Новини з Педпреси

Педагогічна преса: все про освіту в Україні та світі.
Адреса URL: https://pedpresa.ua
Оновлено: 30 хв 30 сек тому

На VІІ Міжнародній  студентській конференції проаналізували проблеми та перспективи студентського самоврядування

4 години 24 хв тому

Із 2 по 4 листопада в Переяслав-Хмельницькому педагогічному університеті імені Григорія Сковороди проходила VІІ Міжнародна студентська конференція «Домінанти студентського самоврядування: захист прав студентів та сприяння якості освіти», метою якої було вирішення нагальних проблем студентства. Організаторами конференції виступила Студентська рада нашого вишу та Київська обласна студентська рада.

Участь у конференції взяли представники навчальних закладів з України, Молдови, Грузії, Німеччини. Гостей наукового зібрання привітав проректор університету Валерій Хомич, який побажав молодим науковцям плідної роботи та приємного перебування на Переяславщині.

У рамках конференції студентські лідери обговорили актуальні проблеми студентського самоврядування та можливі шляхи їх розв’язання, обмінялися досвідом, а також домовилися про поглиблення співпраці між громадськими організаціями, органами студентського самоврядування та первинними профспілковими організаціями вищих навчальних закладів України.

Кожен із учасників міг розповісти про проблеми самоврядування свого закладу, долучитися до обговорення та повідомити про свої досягнення. На завершення зустрічі студентські лідери дійшли висновку, що студентське самоврядування має величезний потенціал для розвитку молодого покоління українців і здобуття неоціненного досвіду та практичних навичок, які допоможуть їм у майбутньому знайти гідну роботу та повноцінно реалізуватися.

Особливістю даної конференції стало те, що спікерами працювали колишні очільники самоврядування нашого університету.

Після завершення робочої частини конференції всі бажаючі могли взяти участь у тренінгах, які були передбачені програмою: «Формування ефективної команди органу студентського самоврядування», «Психологічні особливості мотивування студентів до діяльності в ОСС», «Законодавчій інструментарій органів студентського самоврядування».

Приїжджі гості охоче ділилися своїми враженнями від перебування у нашому закладі. Більшість із них були у нас вперше, тож відкрили для себе як Переяслав-Хмельницький університет, так і наше чарівне місто-музей. Гості залишилися у захваті від неповторних переяславських музеїв, чарівної природи та  гостинності переяславців.

Як підсумок про студентську конференцію, вийшов збірник матеріалів, який відображає тенденції розвитку студентського самоврядування.

Конференція дала можливість молоді показати свої здібності, інтелект та наукові розробки, поділитися своїм баченням майбутнього та ідеями його розвитку. Але, мабуть, найголовніше те, що всі без винятку відчули смак позитивного спілкування й отримали можливість знайти нових друзів.

Ольга Науменко

 

Учителя можуть звільнити, якщо не відпустить учня в туалет на уроці

4 години 58 хв тому

Учителя, який не відпустить під час уроку учня в туалет, можуть звільнити за аморальну поведінку та жорстоке поводження. Пише сайт Нава Українська школа.

Про це повідомив юрист громадського об’єднання “Батьки SOS” Роман Бондаренко, передає Центр інформації про права людини.

Юрист зазначає, що діти можуть виходити на уроці в туалет, не питаючи дозволу вчителя.

Він підкреслює, що заборона вийти в туалет може бути визнаною судом як аморальна поведінка та жорстоке поводження, адже Конституцією передбачено –  “ніхто не може бути підданий катуванню, жорстокому, нелюдському або такому поводженню, що принижує його гідність, поводженню чи покаранню”.

Наприклад, 2013 року в Рогатині Івано-Франківської області вчитель не відпустив ученицю в туалет. За скаргою батьків до суду вчителя звільнили. Згодом педагог програв апеляцію.

Визначено призерів змагань з волейболу серед освітян

5 годин 18 хв тому

Яскравими емоціями, щирою радістю та фотографуванням щасливих переможців завершилася офіційна церемонія урочистого закриття Всеукраїнських змагань з волейболу серед членів Профспілки працівників освіти і науки України, які відбувалися у Києві 8-10 листопада 2018 року.

Усі три дні спортсмени змагалися у двох лігах – «А» і «Б» (ліга «А» – команди зі складу працівників закладів освіти, ліга «Б» – особи, які навчаються) за звання переможців, а також золоті кубки та грошові винагороди від організатора – Профспілки працівників освіти і науки України.

У змаганнях з волейболу взяли участь понад 150 представників освітніх закладів та студентів закладів вищої освіти – членів Профспілки – із тринадцями регіонів України. Серед них: 66 вчителів ЗНЗ, 6 директорів та заступників директорів шкіл та ДЮСШ, 14  викладачів та доцентів закладів вищої освіти, 9 тренерів ДЮСШ; 8 працівників позашкільних закладів, 3 працівники дошкільних закладів, 5 профспілкових лідери, 36 студенти закладів вищої освіти.

Слова привітання на урочистостях виголосили заступник Голови Профспілки Любов Гарбаренко, головний суддя змагань Сергій Лемещук та директор ЗОШ № 104, яка гостинно приймала змагання, Юрій Ніцу.

Нагородження розпочалося з особистих досягнень кращих учасників Всеукраїнських змагань з волейболу.

Так, кращими гравцями – догравальниками членами Головної суддівської колегії визнано: у лізі «А» – Оксану Підгурську (команда Рівненької області) та Дарью Малюк – (команда Миколаївської області). У лізі «Б» – Олену Головченко (команда міста Києва) та Таїсію Кравчук (команда Чернігівської області).

Кращими блокуючими у лізі «А» визнано Богдана Артеменка (команда Черкаської області) та Василя Іванко (команда Закарпатської області). У лізі «Б» – Дмитра Шаповала (команда Чернігівської  області) та Дениса Поліщука (команда Одеської області).

Кращим діагональним у лізі «Б» став Олексій Перегончук (команда міста Києва), у  лізі «А» це – Ярослав Сопронюк (команда міста Києва)

Кращими зв’язуючими визнано Аліну Леончук (команда міста Києва) – ліга «Б» та Ларису Колнишеву (команда Закарпатської області) – ліга «А». Усіх відзначених гравців нагороджено дипломами, статуетками та подарунками.

Дипломами за активну участь у змаганнях нагороджено команди Запорізької, Полтавської, Сумської і Тернопільської областей.

VI місце у Всеукраїнських змаганнях з волейболу серед працівники закладів освіти (ліга А) посіла команда Дніпропетровської областіV місце у лізі «А» у команди з Миколаївської областіIV місцеу лізі «А»  посіла  команда Одеської області, а у лізі «Б» – команда Київської області.

Далі нагороджували переможців та призерів змагань. Так, почесне III місце у змаганнях з волейболу у лізі «Б» посіла команда Одеської областіII місце посіла команда міста Києва – студенти Київського національного університету імені Тараса Шевченка.

Переможне золото і I місце у Всеукраїнських змаганнях з волейболу у лізі «Б» здобула команда Чернігівської області – команда Національного університету «Чернігівський колегіум імені Тараса Шевченка.

Серед працівників закладів освіти (ліга А) III місце у посіла команда міста КиєваII місце у команди із Закарпатської області. I місце у запеклій боротьбі у Всеукраїнських змаганнях з волейболу серед працівників освіти – членів Профспілки у лізі «А» виборола команда Черкаської області. 

Усі команди-переможці нагороджено кубками, дипломами, гравців команд – медалями та грошовими преміями  у розмірі 3500, 4000 та 5000 гривень відповідно.

Профспілка працівників освіти і науки України щиро дякує співорганізаторам та партнерам – Федерації волейболу України, ЗОШ № 104, суддівській колегії – за допомогу у проведенні змагань.

Щиро вітаємо освітян та студентів – переможців, призерів та усіх учасників змагань із справжнім спортивним святом, азартним та інтелектуальним водночас.

Дякуємо за чудову гру й бажаємо досягати нових спортивних вершин! 

 

Профспілка працівників освіти і науки України

Стартує другий Всеукраїнський учнівський конкурс «Стежками Каменяра»

6 годин 22 хв тому
 15 листопада 2018 року почнеться прийом конкурсних робіт Всеукраїнського учнівського літературно-мистецького конкурсу «Стежками Каменяра». Відповідне рішення було ухвалено під час засідання Ради засновників конкурсу, що відбулося 9 листопада 2018 року, в Міністерстві освіти і науки України.

Роботи прийматимуть до 15 грудня 2018 року. Брати участь у конкурсі можуть учні шкіл віком від 6 до 16 років (включно).

Переможців визначатимуться у 4 номінаціях: «Проза», «Поезія», «Драматургія» та «Краща ілюстрація до творів Івана Франка», кожну – за двома віковими категоріями: 6-11 років і 12-16 років.

Обов’язковою вимогою для участі у конкурсі є заповнення електронної форми за цим посиланням https://docs.google.com/forms/d/18Tx9wo_a0K_2zl3asdQexKqC3kau15gKtZw8cGWR_oM/closedform(форма буде активною з 15 листопада)

Докладніше про вимоги до робіт у кожній з номінацій, перебіг конкурсу, нагородження переможців читайте тут: https://docs.google.com/document/d/1WM78SsMOiGTFgHuL-pDfk8IbVrOYczpWIQUtGEcJ7Gc/edit

Змагання проводитиметься вдруге за підтримки Міністерства освіти і науки України, спільно з Міжнародним фондом Івана Франка, ГО «Львівське товариство» у м. Києві та Львівським національним університетом імені Івана Франка.

Нагадаємо, що торік у конкурсі взяли участь 1811 школярів з усіх областей України. Конкурс проводиться для того, щоб посилити мотивацію у вивченні учнями шкіл творчості Івана Франка через створення літературно-мистецьких творів у різних жанрах, у яких працював Іван Франко, та дослідити його літературну спадщину, наукову, культурологічну та громадську діяльність.

Харківський школяр отримав «срібло» на Міжнародній олімпіаді з астрономії та астрофізики

6 годин 47 хв тому

Інтелектуальні змагання завершились 11 листопада в Пекіні (Китайська Народна Республіка). У них взяли участь близько 200 учасників з 39 країн світу.

Учні та студенти доводили знання з профільних дисциплін у кількох турах: теоретичний, практичний, спостереження за зоряним небом та командний.

Загалом команда українських учнів та випускників шкіл здобула 4 нагороди – 2 срібні та 2 бронзові. Так, «срібло» завоював Іван Рідкокаша, випускник КЗ «Харківський фізико-математичний ліцей № 27 Харківської міської ради Харківської області».

Довідка. Міжнародна олімпіада з астрономії та астрофізики (International Olympiad on Astronomy and Astrophysics, IOAA) відбувається щорічно. Країна-учасниця представляє одну команду (не більш, ніж 5 учнів чи студентів). Переможці олімпіади визначаються в індивідуальній першості та нагороджуються золотими, срібними та бронзовими медалями, а також відзначаються похвальними грамотами та призами в окремих номінаціях, які встановлює країна-господар олімпіади.

 

У Китаї директор школи облаштував ферму для майнінгу криптовалюти

7 годин 42 хв тому

У китайській провінції Хунань директор однієї зі шкіл – Лей Хуа облаштував ферму для майнінгу криптовалюти  у навчальному закладі. Про це повідомляє британське агентство ВВС .

Система пристроїв для майнінгової ферми була підключена до електромережі школи. Вчителі запідозрили недобре через появу в будівлі дивного шуму. Пошуки джерела незнайомих звуків привели до пристроїв для видобутку криптовалюти Ethereum.

Виявляється, на забезпечення роботи пристроїв для майнінгу було витрачено багато електроенергії, що обійшлося школі в тисячі доларів. Раніше директору повідомляли про досить високі рахунки за електроенергію. Лей Хуа, в свою чергу, заявив, що це пов’язано з роботою систем кондиціювання і опалення.

За рік (з літа 2017 року) в школі було встановлено 8 машин для майнінгу. Директор навчального закладу зізнався, що вдома він витрачав понад 1400 доларів на оплату електроенергії для забезпечення роботи одного майнінг-пристрою. У зв’язку з цим він і вирішив перевезти пристрої до школи.

Після викриття директора школи звільнили, а його заступник отримав офіційне попередження.

 

Студент черкаського коледжу взяв участь у розробці безкоштовного мобільного додатка, який допомагає слідкувати за розкладом занять онлайн

8 годин 27 хв тому

Студент Черкаського державного бізнес-коледжу Дмитро Вакуленко разом із IT-фахівцем Іваном Артеменко розробили мобільний додаток Weekler. Він допоможе слідкувати за розкладом занять у конкретному навчальному закладі, оперативно дізнаватися про оновлення, зокрема, занять у вибраних групах. Над втіленням ідеї розробники працювали понад 4 місяці.

Наразі додаток адаптований для Android та iOS. Його можна використовувати для різних типів мобільних пристроїв у будь-який час та у зручному для користувача форматі.

“Пропонований додаток оперативно інформує студентів різних курсів про розклад занять у закладі. Вже зараз його розміщено для безкоштовного завантаження на App Store та у Google Play. Нині ним скористалися понад 500 студентів та викладачів нашого коледжу”, – повідомив директор бізнес-коледжу Олег Куклін.

 

Google Play

Студенти-волонтери СумДУ провели акцію на допомогу безпритульним тваринам

9 годин 39 хв тому

Студенти-волонтери Сумського державного університету провели благодійну акцію для допомоги безпритульним тваринам. Захід пройшов 8 листопада 2018 року на базі міського комунального підприємства “Центр догляду за тваринами”.

Волонтери передали до Центру корм для тварин та теплі речі. Окрім того, вони зробили фотосесію з тваринами, аби через соціальні мережі знайти для них домівку.

У межах акції студенти-волонтери сумського університету відвідали центр перетримки тварин, яким опікується Сумське товариство захисту тварин. Волонтери вкотре допомогли центру, закупивши корм та інші необхідні для догляду за тваринами засоби.

Почався прийом паперових документів від кандидатів у члени НАЗЯВО

10 годин 40 хв тому

До участі в конкурсі у члени Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти допущено 116 кандидатів. Відповідний список було затверджено на засіданні Конкурсної комісії 8 листопада 2018 року.

Наступним етапом конкурсу є прийом документів від кандидатів у члени Нацагентства в паперовому вигляді та їх перевірка на відповідність установленим законодавством вимогам. Документи можна буде подати з 12 листопада до 17-ї години 23 листопада 2018 року за адресою: 01135, м. Київ, пр. Перемоги, 10, каб. 219 (відповідальна особа – Панченко Тетяна Володимирівна, (044) 481-32-65)

Для участі у відборі кандидати подають такі документи (відповідним чином завірені копії за місцем основної роботи/навчання):

1) письмова заява державною мовою про участь у конкурсі за формою згідно з додатком до Положення про конкурс щодо обрання членів Національного агентства; 

2) у разі висування кандидатом у члени Національного агентства:

  • представником закладу вищої освіти – витяг з протоколу засідання вченої ради відповідного закладу вищої освіти;
  • представником Національної академії наук, національної галузевої академії наук – витяг з протоколу засідання Президії Національної академії наук, витяг з протоколу засідання президії відповідної національної галузевої академії наук;
  • представником всеукраїнського об’єднання організацій роботодавців – витяг з протоколу засідання ради відповідного всеукраїнського об’єднання організацій роботодавців;
  • представником органу студентського самоврядування – витяг з протоколу засідання колегіального органу студентського самоврядування;

3) професійне резюме державною та англійською мовами із зазначенням галузі знань (крім представників здобувачів вищої освіти та всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців) та можливості працювати у Національному агентстві за основним місцем роботи;

4) мотиваційний лист кандидата у члени Національного агентства, складений у довільній формі державною та англійською мовами, щодо роботи у складі Національного агентства з пропозиціями щодо своїх функцій (обов’язків) обсягом не більше 5 тис. знаків;

5) документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним вимогам, а саме:

  • володіння державною мовою (у разі наявності);
  • наявність вищої освіти, крім представників здобувачів вищої освіти першого або другого рівня;
  • наявність наукового ступеню та/або вченого звання, крім представників роботодавців та здобувачів вищої освіти першого або другого рівня;
  • досвід наукової чи науково-педагогічної роботи не менше трьох років, крім представників роботодавців та здобувачів вищої освіти першого або другого рівня;
  • для представників роботодавців – досвід фахової роботи не менше п’яти років;
  • для представників здобувачів вищої освіти першого або другого рівня – статус здобувача вищої освіти (студента/курсанта) на момент подання документів для участі у конкурсі;

6) додаткові документи, які кандидат вважає за потрібне подати (мовою оригіналу та переклад англійською мовою).

Кандидат, який подається на конкурс шляхом самовисування, надає всі вказані документи, окрім зазначених у пункті 2.

Також Конкурсна комісія погодила дату проведення конкурсного відбору та формування складу кандидатів у члени Національного агентства – 5 грудня 2018 року.

Що покласти у шкільний ланч-бокс розповів Євген Клопотенко

Птн, 11/09/2018 - 16:13

Батьки піклуються про те, щоб у дитини для перекусу в школі були смачні та корисні страви. Шеф-кухар Євген Клопотенко показав, що можна приготувати для шкільних ланч-боксів.

Нещодавно в ефірі Сніданоку 1+1  він розібрав на складові типові шкільні сніданки – макарони з сосискою, помідорами та кількома шматочками хліба, а також гречку з відбивною,  і дійшов висновку, що з продуктів, що пішли на виготовлення цієї страви, можна зробити щось набагато цікавіше.

Наприклад, італійський салат фарфалле. Для його приготування знадобляться ті ж самі інгредієнти, як і для стандартного шкільного сніданку – відварені макарони та буряк. Проте виглядатиме він значно апетитніше.

Те ж саме з гречкою – її можна не відварювати, а залити натомість яблуневим соком, томатною пастою або жасминовим чаєм. Тоді крупа збереже корисні властивості і смакуватиме по-новому.

60 рецептів від Клопотенко увійдуть до спеціального збірника. Деякі з них, починаючи від 2017 року,  вже було випробувано у навчальних закладах. Проте чи стане смачна та корисна їжа для усіх українських шкіл буденністю, а не екзотикою – поки невідомо.

Змагання з волейболу серед освітян України – стартували!

Птн, 11/09/2018 - 14:41

8 листопада 2018 року у Києві на базі школи № 104 ім. О. Ольжича стартували Всеукраїнські змагання з волейболу серед членів галузевої Профспілки працівників освіти і науки України.

Всеукраїнські змагання з волейболу у рамках Всеукраїнської спартакіади серед членів Профспілки проводяться вперше. Участь у заході беруть понад 150 учасників із 15 команд.

Урочисту ноту відкриття розпочала голова оргкомітету змагань, заступник Голови Профспілки Любов Гарбаренко, яка підкреслила, що волейбол – комбінаційний вид спорту, де кожен гравець відповідає за свою частину майданчика. І від спритності, реакції і злагодженості команди залежить успіх! Вона побажала усім учасникам змагань захоплюючої гри та нових перемог!

Заступник Голови Профспілки Сергій Романюк привітав спортсменів із справжнім святом спорту і побажав їм вміло використовувати свої награні схеми і фірмові прийоми задля цікавої але чесної гри.

Від імені школи № 104 ім. О. Ольжича, на базі якої проводиться змагання, спортсменів привітав директор ЗОШ Юрій Ніцу. А Головний суддя змагань Сергій Лемещук пообіцяв, що уся суддівська бригада буде виконувати свої обов’язки чесно і неупереджено, в істинно спортивному дусі в ім’я честі усіх команд.

Змагання проводяться за сприяння Федерації волейболу України. Безпосереднє керівництво змаганнями здійснює суддівська колегія, склад якої затвердив голова Профспілки за поданням Федерації волейболу України.

Змагання серед освітян проводитимуться у 2-х окремих лігах – «А» і «Б». Ліга «А» – команди зі складу працівників закладів освіти (загальноосвітніх, дошкільних, позашкільних навчальних закладів, закладів вищої освіти та установ галузі освіти, члени галузевої Профспілки). Ліга «Б» – особи, які навчаються, і є членами галузевої Профспілки.

Змагання проводяться за офіційними правилами гри у волейбол, затвердженими 35-м Конгресом Міжнародної федерації волейболу і триватимуть до 10 листопада.

Прес-служба Профспілки працівників освіти і науки України

Що не так із харчуванням в українських школах

Птн, 11/09/2018 - 13:10

Минулого року МОЗ ухвалило нові норми харчування для дітей шкільного та дошкільного віку. Ці нововведення мають зробити харчування у вітчизняних закладах освіти більш здоровим та збалансованим. Повідомляє ТСН Україна.

В середньому діти щодня проводять у школах від  7 до 8 годин. Протягом цього часу вони мають не лише навчатися, а й харчуватися. Усі учні початкових класів мають право на безкоштовне харчування у школі – сніданок, обід та підвечірок. Старші ж діти також можуть харчуватися у навчальному закладі, проте вже за рахунок батьків. Однак вони такою можливістю користуються усе менше й менше. Натомість учні середніх та старших класів починають споживати більше снеків –  булочок, печива, цукерок тощо.

Таке харчування може призвести не лише до розладів травлення, але й до більш серйозних хвороб. Зокрема, ожиріння. За даними МОЗ, щороку в Україні фіксують 15,5 тис нових випадків цієї хвороби у дітей.

Так, наприклад, з 7 млн 614 тис. дітей, які проживали в Україні у 2016 році, на ожиріння страждали 1 млн 20 тис. дітей. Це означає, що кожна сьома дитина мала зайву вагу. І хоча ця ситуація є не такою трагічною, як у США, де кожна третя дитина страждає на ожиріння, однак все одно свідчить про нездорову тенденцію. Протидіяти їй потрібно як на побутовому, так і на державному рівнях.

Наразі їжа, що пропонується дітям у школах, виглядає не вельми апетитно – її часто подають холодною, у ній замало овочів та фруктів та забагато рослинних жирів та вуглеводів. Ця проблема властива не лише Україні – дієта школярів навіть у таких країнах як Великобританія, Австралія та Швеція потребує поліпшення, зазначається у US National Library of Medicine National Institutes of Health. Проте для нас вона є особливо гострою.

Порівняно з рекомендаціями 1999-го року, закон “Норми фізіологічних потреб населення України в основних харчових речовинах і енергії” справді містить чимало оновлень. У ньому йдеться зокрема про те, що відтепер діти мають вживати менше жирів та вуглеводів. До прикладу, якщо раніше дітям 6 років на законодавчому рівні рекомендували споживати 2000 калорій на добу, то тепер лише 1800. Білків – 60 грамів замість 72, а жирів – 58 грамів замість 65.

Школярам від 7 до 10 років тепер радять вживати 295 грамів вуглеводів, що на 70 грамів менше, ніж за попередніми нормами. Подібна ситуація і з білками – їх рекомендується вживати у кількості 72 грами замість 78, причому більшість з них має бути тваринного походження (51 грам на добу). При цьому енергії дітям такого віку необхідно менше – не 2400, а 2100 кілокалорій.

Добові потреби хлопців та дівчат віком 11 років досі відрізняються: юнакам треба дещо більше енергії. Проте кількість кілокалорій на добу усе одно є меншою. Так, наприклад, якщо за стандартами 1999-го року хлопчикам 11-13 років рекомендувалося споживати 2800 кілокалорій на добу, то тепер – 2400. Та ж сама ситуація і зі стандартами харчування для дівчат –  тепер вони мають споживати не 2550 кілокалорій на добу, а 2300.

Проте це – лише цифри. Шеф-кухар та кулінарний експерт Євген Клопотенко вважає, що усе вимірювати кілокалоріями неправильно. Адже харчові норми на практиці можна реалізувати по-різному.

“Можна дати цукру,  і це буде 1800 ккал. Потрібно розуміти, які саме білки та вуглеводи потрібні дітям…  Слід змінити сам підхід, а не вимірювати якість в кілокалоріях”, – зазначає шеф-кухар.

У 2017 Клопотенко виграв грант на реформування шкільної їжі у розмірі  314 580 грн. Через це він добре ознайомлений з типовим шкільним раціоном – манною кашою, гречкою з відбивною, макаронами з сосискою тощо – і констатує, що у їдальнях наявні очевидні проблеми не лише з меню, а з самим підходом до харчування.

“Проблема в тому, що кухарям, які готують, подобається те, що вони роблять. Вони не розуміють, що можна по-іншому. Навіть в тих умовах, де вони працюють, та за ті кошти, які виділяють на шкільне харчування, можна багато чого готувати. Потрібно дати щось нове, бо за 70 років ніхто нічого не змінював”, – стверджує Клопотенко.

І справді, чинний збірник рецептів страв для шкіл було видано аж у 1957 році. Після цього він редагувався лише двічі, у 1984 та 1991 роках, проте значним чином не змінився.

Він створювався, у повоєнний час, тому страви, наявні у ньому, були певним чином виправдані  – тоді головними критеріями їжі були її калорійність та поживність. Проте зараз такий підхід є застарілим. Наразі Євген Клопотенко працює над розробкою нового шкільного меню, яке було б корисним та дешевим – останнє важливо з огляду на  незначні суми, які держава щороку виділяє на шкільне харчування.

Кухар переконаний, що з багатьох інгредієнтів, з яких готують сучасні шкільні обіди, можна зробити корисну та смачну їжу.

 

60 рецептів від Клопотенко увійдуть до спеціального збірника. Деякі з них, починаючи від 2017 року,  вже було випробувано у навчальних закладах. Проте чи стане смачна та корисна їжа для усіх українських шкіл буденністю, а не екзотикою – поки невідомо.

Та навіть якщо ці плани будуть втілені у реальність, не можна повністю виключати можливості того, що їжа піде не на користь. Адже окрім нових рецептів важливе значення мають також санітарні умови.

У багатьох навчальних закладах їжу замовляють у різноманітних компаній, що надають послуги харчування. Для них від 20 вересня 2019 року запрацює система НАССР, що дозволяє гарантувати виробництво безпечної продукції.

Що ж до самих шкіл, то, відповідно до чинного законодавства, у них має відбуватися суворий нагляд за якістю продуктів, умовами їхнього зберігання, та санітарним режимом харчоблоку. Так, наприклад, перед вживанням їжі учні мають мити руки з милом та витирати їх паперовими серветками, а кухарям та працівникам їдальні слід проходити регулярні медогляди та дотримуватися санітарних норм під час роботи з продуктами.

Проте час від часу все одно трапляються ситуації, коли їжу школярам працівники їдальні насипають голими руками, або ж просто не використовують одноразових рукавичок. До хвороби також може призвести і банальне недотримання температурного режиму продуктів, що зберігаються.

Усе це нерідко може призвести до отруєння або інших захворювань. У такій ситуації для батьків не зайвим буде пам’ятати, що під час розладів шлунково-кишкового тракту, отруєннях так кишкових інфекціях у дітей, під рукою мають бути засоби, що містять речовини зі здатністю поглинати та виводити токсини з організму.

Наприклад, таким діючим компонентом може бути діомексит. Адже окрім сорбуючої і детоксикуючої дії, цей компонент має обволікальні властивості – захищає слизову оболонку травного тракту та попереджує подальше всмоктування токсинів.

 

Марина Порошенко  відкрила ІV Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки та психології 

Птн, 11/09/2018 - 12:35

8 листопада 2018 року на базі ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» відбувся ІV Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки та психології «Педагог в інклюзивному просторі: траєкторія фахової самоактуалізації».

Організаторами Конгресу виступили: Міністерство освіти і науки України, Національна Академія педагогічних наук України, Департамент освіти і науки Київської обласної державної адміністрації, ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка за підтримки фонду Порошенка, Міжнародного фонду «Відродження», Національної асамблеї людей з інвалідністю України, Міжнародного Благодійного Фонду Карітас України, Українського Товариства Глухих, Навчально-виробничого підприємства «Вабос», Центру слухомовленнєвої реабілітації «Аврора», Всеукраїнської благодійної організації «Даун Синдром».

Про свою присутність на Конгресі заявили близько 600 фахівців освітянської спільноти: управлінці, педагоги, представники інклюзивно-ресурсних центрів, психологи, представники громадських організацій, батьки дітей з особливими потребами.

Основною метою Конгресу стало обговорення стратегічних питань реформування освіти дітей з особливими потребами, окреслення нових законодавчо-правових орієнтирів, презентація інноваційних освітніх технологій роботи з особливими дітьми в загальноосвітньому просторі в контексті реалізації концепції Нової української школи.

Міжнародний конгрес проходив за наступними напрямками: Концептуалізація та контекстуалізація інклюзивного навчання в умовах Нової української школи; Партнерство, інформаційно-освітня та комунікаційна діяльність на шляху до соціальних змін; Педагогічні технології в освітньому процесі; Психологічний супровід інклюзивного середовища; Організаційно-методичні аспекти діяльності інклюзивно-ресурсних центрів; Диференційоване навчання; Командний підхід в інклюзивному просторі; Оцінювання особливостей розвитку та потреб дитини; Інклюзивні програми дошкільної освіти; Доступність повної загальної середньої та профільної освіти для дітей з особливими потребами.

Відкрили ІV Міжнародний конгрес ректор ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди, академік  Національної академії педагогічних наук України, доктор історичних наук Віктор Коцур та директор Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України В’ячеслав Засенко. У своєму виступі Віктор Петрович зазначив, що наш освітній заклад пишається тим, що може бути на вістрі подій та приймати заходи такого знакового рівня.  В свою чергу В’ячеслав Васильович відмітив, що четвертий Конгрес є чудовим продовженням попередніх трьох, які відбувалися у Сумах, Вінниці та Києві. У планах організаторів щорічно проводити такі Конгреси, поступово охопивши всі регіони України. Доповідач відмітив, що в плані інклюзивної освіти і досі виникає багато проблем, тому майстер-класи, які проводяться під час роботи Конгресу, спрямовані на те, щоб педагоги, які працюють в умовах Нової української школи знали і вміли працювати з дітьми, що мають особливі потреби.

З вітальним словом до гостей та учасників Конгресу звернулася спеціальна гостя заходу, дружина Президента України, Голова Ради фонду Порошенка. – Марина Порошенко. Звертаючись до учасників, Перша леді України наголосила на важливості проведення подібних заходів, що об’єднують науковців та практиків навколо вирішення актуальних питань у сфері формування інклюзивного освітнього середовища. Марина Анатоліївна зазначила, що у межах реформи інклюзивної освіти в Україні, на законодавчому рівні, було закріплено і гарантовано державою право дітям з особливими освітніми потребами нарівні зі своїми однолітками навчатися в умовах інклюзивного середовища. На сьогоднішній день відкрито 180 медіатек і 130 ресурсних кімнат. Крім цього, нині в межах нашої держави функціонує  487 центрів інклюзивної  освіти, які надають супровід та інклюзивну допомогу  дітям від 2 до 18 років.

Марина Порошенко наголосила, що на сьогодні, у рамках інклюзивної реформи вже підготовлено зміни до діючого законодавства, які стосуються інклюзивної реформи.

У рамках Конгресу Марина Анатоліївна презентувала базову програму «Інклюзивна освіта» для підготовки майбутніх педагогів до роботи в інклюзивному середовищі. Марина Порошенко зазначила, що презентована програма може бути використана як базова для розробки інших навчальних програм з урахуванням специфіки навчального закладу та його спеціалізації.

До вітальних слів долучилися: Олександр Терещук, голова Київської обласної державної адміністрації; Василь Кремень, президент Національної академії педагогічних наук України, доктор філософських наук, професор, академік НАПН України; Андрій Шевцов, директор Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент Національної академії педагогічних наук України.

Музичною родзинкою відкриття Конгресу став виступ дівчат із університетської вокальної студії «Sing well», а самеАнастасії Петрової, Ганни Ляч та Валентини Шевчук із піснею «Святая Україна».

Учасники ІV Міжнародного конгресу зі спеціальної педагогіки та психології «Педагог в інклюзивному просторі: траєкторія фахової самоактуалізації» мали змогу виступити з доповідями, взяти участь у дискусіях, висловити й сприйняти найбільш актуальні думки з приводу інклюзії в Новій українській школі.

На пленарному засіданні, що відбувались у рамках ІІ лінійок та охопили понад 10 навчальних аудиторій університету, пролунали доповіді провідних науковців та практиків: «Наукові та нормативні засади організації інклюзивно-реабілітаційного середовища для студентів з обмеженнями життєдіяльності» (доповідач: Андрій Шевцов);«Інклюзивне навчання: реалізація навчальної політики» (доповідач: Юлія Дмитрієва-Заруденко, головний спеціаліст відділу інклюзивного навчання та інклюзивно-ресурсних центрів Міністерства освіти і науки України), «Трансформації закладів інтернатного питу для дітей з особливими освітніми потребами у світлі деінституційних процесів»(доповідач: Людмила Черкашина, експерт Київського офісу проекту «Модернізація системи соціальної підтримки населення України Міжнародного банку реконструкції та розвитку), «Сучасні концепти інклюзивного навчання – орієнтири для педагогів» (доповідач: Алла Колупаєва, заступник директора з наукових питань Інституту спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент Національної академії педагогічних наук України); «Реалізація інклюзивної освітньої парадигми: теорія і практика вітчизняних і європейських експертів» (доповідач: Оксана Ковтун, керівник відділу міжнародних зв’язків  Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди) та інші.

У другій половині дня робота Конгресу продовжилась, а для його учасників було запропоновано різноманітні майстер-класи, ворк-шопи та тренінги, котрі проводили провідні фахівці, які володіють новітніми технологіями корекційно-розвиткової роботи, зокрема для дітей з аутизмом, синдромом Дауна, сенсорними порушеннями, гіперактивністю та ін. Зокрема, проходили наступні майстер-класи: «Психологічний супровід у системі інклюзивного навчання в контексті створення безбар’єрного середовища», «Створення індивідуальної програми розвитку для дитини з інтелектуальними порушеннями: практичні кроки», «Навчаємося читати з радістю: інтегрований підхід до формування навички читання у дітей з інтелектуальними порушеннями»,  «Сендсплей-метод та технології роботи з метафоричними  асоціативними зображеннями на допомогу психологу, логопеду, спеціальному педагогу», «Палітра сучасних ігрових засобів з подолання порушень усного та писемного мовлення у дітей», «Розвивально-підтримувальна музикотерапія у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами» та інші. Учасники мали змогу взяти участь у таких тренінгах: «Вчитель та асистент: професійна співпраця», «ТИФЛОграй, або безбар’єрне середовище для дитини з порушеннями зору» та інші.

Під час роботи Конгресу Марина Анатоліївна Порошенко  відвідала навчально-методичний практикум: «Інклюзивно-ресурсний центр – перша ланка в інклюзивній освітній системі» та майстер-класи: «Команда психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими потребами в закладі загальної середньої освіти. Батьки як рівноправні члени команди» і «Проектування адаптивного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами».  В ході зустрічей було дано відповіді на актуальні питання учасників щодо розбудови інклюзивного освітнього середовища.

Всі бажаючі могли придбати спеціальну літературу по інклюзії  від видавництва «Дивогра», яке спеціалізується винятково на книжках і товарах для дітей з особливими потребами.

Щиро дякуємо всім, хто взяв участь у Конгресі, долучився до його організації та проведення!

 

Ольга Науменко, Максим Левченко

 

У школах Дніпропетровщини через відсутність опалення оголосили канікули

Птн, 11/09/2018 - 12:01

З додатковими канікулами пощастило учням шкіл правобережної частини Кам’янського. Інформує ТСН

У двох десятках шкіл Кам’янського через відсутність опалення запровадили додаткові канікули. Про це повідомили у прес-службі департаменту з гуманітарних питань Кам’янської міської ради.

“Від 12 до 18 листопада у Кам’янському запроваджують додаткові канікули для учнів шкіл правобережної частини міста. Таке рішення ухвалили члени міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій на позачерговому засіданні. Канікули запроваджують у школах, які забезпечуються теплом від АТ “Дніпровська ТЕЦ”, а саме: №№4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 16, 18, 22, 23, 26, 31, 32, 35 та технічному ліцеї”, – йдеться у повідомленні.

Як зазначається, якщо Дніпровську теплоелектроцентраль запустять, канікули будуть скасовані, і діти повернуться до занять.

 

Єразмус+ в дії: 5 мільйонів євро надано для українських проектів та мобільності у вищій освіті

Птн, 11/09/2018 - 10:17

Україна отримала окреме вікно для фінансування конкурсів Програми «Еразмус+» у 2019-2020 рр. Додаткове фінансування виділено за напрямом Кey Аction (KA)1 «Міжнародна кредитна мобільність» у розмірі 2,5 млн євро, напрямом Кey Аction (KA)2  «Розвиток потенціалу вищої освіти» у розмірі 2 млн євро, а також півмільйона євро – за напрямом Жан Моне. Таке рішення було прийнято ЄС за результатами розгляду відповідного звернення України.

«Ми дуже раді, що Євросоюз пішов нам назустріч і виділив окреме вікно в «Еразмус +». Це зробили на прохання України. Міністр Лілія Гриневич особисто в Брюсселі зустрічалася з Комісаром ЄС з питань Європейської політики сусідства та переговорів з розширення Йоганнес Ханом і запропонувала запровадити цей механізм для нашої держави. Вікно дозволяє мати окремий кошик грошей у межах програми, які йдуть лише для нас. Тобто це дає можливості для фінансування національних проектів у вищій освіті, за які конкуренція буде лише серед ЗВО України, а не серед вишів усієї Європи», – розповів заступник Міністра освіти і науки України Юрій Рашкевич.

Він також додав, що Україна є однією з найуспішніших країн у сенсі вибраних проектів «Erasmus+» – «Розвиток потенціалу вищої освіти», «Міжнародна кредитна мобільність» та Жан Моне.

«Наприклад, у кредитній мобільності за три роки ми маємо результат – понад 5тис студентів та співробітників університетів взяли в ній участь. Окрім цього, Україна є однією з найпопулярніших країн для кредитної мобільності та посідає друге місце серед 131 країни-партнера. Якщо ми повернемося до результатів конкурсу 2018 року, то за програмою «Еразмус+» за напрямом «Розвиток потенціалу вищої освіти» ми вибороли 6 проектів, у середньому 1 млн доларів кожен. Тобто ми говоримо про надзвичайно великі інвестиції, які робить Європейський Союз у розвиток нашого простору вищої освіти як частини європейського простору», – повідомив Юрій Рашкевич.

Потрібно відзначити, що з відкриттям окремого вікна Україна отримала можливість виставити низку пріоритетів до проектів, що фінансуватимуться в межах напряму Кey Аction (KA)2  «Розвиток потенціалу вищої освіти» на 2 млн євро. Основна ціль МОН – визначити ці пріоритети таким чином, щоб вони відповідали потребам тих реформ, які сьогодні тривають у нашій державі. З огляду на це Міністерство обрало такі 2 ключові пріоритети (з числа затверджених Європейською Комісією національних пріоритетів для України на 2018-2020 рр.):

Пріоритет 1. Освіта дорослих (Lifelong learning)

«Відповідно до Закону «Про освіту» ми маємо розробити альтернативні траєкторії освіти впродовж життя, як-то її неформальні та інформальні види. У зв’язку з цим постає питання організації, забезпечення та реалізації відповідного освітнього процесу, а також можливостей визнання його результатів. У межах цього пріоритету заохочуватимуться проекти, які матимуть додану цінність для законодавчих процесів у сфері освіти дорослих, а також сталий вплив на розбудову системи забезпечення неформальної та інформальної освіти на національному рівні», – пояснив заступник Міністра.

Пріоритет 2. Навчання та викладання (Teaching & Learning)

«З огляду на низку освітніх реформ – впровадження інклюзії, підвищення якості вищої освіти, поступову діджиталізацію освіти – нам потрібні фахівці, які зможуть ці зміни втілити. За цим пріоритетом заохочуватимуться саме проекти, які пропонуватимуть оптимальні рішення для розвитку вчительського та викладацького потенціалу», – відзначив Юрій Рашкевич.

Запрошуємо заклади вищої освіти до участі у новій Програмі Європейського Союзу Еразмус+ на 2019 рік. Докладну інформацію щодо оновленого Керівництва до Програми та інших документів конкурсу можна отримати на сайті Європейської комісії та на сайті Національного Еразмус+ офісу в Україні.

 

9 листопада – День української писемності та мови

Птн, 11/09/2018 - 09:30

День української писемності та мови – державне свято, яке щороку відзначається в Україні 9 листопада. Встановлене воно було 9 листопада 1997 року Указом Президента № 1241/97 «Про День української писемності та мови» на підтримку «ініціативи громадських організацій та з урахуванням важливої ролі української мови в консолідації українського суспільства».

За православним календарем — це день вшанування пам’яті преподобного Нестора-літописця — письменника-агіографа, основоположника давньоруської історіографії, першого історика Київської Русі, мислителя, вченого, ченця Києво-Печерського монастиря. Дослідники вважають, що саме з преподобного Нестора-літописця і починається писемна українська мова.

Чернецтво Нестор прийняв у 17-річному віці, пізніше висвячений в сан диякона. Він був книжником з широким історичним світоглядом і великим літературним хистом. Автор двох відомих творів – «Житіє Бориса і Гліба» та «Житіє Феодосія Печерського», складених у кінці ХІ ст. або на початку ХІІ ст.

Всесвітню славу Нестору принесла справа усього його життя – участь у літописанні Київської Русі. Він переробив зведення Никона (1073) та Іоанна (1093), опрацював низку нових усних і письмових джерел, довів розповідь до 1113 року, надав їй літературної форми. Так на початку ХІІ ст. виникла перша редакція «Повісті минулих літ».

Колись цього дня віддавали до школи дітей. Батьки зі школи йшли до церкви та ставили свічку перед образом преподобного, вірячи, що він допоможе дитині вивчитися. І, що головне, вчитися все життя багато, старанно і завжди. Адже «користь від цього є велика», бо «Хто вчиться змолоду – не зазнає на старість голоду».

Традиційно, в День української писемності та мови покладають квіти до пам’ятника Несторові-літописцю, відзначають найкращих популяризаторів українського слова, заохочують видавництва, які випускають літературу українською мовою, проводять регіональні тематичні конкурси тощо.

«Рідна країна»

Україна отримала окреме вікно «Еразмус+»: 5млн євро в межах програми піде адресно для фінансування українських проектів у вищій освіті

Чтв, 11/08/2018 - 16:55

Україна отримала окреме вікно для фінансування конкурсів Програми «Еразмус+» у 2019-2020 рр. Додаткове фінансування виділено за напрямом Кey Аction (KA)1 «Міжнародна кредитна мобільність» у розмірі 2,5 млн євро, напрямом Кey Аction (KA)2  «Розвиток потенціалу вищої освіти» у розмірі 2 млн євро, а також півмільйона євро – за напрямом Жан Моне. Таке рішення було прийнято ЄС за результатами розгляду відповідного звернення України.

«Ми дуже раді, що Євросоюз пішов нам назустріч і виділив окреме вікно в «Еразмус +». Це зробили на прохання України. Міністр Лілія Гриневич особисто в Брюсселі зустрічалася з Комісаром ЄС з питань Європейської політики сусідства та переговорів з розширення Йоганнес Ханом і запропонувала запровадити цей механізм для нашої держави. Вікно дозволяє мати окремий кошик грошей у межах програми, які йдуть лише для нас. Тобто це дає можливості для фінансування національних проектів у вищій освіті, за які конкуренція буде лише серед ЗВО України, а не серед вишів усієї Європи», – розповів заступник Міністра освіти і науки України Юрій Рашкевич.

Він також додав, що Україна є однією з найуспішніших країн у сенсі вибраних проектів «Erasmus+» – «Розвиток потенціалу вищої освіти», «Міжнародна кредитна мобільність» та Жан Моне.

«Наприклад, у кредитній мобільності за три роки ми маємо результат – понад 5тис студентів та співробітників університетів взяли в ній участь. Окрім цього, Україна є однією з найпопулярніших країн для кредитної мобільності та посідає друге місце серед 131 країни-партнера. Якщо ми повернемося до результатів конкурсу 2018 року, то за програмою «Еразмус+» за напрямом «Розвиток потенціалу вищої освіти» ми вибороли 6 проектів, у середньому 1 млн доларів кожен. Тобто ми говоримо про надзвичайно великі інвестиції, які робить Європейський Союз у розвиток нашого простору вищої освіти як частини європейського простору», – повідомив Юрій Рашкевич.

Потрібно відзначити, що з відкриттям окремого вікна Україна отримала можливість виставити низку пріоритетів до проектів, що фінансуватимуться в межах напряму Кey Аction (KA)2  «Розвиток потенціалу вищої освіти» на 2 млн євро. Основна ціль МОН – визначити ці пріоритети таким чином, щоб вони відповідали потребам тих реформ, які сьогодні тривають у нашій державі. З огляду на це Міністерство обрало такі 2 ключові пріоритети (з числа затверджених Європейською Комісією національних пріоритетів для України на 2018-2020 рр.):

Пріоритет 1. Освіта дорослих (Lifelong learning)

 

«Відповідно до Закону «Про освіту» ми маємо розробити альтернативні траєкторії освіти впродовж життя, як-то її неформальні та інформальні види. У зв’язку з цим постає питання організації, забезпечення та реалізації відповідного освітнього процесу, а також можливостей визнання його результатів. У межах цього пріоритету заохочуватимуться проекти, які матимуть додану цінність для законодавчих процесів у сфері освіти дорослих, а також сталий вплив на розбудову системи забезпечення неформальної та інформальної освіти на національному рівні», – пояснив заступник Міністра.

 

Пріоритет 2. Навчання та викладання (Teaching & Learning)

 

«З огляду на низку освітніх реформ – впровадження інклюзії, підвищення якості вищої освіти, поступову діджиталізацію освіти – нам потрібні фахівці, які зможуть ці зміни втілити. За цим пріоритетом заохочуватимуться саме проекти, які пропонуватимуть оптимальні рішення для розвитку вчительського та викладацького потенціалу», – відзначив Юрій Рашкевич.

 

Запрошуємо заклади вищої освіти до участі у новій Програмі Європейського Союзу Еразмус+ на 2019 рік. Докладну інформацію щодо оновленого Керівництва до Програми та інших документів конкурсу можна отримати на     сайті Європейської комісії (http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/resources/programme-guide_en) та на сайті Національного Еразмус+ офісу в Україні (http://erasmusplus.org.ua/).

Шльопання шкодить вихованню дітей, робить їх агресивними

Чтв, 11/08/2018 - 16:27

Батьки не повинні бити своїх дітей – заявила Американська академія педіатрії (AAP) у понеділок, в оновленій програмній заяві про наслідки тілесного покарання. Повідомляє ukrainian.voanews.

Шльопання як форма виховання дітей раннього віку призводить до посилення агресії і не сприяє тому, щоб привчити до відповідальності та самоконтролю, говорить AAP. Дослідники також відзначають шкідливий вплив словесних образ.

Заява, яка буде представлена на Національній конференції та виставці організації 2018 року, показує, що фізичне покарання може негативно вплинути на відносини між батьками та дитиною. Про це пише видання Time.

«Фізичне покарання збільшує, а не зменшує шанси того, що діти будуть непокірними й агресивними в майбутньому, – йдеться в повідомленні групи. – Одне тільки шльопання пов’язане з неблагополучними наслідками, і ці результати подібні до тих, що виникають у дітей, які зазнають фізичного насильства».

Згідно з AAP, шльопання не призводить до поліпшення поведінки з плином часу. Група називає дослідження, в якому з’ясувалося, що діти, яких били більше, ніж два рази на місяць у віці трьох років, були агресивнішими, коли їх виповнилося п’ять років. У 9-річному віці ці діти продовжували демонструвати негативну поведінку та нижчі показники рецептивної лексики.

ААП радить батькам покладатися на здоровіші форми виховання, наприклад, використовуючи заохочення, встановлюючи межі та чітко визначаючи очікування. Група рекомендує не використовувати шльопання, погрози, приниження чи образи для покарання дітей.

Ця заява є оновленням попередньої позиції ААП щодо тілесних покарань, виданої в 1998 році, в якій говориться: «Фізичне покарання має обмежену ефективність і має потенційно шкідливі побічні ефекти».

Перелік вишів та наукових установ, які отримали передплату на Scopus і Web of Science за кошти держбюджету

Чтв, 11/08/2018 - 15:47

Цього року МОН надало доступ до міжнародних наукових баз даних Scopus та Web of Science за кошти держбюджету вдвічі більшій кількості вишів та наукових установ, ніж 2017-го. Відповідний наказ з повним переліком був опублікований сьогодні, 8 листопада 2018 року, на сайті Міністерства.

Зокрема, торік підключення до Scopus отримали 67 закладів, а зараз – 135. До Web of Science минулого року доступ надали 64 закладам, а цього – 105.

«Влітку ми оголосили відбір для вишів та наукових установ МОН на другий цикл передплати за кошти держбюджету до Scopus та Web of Science.  Щоб отримати доступ, заклад мав відповідати низці критеріїв. Загалом нам надійшло 148 заявок, з яких 13 – не від наших установ. Із 135 заявок від закладів МОН понад 100 отримали високі бали і матимуть підключення одразу до обох баз. Для порівняння – торік тільки 29 установ отримали доступ і до Scopus, і до Web of Science», – розказав генеральний директор директорату науки МОН Дмитро Чеберкус.

Підключенням до баз будуть охоплені всі регіони країни – 24 області та м. Київ. Причому здебільшого доступ буде у вишах, розміщених не тільки в обласних центрах, а в районних. Наприклад, в таких містах, як Кривий Ріг, Мукачево, Краматорськ, Бердянськ, Глухові, Кам’янець-Подільському, Умані тощо.

«Одна з наших цілей – щоб доступ до баз отримала якомога більша кількість науковців, студентів, аспірантів. Тому, по-перше, цього року ми ще більше розширили географію підключень, а, по-друге, залишили правило минулого року: установа, що отримала доступ, зобов’язана надавати його у комп’ютерних залах своїх бібліотек всім охочим – попри те, які установи та заклади вони представляють», – відзначив керівник директорату.

Водночас він наголосив, що МОН уважно стежить за тим, як підключені за кошти бюджету установи користуються базами. І така статистика здебільшого є позитивною: українські науковці стали вп’ятеро частіше користуватися Scopus та Web of Science.

«Звісно, ми мали й негативні приклади того, коли заклади мінімально використовували надану можливість. Однак ми ще коли домовлялися про надання послуг, то на прохання МОН компанії-постачальники погодилися проводити в Києві та регіонах семінари й тренінги. Й ми помітили, що такі заходи позитивно вплинули на динаміку користування, зокрема, там, де вона була досить невтішною», – зауважив Дмитро Чеберкус.

Окремо він анонсував, що наступного року МОН планує забезпечити передплату не тільки для своїх вишів та наукових установ, а й для інших закладів – підпорядкованих НАН, галузевим академіям, МОЗ, МВС, Міноборони тощо.

Переглянути Перелік

Ні щоденників, ні шкільної форми: як прогресує сільська школа на Волині

Чтв, 11/08/2018 - 12:09

У Залізницькій загальноосвітній школі, що у Любешівському районі на Волині, не святкуть 8 березня, учні не носять шкільної форми, а замість щоденників  використовують смартфони.

Про це на своїй сторінці у “Фейсбуці” написав Анатолій Матвіюк. Повідомляє  Volyn24

У звичайній сільській школі немає лінійок в кінці року: всі в джинсах, у них батути, цукрова вата, конкурси, фарби холі та інші розваги. А першовереснева урочиста разом з шикуванням займає 9 хв. А потім патріотичний урок, і спільні розваги .

У школі вже третій рік не відзначають 8 березня, а на День захисника Вітчизни у них не вітання, а скаутські змагання з рівною участю хлопчиків і дівчаток. 

Щодо шкільної форми, то її не носять вже майже 5 років. Натомість учні запровадили тижні певного виду одягу: то джинсового, то ще якогось.

“У школі музичні дзвінки, які часто міняються за бажанням учнів. Єдина постійна пісня на дзвінок: “Повертайся додому” Олєжки Винника, вона звучить після останнього уроку“, – розповідає волинянин.

Чоловік стверджує, що багато речей у школі робляться за проектні гроші у співфінансуванні з батьками і ОМС. Адже школа одна з перших у громаді і за власним бажанням стала розпорядником коштів.

А ще вони у дворі роблять грін клас, тобто, клас під відкритим небом в оточенні туй. У них купа акваріумів по усій школі, купа зелені, невеличкий буккросінг, роздільний збір сміття і збір використаних батарейок. Двіж, життя кипить. А ще у них щоденники не обов’язкові. Можна домашку в смартфон записати“, – пише Анатолій Матвіюк.

Сторінки