Новини з Педпреси

Педагогічна преса: все про освіту в Україні та світі.
Адреса URL: https://pedpresa.ua
Оновлено: 15 хв 52 сек тому

Щодо оприлюднення постанови про підвищення зарплат у вищій школі: Профспілка звернулася до влади

Втр, 01/22/2019 - 14:34

У зв’язку зі зволіканням з оприлюдненням постанови Кабінету Міністрів України про підвищення оплати праці науково-педагогічних працівників з 1 січня 2019 року ЦК Профспілки звернувся до Прем’єр-міністра України та Міністра освіти і науки України.

У зверненні, зокрема зазначено, що постанову про підвищення оплати праці науково-педагогічних працівників було прийнято на засіданні Уряду ще 18 грудня 2018 року. Вже пройшло більше місяця, станом на 21 січня 2019 року, а зазначена постанова не оприлюднена, що призвело до численних звернень науково-педагогічних працівників та профспілкових органів.

Такі зволікання Кабінету Міністрів України та бездіяльність міністерств не сприяють поліпшенню довіри освітянами державній владі, викликають їхнє справедливе невдоволення та обурення.

 

Неповнолітніх не притягуватимуть до кримінальної відповідальності: Генпрокуратура та Мін’юст вправаджують пілотний проект

Втр, 01/22/2019 - 14:26

Генеральна прокуратура та Міністерство юстиції України впроваджують пілотний проект, що передбачає можливість непритягнення до кримінальної відповідальності неповнолітніх, що скоїли нетяжкий злочин.

Як розповів генеральний прокурор України Юрій Луценко під час підписання в Києві відповідного спільного наказу, за цією програмою прокурор має поінформувати неповнолітнього про наявність іншого варіанта, ніж звичайне кримінальне переслідування в суді, за допомогою укладання угоди.

При цьому, за словами Ю.Луценка, неповнолітній має визнати свою провину, також має бути згода потерпілого на участь у цій програмі.

Він пояснив, що результати такої пілотної програми суд враховуватиме під час визначення наявності підстав для звільнення від кримінальної відповідальності.

Як конкретний приклад генпрокурор розповів про справу про дрібну крадіжку – 16-річний підліток украв гаманець із 500 грн у покупця в магазині. “Якщо йти за повною процедурою через судовий розгляд, то цей неповнолітній, який уперше вчинив правопорушення, може отримати до трьох років ув’язнення. А якщо йти за програмою, яку ми хочемо реалізувати з Міністерством юстиції та представництвом ЮНІСЕФ в Україні, то за згодою потерпілого, за згодою правопорушника, кримінальне правопорушення, як вчинене вперше, за розкаяння та примирення сторін буде закрито”, – розповів Ю.Луценко.

При цьому він додав, що в цьому разі йдеться також про необхідність відшкодування підлітком збитку потерпілому. Після цього фахівці повинні будуть провести роботу з неповнолітнім правопорушником для корекції його поведінки в подальшому.

Такий алгоритм, за його словами, діє в багатьох країнах і більше спрямований не на каральну функцію, а профілактичні, превентивні заходи.

У свою чергу міністр юстиції України Павло Петренко наголосив, що ця програма насамперед спрямована на те, щоб неповнолітній, який переступив закон, мав можливість повернення до нормального життя. “Щоб ця дитина менше спілкувалася з правоохоронцями і слідчими, а більше спілкувався з адвокатами і психологами, не стала частиною кримінального світу, скоївши злочини тяжчі, ніж крадіжка гаманця”, – додав міністр.

Термін реалізації цієї пілотної програми становить шість місяців. Згодом його може бути закріплено на законодавчому рівні.

Наукові лекції, майстер-класи, воркшопи та лабораторні досліди: у ХПІ завершився фестиваль “Канікули з політехом”

Втр, 01/22/2019 - 13:19

У НТУ “Харківський політехнічний інститут” завершився фестиваль “Канікули з політехом”, який традиційно проводять у виші під час шкільних канікул. Цьогоріч до нього долучилися майже 1 тис учасників – школярі різного віку, їхні батьки, а також вчителі Харківщини.

Гостям запропонували майстер-класи, воркшопи та лабораторні досліди за різними напрямами – мехатроніка, 3D-друк, хімія, ливарне виробництво, сонячна енергетика, менеджмент. Наприклад, під час практичного уроку з хімії учасники перевіряли наявність нітратів у продуктах, вчились виготовляти “ідеальну” карамель, дізналися про нешкідливі харчові добавки та способи виготовлення жуйки.

Вперше в межах проекту працювала школа з енергетичного напряму “Electrolium”, організована викладачами та студентами кафедри передачі електричної енергії ХПІ. Її учасниками стали вісім школярів, які спробували себе в ролі інженерів-проектувальників. Працюючи над власним проектом, вони відвідували лекції, майстер-класи та воркшопи в стилі STEM. Під керівництвом викладачів вишу учні працювали з паяльниками, використовували різні вимірювальні прилади, робили складні фізико-математичні розрахунки. За результатами змагань учасники отримали подарунки від організаторів.

Для школярів старших класів організували експрес-тестування з української та англійської, математики, фізики, біології, хімії, історії. Так, понад 260 старшокласників пройшли тестування на кшталт ЗНО та прослухали лекцію про особливості вступної кампанії 2019 року.

НТУ “Харківський політехнічний інститут”

Сьогодні Україна відзначає 100 років від Дня Соборності

Втр, 01/22/2019 - 12:24

100 років тому 22 січня 1919 року було підписано Акт злуки Української Народної Республіки і Західноукраїнської Народної Республіки. Саме цю дату щороку відзначають як День Соборності України.

Перше офіційне відзначення свята Соборності на державному рівні відбулося 22 січня 1939 року в столиці Карпатської України – Хусті. Це була наймасовіша за 20 років перебування краю у складі Чехословаччини демонстрація українців – понад 30 тисяч учасників.

В сучасній Україні на державному рівні вперше святкували цей день вже у 1999 році.

Живий ланцюг – символ та головна традиція Дня соборності України. Сьогодні це свято відзначають створенням живих ланцюгів, які об’єднують Західну і Східну частини країни. Перший такий ланцюг створили в 1990 році, коли понад мільйон патріотично налаштованих українців взялися за руки і об’єднали шлях з Києва до Львова.

У XXI столітті ця традиція стала поступово відроджуватися. Зазвичай близько тисячі людей збираються в живий ланцюг на київському мосту Патона, символічно об’єднуючи таким чином правий і лівий береги Дніпра.

Сьогодні, 22 січня 2019 року, в Києві в День Соборності України 2019 на мосту Патона пройде патріотична акція, під час якої учасники об’єднають живим ланцюгом два береги Дніпра. У різних містах країни пройдуть різні заходи та флеш-моби до відзначення свята Соборності.

Національний банк України в рамках серії «Відродження української державності» 17 січня ввів у обіг пам’ятну монету номіналом 5 гривень «100 років Акту об’єднання – соборності українських земель», тираж якої становить 40 тисяч штук.

Засідання круглого столу приурочене до 100-ї річниці Дня Соборності відбулося у НПУ ім. М. Драгоманова

Втр, 01/22/2019 - 11:28

Засідання круглого столу, приурочене до 100-ї річниці Дня Соборності, та нагородження переможців конкурсу творчих робіт на тему: «Ідея Соборності: історія, сучасність, майбутнє» відбулось 21 січня 2019 року в Національному педагогічному університеті імені М. П. Драгоманова.

Організаторами заходу виступили Інтернет-видання iPress.ua, Міжнародний центр Балтійсько-Чорноморських досліджень та консенсусних практик і Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова.

Проведений конкурс надав можливість небайдужим, активним студентам, які мають власну думку, проявити себе,  бути відзначеними та оціненими, залучитися до роздумів про важливість суспільної злагоди.

Участь у конкурсі взяли студенти 11 українських закладів освіти: Черкаського національного університету ім. Богдана Хмельницького, Львівського національного університету ім. Івана Франка, Національного університету «Острозька академія», Національного університету «Києво-Могилянська академія», Київського університету ім. Бориса Грінченка, Дніпровського національного університету ім. Олеся Гончара, Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна, Чернівецького національного університету ім. Юрія Федьковича, ПВНЗ «Інститут екології, економіки і права», Київського національного університету ім. Тараса Шевченка  та Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова.

Засідання круглого столу розпочалося зі вступного слова проректора з навчально-методичної роботи гуманітарних факультетів НПУ імені М. П. Драгоманова професора І. Г. Вєтрова, який зазначив, що в різні періоди історії ми не мали власної держави, а тепер, коли ми нарешті отримали незалежність, повинні захищати її. Кожен, стверджує Ігор Георгійович, має робити це на своєму місці: воїни – боронити зброєю, а студенти – роблячи нові історичні відкриття, бо це не просто цікаво, а й дуже важливо.

До учасників круглого столу звернулася президент Міжнародного центру Балтійсько-Чорноморських досліджень та консенсусних практик І.А.Верещук, яка наголосила на тому, що ця зустріч необхідна, аби кожен з присутніх усвідомив для себе важливість ідеї соборності, відчув її, а потім доніс своїм колегам та рідним. І кожен з нас, переконана Ірина Андріївна, може внести малесеньку лепту в просування цієї ідеї. І цього буде цілком достатньо. Адже навіть тоді, коли ми будемо робити зовсім трішки, але разом, то це вже буде та єдність і соборність, про яку, власне, і йде мова.

Ідею соборності на засіданні круглого столу представляли студенти з різних аспектів, зокрема сучасна молодь звернула увагу на проблему необізнаності багатьох українців щодо події Злуки ЗУНР і УНР, яка відбулась 1919 року і в результаті якої щорічно 22 січня відзначається День соборності України. Розглядали студенти втілення ідеї єдності у творах письменників, журналістів, волонтерів, суспільно-політичних заходах (зокрема на прикладі «Живого ланцюга», утвореного українцями зі Львову до Києва 1990 року), в подальших історичних подіях (зокрема відзначивши роль «шістдесятництва» для незалежності України). А ще – підкреслили надзвичайно важливу роль молоді як консолідуючої сили суспільства, яка має пам’ятати минуле, аби розуміти сучасне і прогнозувати майбутнє.

Модерував захід Олександр Дмитренко (інтернет-видання iPress.ua), підтримуючи жваву дискусію серед студентів та заохочуючи їх до роздумів над звичайними, здавалося б, словами такими, як «вибір», «свобода», «консолідація», «об’єднання» та ін.

На завершення засідання круглого столу Ірина Верещук нагородила переможців конкурсу творчих робіт на тему: «Ідея Соборності: історія, сучасність, майбутнє» пам’ятними призами. А всі учасники залишили залу із найкращими враженнями від дискусії.

Грип лютує: школи продовжують закривати на карантин

Пон, 01/21/2019 - 16:11

Столичні школи закриваються на карантин через грип. Через грип у 18 школах Києва (285 класів) тимчасово призупинено навчальний процес, повідомили в прес-службі Департаменту освіти і науки КМДА.

«Станом на 21 січня в Києві призупинено навчальний процес внаслідок карантину в 18 закладах загальної середньої освіти (285 класів). З них повністю – 11 шкіл, частково – 7 освітніх установ», – розповіли в департаменті.

Так, через грип відразу в шести школах Оболонського району повністю призупинено навчання: №9, №168, №210, №233, навчально-виховні комплекси №20 та «Ластівка».

У Печерському районі повністю закриті дві школи: гімназії №32 та №109. У Святошинському районі на карантин закрили школи №235 і №13. Крім того, в Солом’янському районі закриті всі класи в школі-дитсадку «Золотий ключик».

Також зазначається, що, станом на 21 січня, в столичних школах відсутні більш 41,6 тис. учнів з різних причин. Це 15% від загальної кількості учнів.

За минулий тиждень на Рівненщині захворіло на грип майже 8 тисяч осіб, половина з них – діти. У трьох районах Рівненської області через грип закрили школи на карантин.

Як зазначається, за даними Рівненського обласного лабораторного центру, у Рівненській області збільшується кількість хворих на грип та ГРВІ. Зокрема, за минулий тиждень на грип захворіло майже 8 тисяч осіб, зокрема, 4,5 тис. дітей до 18 років. Крім того, протягом тижня було госпіталізовано 177 осіб, з них 117 дітей.

Наразі найвищий рівень захворюваності спостерігається у Костопільському районі, де протягом тижня захворіли 1,2 тис. осіб, у всіх школах району на тиждень продовжили канікули. Крім того, на карантин закриті школи у Дубенському та Гощанському район.

У Чернівцях на карантин закриватимуть не школи, а окремі класи.Там, де є найбільше хворих учнів. Як розповіла  Олена Кузьміна, заступниця начальника управління освіти Чернівецької міської ради, станом на сьогодні, 21 січня, у школах Чернівців через ГРВІ відсутні 7,3% учнів.

Проте є окремі школи, у яких відсоток відсутніх дійсно значний. – У місті є кілька шкіл, у яких відсутні 10% і більше. «Лідирує» у цьому переліку гімназія №7 – там 20% учнів не вийшли до школи через ГРВІ, – каже Олена Кузьміна. – 13,3% відсутніх у школі №6, 13,2% – у школі №8, 12,4% – у гімназії №1, 10-11% відсутніх – у школах №17, 40 та 41.

 

 

 Стартував відкритий чемпіонат Харкова з вирішення бізнес-кейсів

Пон, 01/21/2019 - 13:27

Вже другий рік проводиться відкритий чемпіонат Харкова з вирішення бізнес-кейсів, який дозволяє студентам на практиці випробувати свої знання, вирішуючи не теоретичні приклади, а реальні бізнес-кейси. Організатором та засновником конкурсу – Kuznets Business Challenge є Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця та платформа CASERS.

Провідні компанії України з різних галузей, які беруть участь у чемпіонаті, отримують нові вирішення існуючих завдань та активно запрошують студентів на роботу для реалізації запропонованих ними рішень.

Цього року студентам необхідно буде вирішити кейси з маркетингу, автоматизації HR процесів за допомогою чат-ботів, переведенню документообігу з паперового у електронний, розвинути корпоративну мережу для тисяч співробітників компанії.

Переможці Kuznets Business Challenge отримують не тільки досвід та зворотній зв’язок від роботодавців, а також цінні призи і грошові винагороди.

Чемпіонат проводиться на платформі CASERS, реєстрація вже почалась:

Повідомляє прес-служба ХНУ ім. С. Кузнеця

 

Студентка ЖНАЕУ у складі збірної виборола «срібло» на  «Pajulahti Games»

Пон, 01/21/2019 - 12:25

 Житомирські студентки    успішно зіграли у міжнародному змаганні з волейболу сидячи “Pajulahti Games”, який відбувся 19-21 січня у місті Настола, Фінляндія.

Дві спортсменки Анастасія Філон, студентка ІІІ курсу факультету екології і права Житомирського національного агроекологічного університету, а також Людмила Лозко, студентка Житомирського торговельно-економічного коледжу КНТЕУ, у складі збірної України, стали срібними призерами турніру.

У змаганнях брали участь чотири країни – Україна, Фінляндія, Німеччина та Росія. У боротьбу   за І місце вийшли збірні України та Росії. Збірна Росії виявилась сильнішою на цьому етапі і стала переможцем   турніру.

Нагадаємо, що у травні минулого року студентка ЖНАЕУ Анастасія Філон виборола право представляти Україну у складі національної параолімпійської збірної команди з волейболу сидячи на міжнародному турнірі , який  проходить у Китаї.

Прес-служба Житомирського національного агроекологічного університету

 

МОН засуджує жорстоке побиття вчителя та просить міністра внутрішніх справ взяти розслідування під особистий контроль

Пон, 01/21/2019 - 12:16

Міністерство освіти і науки та Міністр Лілія Гриневич засуджують безпрецедентний прояв насильства, який стався в київському ліцеї №157, коли 16 січня 2019 року один з батьків жорстоко побив учителя фізкультури. У зв’язку з цим МОН звернулося листом до Міністра внутрішніх справ Арсена Авакова, щоб він взяв розслідування цієї справи під особистий контроль.

«Ця ситуація немає виправдання, і нападник, якого вже затримала поліція, має зазнати справедливого покарання. Тому ми просимо керівництво МВС взяти справу та її розслідування під особистий контроль. Постраждалий учитель в лікарні, йому завдані серйозні ушкодження. Але не менш жахливо те, що це сталося на очах у дітей, які також зазнали важкої психологічної травми. Тому ми закликаємо педагогічний колектив, психологів та батьківську спільноту ліцею об’єднатися, разом подбати про дітей та обговорити, як уникнути подібних ситуацій в майбутньому», – зауважив т.в.о. Міністра освіти і науки України Павло Хобзей.

У листі, яким МОН звернулося до Міністра внутрішніх справ, йдеться про те, що безпека всіх учасників навчального процесу – вчителів, батьків та школярів – є обов’язковою передумовою успішного отримання освіти.

«Школа – один із основних фундаментів нашої держави, тому за жодних обставин ми не можемо допустити, щоб на її території, з вчителями, які є серцем шкільної освіти, на очах у дітей, яким ми мусимо передати цінності взаємоповаги та цивілізованого співжиття, чинилося насильство та знущання», – зазначається у листі.

МОН також наголошує, що «покарання винного та рішуче засудження з боку держави подібних насильницьких дій є необхідним для захисту та розвитку як українського вчительства, так і школярів, які в майбутньому розбудовуватимуть нашу країну».

На Одещині запроваджують перші в Україні тренінги з вивчення української жестової мови для учителів

Пон, 01/21/2019 - 11:27

Для вчителів початкових класів, які наразі проходять підвищення кваліфікації на базі Одеської академії неперервної освіти, запроваджують курс з вивчення української жестової мови. Це дозволить покращити якість навчання дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних класах, ознайомити педагогів з базовими навичками жестового спілкування, сприятиме толерантності у школах.

Програма курсу передбачає вивчення дактилю (ручної абетки), основних термінів та жестів для повсякденного спілкування тощо. Тренерами педагогів є викладачі жестової мови та адміністратори спеціальних шкіл-інтернатів.

“Такі семінари дозволять учителям оволодіти жестовою мовою передусім як засобом комунікації з людьми із порушеннями слуху. Ця навичка дозволить працювати з учнями із особливими освітніми потребами, аби вони почували себе більш впевнено у суспільстві та швидше адаптувалися до навчального процесу. Одеська область стала першою, де впроваджують такі тренінги для вчителів. Тепер наш пріоритет – охопити інклюзивною освітою якомога більше районів регіону”, – зазначив директор департаменту освіти та науки Одеської ОДА Олександр Лончак.

Фото Департамент освіти та науки Одеської ОДА

ТОП-9 причин обмежити доступ дитини до гаджетів

Чтв, 01/17/2019 - 17:12

Сучасні технології зробили життя людства набагато простішим. Тепер можна спілкуватися, не виходячи з дому, ділитися враженнями та фотографіями, отримувати освіту онлайн.

Чим загрожує і які наслідки можуть бути при необмеженому доступі дитини до новинок техніки, пояснили дослідження, проведені Kaiser Foundation.

 1. У ранньому віці починають формуватися стосунки з людьми.

До 2 років мозок дитини збільшується в три рази. Голос батьків, їхні дотики, спільні ігри можуть допомогти дитині сформуватися саме таким чином, щоб потім встановлювати нормальні емоційні зв’язки з іншими людьми. Але у малюків, які вже в такому малому віці мають доступ до гаджетів, постійно дивляться мультфільми, все трохи інакше. Їхня нервова система починає гірше розвиватися, це погано впливає на концентрацію уваги і сприйняття оточуючих людей.

2. Без планшета і телефону діти не відчувають залежності.

“Технології приваблюють людей тим, що у віртуальному світі можна нескінченно пробувати щось нове. Дуже складно відмовитися від їхнього використання саме тому, що немає ніяких обмежень в задоволенні своїх бажань”, — говорить доктор Гері Смолл, професор психіатрії та директор Центру довголіття при Каліфорнійському інституті неврології.

Одним натисканням на кнопку дитина може отримати бажане. Саме тому вона звикає до смартфону моментально і, на відміну від дорослої людини, не завжди може контролювати себе.

3. Не буде зайвих причин для сліз.

Якщо у людини є прив’язаність до чого-небудь, вона дратується, якщо у неї це відняти. Так відбувається в будь-якому віці. Тому, коли дитина закочує істерику, не поспішайте давати їй планшет тільки заради того, щоб заспокоїти. Це принесе лише тимчасове полегшення.

“Якщо ці пристрої стають головним інструментом, щоб заспокоїти і відволікти маленьких дітей, то яким чином розвиватимуться їхні власні внутрішні механізми саморегуляції?” — запитує доктор Дженні Редескі.

Краще постаратися заспокоїти дитину добрим словом, обіцянкою сходити погуляти або відволікаючою історією.

4. Покращиться сон.

Доведено, що використання електронних пристроїв у вечірній час несприятливо впливає на якість сну і погано позначається на самопочутті наступного дня. Нервова система відпочиває в період 21:00 — 1:00. Однак багато підлітків нехтують цим відпочинком, заміняючи його на більш захоплююче проведення часу. І, на жаль, менш корисне.

5. Підвищиться цікавість до навчання.

Багато батьків помічають, що смартфони постійно відволікають дитину і роблять її розсіянішою.

“Ці пристрої часом замінюють практичну діяльність, необхідну для розвитку сенсомоторних і візуально-рухових навичок, які важливі для навчання”, — додає доктор медичних наук Бостонського університету Дженні Реедескі.

Відео – та онлайн-ігри також здатні обмежити творчу уяву дитини. І не варто лякатися того, що дитині, можливо, зараз нудно. Якщо їй нудно — значить, є привід щось придумати. Саме так у дітей розвивається здатність творчо мислити.

6. Дитина стане більш товариською.

Ми вчимося бути ввічливими, намагаємося не зачіпати інших людей саме тому, що, одного разу образивши когось, в пам’яті назавжди залишається образ певної реакції на наші слова. І з часом стає зрозуміло, що варто говорити, а що може заподіяти біль іншому. Але, на жаль, коли ми спілкуємося онлайн, ми не можемо чути інтонацію, не здатні побачити мова тіла, вираз обличчя. Ми не можемо відчути змін в настрої людини. Між тим всі ці навички є основою для встановлення людських взаємин.

“Технології здатні зробити процес спілкування простішим”, — говорить шкільний психолог з Бостона, доктор Кейт Робертс. “Але, коли ми маємо необмежений доступ до такого виду спілкування, ми починаємо забувати про живі зустрічі. Деякі діти взагалі намагаються уникати природних проявів людської природи, тому що їм так набагато легше”.

Дитині необхідно постійно наживо спілкуватися зі своєю сім’єю, з однолітками, адже тільки так вона зможе навчитися проявляти співчуття, розуміти природу інших людей. Тільки живе спілкування навчить відчувати себе невимушено в компанії інших людей, що дуже стане в нагоді в дорослому віці.

7. Фізичний стан залежить від активності.

Як правило, якщо ми користуємося своїми гаджетами, то перебуваємо в статичному положенні. І часом кілька годин здатні просидіти в одному положенні, захоплені тим, що відбувається на екрані пристрою. Чи варто говорити, що така малорухливість може стати однією з причин збільшення ваги не тільки у дорослих, але і у дітей.

За даними дослідження, діти, батьки яких не дозволяють виходити в інтернет з своєї спальні, набагато рідше страждають ожирінням.

8. Природна дитяча доброта збережеться довше.

Чим пізніше дитина зіткнеться з проявом насильства, тим краще. Не секрет, що багато відеоігор ґрунтується на принципі боротьби. Зловживання такими іграми притупляє чутливість маленької людини до жорстокості і може виховати в дитині переконання, що агресія — це непоганий спосіб вирішення проблем.

9. Немає нічого більш важливого, ніж спокій дитини.

Величезний потік інформації, часом зайвої і шкідливої, робить навіть дорослу людину неспокійною. Що ж тоді казати про дітей, які ще менш стійкі до різних хвилювань. Хтось щось сказав у соцмережі, можливо, якось принизив, і дитячий спокій порушений. Адже набагато легше написати, ніж сказати в обличчя, а значить, збільшується і ймовірність виникнення подібних ситуацій, які є величезним стресом для підлітків.

Суми долучилися до проекту «Шкільний офіцер поліції»

Чтв, 01/17/2019 - 15:31

16 січня в Сумській загальноосвітній школі I-III ступенів № 12 ім. Б. Берестовського стартував проект «Шкільний офіцер поліції». У рамках його реалізації управлінням патрульної поліції та управлінням освіти і науки Сумської міської ради було підписано план спільних заходів, спрямованих на ефективну профілактику правопорушень серед школярів.

Як зазначила директор ЗОШ №12 Ірина Губська, метою проекту є профілактика негативних явищ і правопорушень в шкільному середовищі завдяки взаємодії підрозділу патрульної поліції з адміністраціями навчальних закладів. Вона висловила надію, що відтепер превентивне виховання учнівської молоді стане ще ефективнішим.

Після підписання документа керівником патрульної поліції Сумщини Олексієм Калюжним і начальником управління освіти і науки Антоніною Данильченко шкільні офіцери поліції, які раніше пройшли спеціальну підготовку, провели своє перше заняття для учнів школи №12. Відзначимо, що всі заняття проходять відповідно до програми «Школа і поліція», схваленої Міністерством освіти і науки України.

Поліцейські провели ознайомлювальне заняття, на якому розповіли про основні правила дорожнього руху, в ігровій формі продемонстрували жести регулювальника, а також спільно з дітьми виготовили світловідбиваючі елементи, які прикріпили до шкільних ранців. Наприкінці заняття школярі отримали в подарунок від поліцейських дитячі навчальні посібники з Правил дорожнього руху «1000 і 1 поворот».

На Волині батьки дітей із сіл доплачуватимуть за харчування у школах та дитсадках

Чтв, 01/17/2019 - 14:12
У Луцьку вирішили з початку нового семестру не фінансувати з міського бюджету харчування тим школярам, які прописані в селах. Повідомляє Високий замок.

Таке рішення прийняли на виконавчому комітеті Луцької міської ради. Адже до 2019 року в однаковій мірі компенсовували частину вартості шкільних обідів батькам як міських, так і сільських дітей, котрі навчаються у Луцьку. Тепер платитимуть лише за власне луцьких учнів. Те ж саме стосується і вихованців дитсадків.

— Скажімо, витрати на харчування у луцьких садочках для усіх однакові. Для дітей до трьох років — 25 гривень на день, від трьох до семи — 30 гривень. Але для батьків, які прописані в Луцьку або є платниками податків тут, з міського бюджету далі буде компенсовуватися 40%. Всі інші платитимуть повністю, — пояснила керівник міського управління освіти Луцької міської ради Зіновія Лещенко. — У школах батьки учнів теж отримають різні рахунки — міських дітей менші, сільських — на 40% більші.

При цьому, у міськраді повідомили: територіальні громади зможуть укладати договір з Луцькою міською радою і платити 40% від вартості харчування дітей зі свого бюджету. Тоді батьки з сіл зможуть сплачувати з власної кишені 60%, як і батьки з міста.

Тож у луцьких навчальних закладах тепер просять батьків приносити в бухгалтерію будинкові книги або інші документи, які мають підтвердити: вони живуть в обласному центрі або ж сплачують у луцьку скарбницю податки.

Лучани таке рішення влади вважають цілком справедливим. Адже навчальні заклади переповнені, і значний відсоток учнів та вихованців приписані саме у приміських селах. Тож бюджет Луцька досі мав значний фінансовий тягар через них. Тепер його позбудеться.

Радикальних нововведень чекають і в міській лікарні, яка тріщить через сільських пацієнтів. Поки з іногородніх беруть невеликий благодійний внесок. Та це не вирішує ситуацію. Планові луцькі хворі інколи тижнями чекають на можливість пролікуватися.

Захист від кібератак, маркетингові технології та управління фінансами: викладачі ХНЕУ проведуть для школярів безкоштовні майстер-класи

Чтв, 01/17/2019 - 13:00

 

Університет ХНЕУ ім. С. Кузнеця запрошує школярів до «Зимових шкіл» в яких вони зможуть навчитись новим корисним навичкам. Серію цікавих майстер-класів та тренінгів проведуть викладачі Харківського національного економічного університету імені Семена Кузнеця. Уроки в школі базуються на актуальній інформації й практичних завданнях, що будуть корисними у житті, вони зорієнтовані на розвиток креативності та критичного мислення, логіки та ерудованості. Це навчання стане для школярів важливим досвідом для майбутньої професійної діяльності, сформує творчий потенціал майбутнього фахівця та надасть можливість корисно провести зимові канікули та отримати цінні знання!

19-20 січня школярі зможуть відвідати такі школи:

·            «Школа правових знань»

·            «ЮНИЙ ДИЗАЙНЕР»

·            «Мій FABlab та сучасні технології створення програмного забезпечення»

·            «Митно-податковий світ та Україна без кордонів»

·            «Ігри професіоналів»

·            «Академія маркетингу»

·            «Менеджмент, інновації, логістика – VENI, VIDI, VICІ!»

·            «Розвиток підприємницьких здібностей»

·            «Як заробляти на даних?»

 

26-27 січня запрошують відвідати наступні школи:

·            «Школа PR» спільно з департаментом освіти ХОДА

·            «Монстри економіки…на канікулах»

·            «YP – Young Professionals»

·            «Управляй грошима -управляй майбутнім»

·            «Анатомія продаючого профілю»

·            «Школа фінансової грамотності та підготовки до ЗНО»

·            «Школа фінансової еліти – банківництво»

·            “The Wizard of economics”

·            «Кастинг до Диснейленду»

·            «Основи кібербезпеки і технологія блокчейн»

·            «Школа міжнародних економічних відносин»

 

Участь безкоштовна, реєстрація обов’язкова: https://goo.gl/forms/hYMe0NyqKfSDJpGi2

Повна інформація та анонси зимових шкіл на каналі: https://t.me/abitura_2019

Вчителька з Прикарпаття створила перший україномовний ресурс математики в Instagram

Чтв, 01/17/2019 - 12:22
Вчителька математики Калуського ліцею №10 Мар’яна Уляк створила перший україномовний ресурс корисної математики, за яким школярі з легкістю зможуть підготуватися до ЗНО або ДПА. Про це повідомляє ukrainianpeople.us  Навчальний профіль створений під назвою insta_math_help у соцмережі Instagram, у якому здебільшого проводять час підлітки. Над усім процесом, починаючи від вибору теми та закінчуючи оформленням у єдине зображення, Мар’яна Уляк працює самостійно.

Ідея щодо створення ресурсу в педагога Калуського ліцею №10 зародилася ще минулої осені після того, коли вона подивилася на процес викладання математики дещо під іншим кутом:

“Звісно, існують збірники та підручники з усією інформацією, але будьмо відвертими: сучасний учень цього майже не сприймає. Школярам цікава робота з навчальними мобільними програмами. Тим більше зараз важко уявити наше життя без соцмереж – вони усюди”.

Після прочитаної статті в інтернеті про те, що в Україні не існує навчальних профілів у соцмережах, і аналізу Instagram Мар’яна Уляк остаточно вирішила поєднати цікаве з корисним.

Особливістю профілю insta_math_help є те, що матеріали будуть доступними для школярів, батьків та педагогів. А кожна публікація − це коротке, але чітке пояснення матеріалу з прикладами.

У процесі удосконалення ресурсу вчитель математики планує запустити інтерактивні вправи у режимі реального часу, щоб пригадати та краще закріпити матеріал. Кожне зображення можна без проблем зберегти на свій смартфон і використовувати як своєрідну “шпаргалку” при підготовці до занять.

Учителі з Кореї поділяться своїми практиками з українськими колегами

Чтв, 01/17/2019 - 11:48

Нині  освіта України перебуває у стані реформування, зазнає змін відповідно до сучасних потреб суспільства, і досвід іноземних колег є важливою складовою цього процесу. У ці дні наше місто має честь приймати 12 вчителів із Республіки Кореї, які поділяться своїми освітніми практиками з українськими колегами щодо проведення уроків з математики, географії, природничих наук, суспільствознавства, правознавства, мистецтва та англійської мови, – зазначила Олена Фіданян, директор департаменту освіти і науки КМДА під час відкриття спільного семінару освітян міста Києва та Республіки Кореї у Корейському освітньому центрі.

Разом з тим  зауважила, що і педагоги Києва поділяться власним досвідом, запросивши колег з Кореї на свої уроки до шкіл Києва 16 січня, а 17 січня у Київській гімназії східних мов №1 корейські педагоги проведуть уроки для учнів тих класів, які вивчають корейську мову.

Українській освіті є чим поділитись із педагогами з Кореї,  разом з тим, наша країна завжди відкрита до навчання, – додала Олена Фіданян.

Нагадаємо, що у спільному семінарі двох країни беруть участь учасники та переможці конкурсу «Учитель року» України та Кореї. Вчителі Києва відвідають майстер-класи колег з Республіки Кореї, а корейські колеги протягом двох днів стануть учасниками освітнього процесу у школах Києва.

Усі напрацювання спільного семінару будуть обговорені 17 січня під час круглого столу у Київській гімназії східних мов №1 та стануть запорукою співпраці у сфері освіти обох країн.

Повідомляє прес-служба департаменту освіти і науки КМДА

МОН запрошує до обговорення проекту методики, за якою експерти проводитимуть оцінювання досвіду учасників сертифікації

Чтв, 01/17/2019 - 09:54

Для громадського обговорення розміщено проект методики, за якою незалежні освітні експерти проводитимуть оцінювання практичного досвіду учасників добровільної сертифікації вчителів.  

Подати пропозиції та зауваження можна до 25 січня 2019 року на електронну адресу sqe.bondar@gmail.com або sqe@sqe.gov.ua (з позначкою «Сертифікація»).

Проектом документу передбачається, що експерти вивчатимуть та оцінюватимуть професійні компетентності за 5 критеріями:

1.Здатність планувати і здійснювати освітній процес на основі особистісно-орієнтованого і компетентнісного підходів з використанням відповідних педагогічних технологій.

2.Здатність створювати безпечне та психологічно комфорте освітнє середовище, спрямоване на розвиток дітей та їх мотивацію до навчання.

3.Здатність налагоджувати партнерські стосунки з родинами учнів для розвитку здібностей і можливостей кожної дитини.

4.Здатність до постійного професійного розвитку, самооцінювання та рефлексії.

5.Здатність моделювати поведінку, в основі якої повага до прав людини, демократичні та інші загальнолюдські цінності.

Кожен з цих критеріїв включатиме від 4 до 10 показників, що оцінюватимуться  від 1 до 3 балів. Для отримання інформації експерти зможуть використовувати такі джерела, як спостереження за діяльністю вчителя, відвідування уроків, інтерв’ю з вчителем, бесіда з керівництвом школи.

Щоб освітні експерти краще володіли методикою проведення сертифікації та вдосконалили необхідні для неї навички, впродовж 2 днів – 15 та 16 січня 2019 року – для них провели перший тренінг.

«Для мене важливо, щоб всі експерти чітко усвідомлювали, для чого ми запроваджували сертифікацію. Зараз ми здійснюємо реформу НУШ, запрацював новий Держстандарт початкової освіти, в основі якого лежить компетентнісний підхід, інакше відображаються результати навчання. Щоб їх досягати, потрібні інші методики. Ідея була в запровадженні сертифікації для мотивації тих вчителів, які можуть стати агентами змін. Тож під час вивчення роботи педагога ви маєте зрозуміти, чи ця людини розуміє новий стандарт, чи володіє методиками активного, дослідницького, компетентнісного навчання, чи розуміє основні ціннісні та методологічні аспекти реформи», – пояснила Міністр освіти і науки Лілія Гриневич під час розмови з експертами.

Вона також підкреслила, що процес сертифікації має показати нову культуру спілкування з учителями.

«Як учитель я знаю, що педагоги інколи є дуже вразливими до того, що їх оцінюють. І вам потрібно буде зуміти це зробити в дуже дружній спосіб. Пам’ятайте, що ці вчителі прийшли на сертифікацію добровільно. З іншого боку, не можна занижувати стандарти. Бо що може трапитися найгірше – якщо ми дискредитуємо сертифікацію як адекватний інструмент, який виявляє найкращих», – наголосила Міністр.

Пул освітніх експертів буде сформовано з викладачів, вчителів, тренерів НУШ тощо із досвідом педагогічної діяльності не менш як 5 років. Вони проводитимуть оцінювання діяльності учасника сертифікації безпосередньо в закладі освіти. Робота кожного вчителя буде оцінюватись щонайменше двома експертами.

Лілія Гриневич повідомила, що пілотний період сертифікації може тривати 2-3 роки, доки не буде напрацьовано валідний інструментарій для оцінювання. Лише після цього можна буде ставити питання про заміну атестації сертифікацією.

«Я хочу вкотре відзначити, що зараз сертифікація тільки добровільна, а її непроходження не матиме жодних негативних наслідків для вчителя. Водночас педагог, що пройде сертифікацію, отримає 20% надбавки. А ще важливо, щоб він ділився потім своїми методами, знаннями та професійними компетентностями з іншими», – підсумувала Міністр.

Нагадуємо, що процедура сертифікації включає 3 етапи: вивчення практичного досвіду роботи вчителя, зовнішнє незалежне тестування та електронне портфоліо. Реєстрація для участі почалася вчора, 15 січня 2019 року, і триватиме до 1 лютого включно.

За першу добу на сертифікацію вже зареєструвалося понад 350 вчителів. Загалом цього року в пілоті зможуть взяти участь до 1 000 педагогів з усіх регіонів України.

Про це: як дітям у різних країнах розповідають про секс?

Срд, 01/16/2019 - 14:49

Головний аргумент дорослих, які виступають проти сексуального виховання дітей та підлітків, звучить так: “Вони і так все знають”. Та попри цю “обізнаність” проблеми підліткової вагітності, ВІЛ та ранніх абортів в Україні не втрачають актуальності. Як в інших країнах дітям розповідають про секс, венеричні хвороби та домагання повідомляє EtCetera.

ШВЕЦІЯ стала першопрохідцем у справі секс-просвіти.Тут ще у 1933 році була створена Асоціація сексуальної освіти (RFSU), а з 1955 року уроки статевого виховання увійшли до обов’язкової шкільної програми. З тих пір викладання “складних” тем лише удосконалювалось, проте не заборонялось і не викликало бурхливих дискусій. Сьогодні шведські школярі, наприклад,  на питання про те, звідки вони дізналися інформацію про методи контрацепції, у своїй більшості називають шкільні уроки статевого виховання.

Однією з перших країн світу Швеція почала розповідати школярам про прояви сексуальної ідентичності та вчити дітей толерантному ставленню до представників ЛГБТ. Крім того, сьогодні показник підліткових пологів у Швеції один з найнижчих в світі – 2,7 на 1000 підлітків.

НІДЕРЛАНДИ. Тут сексуальна освіта починається з 4 років: дітям розповідають про повагу до іншої статі, про близькість та безпеку. У 8 – про гендерну ідентичність та стереотипи, в 11 – про контроль народжуваності. У країні формується позитивне ставлення до підліткової сексуальності і до мастурбації як одного з її проявів. У школах розповідають не тільки про вагітність, інфекції та контрацепцію, але й про сексуальні цінності та кордони, повагу до партнера, види статевих стосунків.
До речі, попри таку розкутість (за нашими мірками), нідерландська програма статевого виховання приносить гарні плоди. Наразі на 1000 підлітків тут припадає лише 5 випадків ранніх пологів та менше 9 абортів. Крім того, в країні один з найменших відсотків захворюваності на ВІЛ/СНІД.

ВЕЛИКОБРИТАНІЯ. Програми статевої освіти є в кожній школі Великобританії, проте вони відрізняються в залежності від формату закладу: у світських діє одна версія програми, у релігійних – інша. Але обидві побудовані по типу лекцій і не передбачають ніякої форми контролю знань. Крім того, батьки можуть написати відмову від відвідування дитиною таких занять.

Уроки в основному присвячені фізіології сексуальних стосунків і вагітності. Питання ж контрацепції та безпечного сексу вчитель піднімає на власний розсуд.

США. Американська статева освіта цікава тим, що тут немає загальнодержавного підходу до її впровадження. Кожен штат може керуватися власними підходами та баченням того, як має викладатися тема статевих стосунків. В цілому є два підходи. Один (повний) містить розгорнуту інформацію про секс, розвиток підлітків, вагітність, гендерну ідентичність та контрацепцію. Другий підхід – орієнтований на утримання від сексу до шлюбу, тому такі курси зазвичай коротші, ніж “повні” (всього два роки проти семи) і не містять інформації, яка передбачає, що підліток займається чи планує зайнятися сексом.

До речі, в деяких штатах навіть за умови “повного” курсу сексуального виховання під час проходження теми контрацепції не можна демонструвати дітям, як застосовувати презервативи.

СВОЇ НЮАНСИ. Проблема відсутності чи недостатності статевого виховання дуже характерна для країн Африки та Азії, де на освіту чиниться високий релігійний тиск або тиск традицій.

В ІНДІЇ, наприклад, протягом тривалого часу намагаються впровадити статеву просвіту, але це питання активно блокується правими партіями. Такі курси розглядають з позиції “пропаганди розпусти”.

Табу на тему сексу і в КИТАЇ. Дослідження показують, що юні китайці дізнаються про секс з порнографічних фільмів та роликів. Тим не менш, проблема педофілії та підліткових зґвалтувань змусила китайських освітян зосередитись хоча б на фізичній безпеці дітей. Наприклад, у країні просувається цикл освітніх мультиків про ризик сексуальних домагань.

А школярам та студентам в НЕПАЛІ та ПАКИСТАНІ взагалі не розповідають про секс та контрацепцію. Вкраїнах Африки цією проблемою опікується хіба що Червоний Хрест, і заняття тут орієнтовані в основному на запобігання розповсюдженню ВІЛ/СНІДУ та протидію зґвалтуванням.

Джерело

Читайте також: Секс у 13 років – рано чи пізно?

Читайте також: У вересні провінція Квебек почне сексуальну освіту дітей з дитячого садка

Увага! Список нерекомендованих препаратів для лікування грипу та застуди у дітей

Срд, 01/16/2019 - 12:12

Центр громадського здоров’я Міністерства охорони здоров’я України оприлюднив список лікарських препаратів, які не рекомендовано вживати дітям, в разі захворювання на грип або ГРВІ.

Відповідний перелік опублікувала в.о. глави Міністерства охорони здоров’я України Уляна Супрун на офіційній сторінці в соціальній мережі Facebook.

“Велика кількість ліків або їхня висока вартість зовсім не гарантують, що ці препарати допоможуть вам вилікуватися. Часто популярні ліки, які пацієнти звикли вживати або придбали за рекомендацією друзів чи навіть деяких медиків не мають доведеної ефективності для лікування грипу і ГРВІ”, – прокоментувала Уляна Супрун.

Читайте також: ТОП-10 запитань батьків про антибіотики

Застосування груп препаратів при ГРВІ:

  • Антибіотики – не рекомендовані
  • Противірусні препарати – не рекомендовані (крім озельтамівіру та занамівіру за показаннями).
  • “Імуномодулятори” – не рекомендовані. Можуть бути шкідливі.
  • Інтерферони – не рекомендовані. Ефективність співрозмірна з плацебо.
  • Антигістаміни – не рекомендовані. Ефективність при лікуванні ГРВІ не доведена.
  • «Сиропи від кашлю» – не рекомендовані. Можуть бути шкідливі у дітей до 4 років.
  • «Комбіновані ліки від застуди» – заборонені дітям молодшого віку. Полегшують симптоми у дорослих.
  • Вітаміни – не рекомендовані. Ефективність не доведена.
  • Рослині препарати – ефективність не доведена.

Заохочую медиків користуватися міжнародними протоколами, де зібрані найбільш дієві нині методики лікування пацієнтів”, – наголосила в.о. міністра охорони здоров’я.

http://www.moz.gov.ua/docfiles/dn_20161229_1422_dod_1.pdf

Міністерство охорони здоров’я рекомендує лікарям проводити роз’яснювальну роботу з медичним персоналом та пацієнтами щодо неефективності використання цих груп препаратів у дітей та потенційної шкоди самолікування. А також здійснювати широку просвітню роботу серед населення про заходи профілактики грипу і гострих респіраторних вірусних інфекцій.

Як студенти-медики складатимуть єдиний кваліфікаційний іспит

Срд, 01/16/2019 - 11:28

Міністерство охорони здоров’я продовжує розповідати, як розвиватиметься охорона здоров’я у цьому році і скільки коштів виділено з Держбюджету на пріоритетні напрями.

Запровадження іспиту є частиною розвитку медичної освіти. Про це МОЗ повідомляє на власній сторінці у Facebook.

У проекті держбюджету закладено 16,7 млн грн на проведення першої частини Єдиного державного кваліфікаційного іспиту (ЄДКІ).

Запровадження іспиту є частиною розвитку медичної освіти. ЄДКІ складається з 4 елементів: іспит КРОК, тест з іноземної мови професійного спрямування, міжнародний тест з основ медицини та іспит з практичних навичок ОСК(П)І.

ЄДКІ буде проходити у два етапи: перший етап проводитися на третьому курсі, другий — залежно від спеціальності — на п’ятому або шостому курсах. Гроші з держбюджету підуть на розробку першого етапу ЄДКІ, а саме: питань для тесту КРОК, проведення іспиту з англійської мови та закупівлю міжнародного іспиту з основ медицини. Іспит з практичних навичок ОСК(П)І студенти-медики здаватимуть на 6-му курсі і за їхнє проведення відповідають університети.

 

«ЄДКІ як освітній стандарт встановлює доволі високу планку і для студента, і для університетів, що сприятиме випуску з медичних закладів вищої освіти справді кваліфікованих спеціалістів. Додатково ЄДКІ мінімізує можливості для корупції», – наголосили у МОЗ.

 

Сторінки