Вхід

Hosting Ukraine

Новини з Педпреси

Педагогічна преса: все про освіту в Україні та світі.
Адреса URL: https://pedpresa.ua
Оновлено: 58 хв 57 сек тому

Першокласники НУШ не вивчатимуть християнську етику

Птн, 09/21/2018 - 15:31

У концепції нової української школи немає обов’язкових рекомендацій щодо вивчення першокласниками предмета «Християнська етика». Про це в ефірі Громадського радіоповідомив заступник директора Інституту модернізації змісту освіти Роман Шиян.

«Зараз в контексті нової української школи ми оминули це питання. Тобто першокласники не вивчатимуть як рекомендований курс предмет «Християнська етика». Тепер це буде певний виклик для тих шкіл, що уже мають це традиційно, – зазначив Шиян. – До його викладання залучали людей із педагогічною та богословською освітами. Це викликало деякі спірні питання у викладанні, бо вчителі не завжди зберігали світський характер предмету. Тобто не відокремлювали власну віру та переконання від теоретичних відомостей», – розповів заступник директора Інституту модернізації змісту освіти Роман Шиян.

Джерело: osvita.ua

У 2019 році запрацює механізм «гроші ходять за вчителем» для підвищення кваліфікації педагогів

Птн, 09/21/2018 - 14:55
Мета Міністерства освіти і науки України – долучити кращих спеціалістів та максимально розширити можливості вчителя для підвищення кваліфікації. З 2019 року це планується зробити завдяки впровадженню механізму «гроші ходять за вчителем», коли педагог сам може обрати, де підвищити кваліфікацію, а держава за це заплатить. Про це розповіла Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич сьогодні, 21 вересня 2018 року, під час візиту до Ресурсного центру освітніх інформаційних технологій для осіб з особливими потребами Національного університету «Львівська політехніка». Наразі МОН готує постанову Уряду, де буде прописано механізм надання такого фінансування. Планується, що існуватиме перелік громадських організацій та установ, в яких таке підвищення кваліфікації можна буде здійснити. Одна з організацій, що вже підвищує кваліфікацію вчителів, але з впровадженням цього принципу отримуватиме гроші з бюджету за свої послуги, – Ресурсний центр освітніх інформаційних технологій для осіб з особливими потребами Національного університету «Львівська політехніка». Він спеціалізується на навчанні дітей з проблемами зору. «Ми починали ще 8 років тому з роботи з однією дитиною, зараз їх 24, і батьки везуть їх до нас з усієї України. Також ми по мірі своїх можливостей навчаємо вчителів працювати з дітьми з порушеннями зору, адже вони мають набір дуже специфічних потреб. Тут ми говоримо про обладнане робоче місце, про підручники шрифтом Брайля і вчителя, який цим шрифтом вміє читати. Без цього посадити незрячу дитину у звичайний клас – це профанація», –  зазначила Оксана Потимко, керівник ГО УСІ та Ресурсного центру Львівської політехніки. Міністр погодилася, а також попросила подати пропозиції центру щодо обладнання інклюзивної-ресурсних центрів по всій країні, щоб вони могли відповідати потребам дітей з особливими потребами. Очільниця Ресурсного центру сказала, що вони готові ділитися і власним досвідом, і розповідати про передові практики таких країн, як Канада, Швеція, Фінляндія. «Для нас важливо, щоб наш досвід був використаний і корисний для всіх», –   відзначила Оксана Потимко.

Школярі почали частіше скаржитися на булінг зі сторони вчителів

Птн, 09/21/2018 - 14:28

Кількість скарг дітей на булінг з боку вчителів останнім часом зростає. Про це розповіла координатор національної дитячої “гарячої лінії”, що працює при Міжнародному жіночому правозахисному центрі “Ла Страда-Україна”, Альона Кривуляк, інформує РБК Україна.

За її словами, дитяча “гаряча лінія” працює в Україні з 2013 року. З тих пір на лінію надійшло близько 170 тисяч дзвінків, з яких 3-4% стосуються булінгу.

“Три-чотири відсотки – це ніби й небагато. Але з 170 тисяч це – значна кількість. І за кожним стоїть чиєсь життя. З кожним роком кількість звернень зростає. Справа не в тому, що булінг стає більш поширеним. Швидше більше дітей дізнаються про лінію, і загалом діти стають більш відкритими”, – розповіла Кривуляк.

Вона також уточнила, що останнім часом зростає кількість скарг дітей на булінг з боку вчителів.

“Знову-таки, до цих випадків варто ставитися по-різному. Батьки часто говорять, що подібні заяви викликані часто тим, що дітям не подобається той чи інший вчитель. Але ми намагаємося серйозно розглядати кожен випадок з метою недопущення ситуацій, як напад восьмикласника на вчителя у Києві”, – пояснила координатор “гарячої лінії”.

Читайте ще: За булінг каратимуть вчителів, батьків і дітей: зареєстровано законопроект

Як вчителі зі всієї України за три дні розробили гендерночутливі проекти для впровадження у школах

Птн, 09/21/2018 - 13:37

13-15 вересня 2018 року, у м. Дніпро проходив Всеукраїнський Хакатон для вчителів – «STEM: гендерночутливий підхід до навчання у школі», організаторами якого є Центр «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності» та Фонд ООН у галузі народонаселення в рамках ініціативи #ДівчатаSTEM за підтримки компаній Interpipe і SoftServe. Партнери Хакатону – ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», КЗВО «Дніпровська академія неперервної освіти» та компанія IT.Integrator. Інформаційний партнер – Центр нової освіти Івана Іванова.

Учасниками Хакатону стали 36 вчителів з різних міст, містечок та сіл України, які були відібрані до участі з-понад 165 претендентів.

Під час проведення Хакатону, усі учасники мали змогу відвідати:
Сесію з дизайн-мислення від Кирила Холопкіна та Романа Крижановського, представників компанії SoftServe, на якій вчились виявляти проблеми, створювати портрет цільової аудиторії та генерувати можливі рішення.

Майстер-класи від гендерного експерта Олега Марущенка на теми: «Школа крізь гендерні окуляри» та «Гендерночутливий підхід у навчанн», завдяки яким вчителі дізналися більше про гендерні підходи, що використовуються на шкільних уроках та в книжках.
Майстер-клас з якісних, структурованих та привабливих презентацій від Романа Крижановського, представника компанії SoftServe.

Екскурсію на роботизований завод «Інтерпайп Сталь», де гості дізналися про процеси переробки та виробництва у металургії та мали змогу поспілкуватись з його працівниками та отримати знання, які можна використовувати під час проведення шкільних уроків.

На головному інженерному фестивалі країни – Interpipe TechFest 15 вересня були представлені проекти вчителів. Презентації розроблених проектів можна подивитись за посиланням.

Після активних обговорень журі було визначено команди-переможці, які посіли 1, 2, 3 місця та виграли 25000 грн, 15000 грн та 10000 грн відповідно на реалізацію своїх проектів.

1 місце отримала команда «K.I.D», яка представила проект, що спрямований на доповнення портретів успішних науковців, портретами жінок-науковців у всіх галузях STEM за допомогою плакатів, карток, портретів та електронних даних з використанням QR-кодів про успішних жінок з описом їхньої біографії та наукових досягнень. Проект спрямований на те, щоб популяризувати STEM серед школярів та школярок, надихаючи дівчат на майбутнє в технічних сферах.

 

2 місце посіли 2 команди – «Прямуй за сонцем» та «Хахатончики». Експертне журі вирішили об’єднати ідеї обох команд, адже вони спрямовані на одну цільову групу – вчителів – та доповнюють один одного. Проект команди «Прямуй за сонцем» – це сертифікаційна програма з гендерної чутливості для вчителів. Проект команди «Хахатончики» – це вікі-платформа для вчителів STEM-предметів, яка надає можливість обміну досвідом між колегами.

 

3 місце посіла команда «STEM-лабіринт», які розробили проект «Maker GO!» – ресурс з реальними проектами школярів та школярок, на якій діти можуть самостійно завантажувати майстер-класи, інженерні рішення та записувати відео, щоб показати, що саме вони зробили, а батьки зможуть використовувати ресурс для проведення спільного дозвілля. Ресурс представлений Facebook-сторінкою – https://goo.gl/44PNQw та дошкою на Pinterest – https://goo.gl/encU8z і спрямований на розвиток технічних навичок дітей з фокусом на дівчат.

Усі учасники отримали подарунки, неймовірні емоції, можливість відвідати два дні Interpipe TechFest, а також безкоштовний доступ до будь-якого з курсів на платформі «Уміти вчити». Вітаємо переможців та бажаємо реалізації їхніх проектів якнайшвидше!

Надалі з реалізацією проектів-переможців будуть допомагати організатори Хакатону – Центр «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності» та Фонд ООН у галузі народонаселення в Україні.

Центр «Розвиток Корпоративної Соціальної Відповідальності» – експертна організація в Україні з відповідального ведення бізнесу та розвитку корпоративної соціальної відповідальності. Пріоритети Центру: розвиток КСВ, кар’єрних навичок серед молоді, STEM освіти і популяризація науки і технологій серед дівчат. Серед основних досягнень Центру – щорічний Конкурс кейсів з Цілей сталого розвитку, Пакт заради молоді, Карта професій й спільнота Кар’єра мрії, щорічний Форум «Бізнес і університети», проект Дівчата STEM тощо. В рамках своєї діяльності Центр співпрацює з Міністерствами, міжнародними організаціями, компаніями.

UNFPA, Фонд ООН у галузі народонаселення – є провідною агенцією ООН, яка зосереджує свою роботу у сфері гендерної рівності, репродуктивного здоров’я та розбудови потенціалу молоді. Спільно з партнерами ми працюємо у 150 країнах та територіях світу, а з 1997 року і в Україні для утвердження рівності, подолання гендерних стереотипів, посилення можливостей жінок, рівномірного розподілу домашніх обов’язків та залучення чоловіків у виховання дітей. З 2015 року спільно із Міністерством соціальної політики України впроваджується кампанія «Щастя в 4 руки».

Викладач СумНАУ представив біопакети та стаканчики та на міжнародному конкурсі стартапів Packbridge

Птн, 09/21/2018 - 11:11

Днями у місті Мальме (Швеція) зібралися 10 фіналістів грандіозного конкурсу стартапів Packbridge. Цей конкурс об’єднує розробників біорозкладувального пакування та посуду з усього світу.

Свої напрацювання на Packbridge представив і викладач Сумського НАУ Дмитро Бідюк з проектом FoodBIOPack. Основним його напрацюванням стали біорозкладувальні одноразові стаканчики. Значною перевагою та унікальністю технології на відміну від існуючих аналогів (наприклад, тари з формованого целюлозного волокна, тари з суміші пластику та крохмалю, або чистого крохмалю, які присутні зараз на ринку України та країн ЄС) є те, що готова продукція має термостійкі властивості, її можна виготовляти різної форми та розмірів, використовувати для широкого спектру харчових продуктів, наносити принт та навіть друкувати на 3D-принтері.

Проте у Швеції він презентує не лише одноразовий посуд. Влітку команда Дмитра Бідюка удосконалила технологію біорозкладувального матеріалу. Тепер науковці СНАУ готові презентувати абсолютно безпечний біопакет, який може повноцінно замінити поліетилен та вироби з нього. Дмитро Олегович не розкриває усіх секретів, адже зараз триває процедура патентування його винаходу, але зазначає, що основа матеріалу – полісахаридна плівка, до того ж ще й веганська, бо не містить тваринних білків. На відміну від існуючої крохмальної, розроблена сумчанами плівка не розчиняється у воді, більш міцна, еластична та прозора.

Дослідним шляхом Дмитро винайшов і клейку речовину – органічний клей, також на основі натуральних компонентів, за допомогою якого і «збирає» експериментальні пакети. До речі, останній дослід показав, що біорозкладувальний пакет розмірами 36×28 см, який було отримано з двох половинок та склеєно органічним клеєм, може витримати до 3 кг ваги.

Також Дмитро Бідюк підготував для Швеції маленькі фасувальні пакети типу «майка», більш тонкі та значно дешевші за попередні.

Зазначимо, що Дмитро Бідюк веде також активну просвітницьку роботу серед населення, проводячи зустрічі-презентації нового матеріалу. Дослідник переконаний, що незабаром люди свідомо відмовляться від використання поліетиленових пакетів та одноразового посуду.

Нагадаємо, що 15-16 травня у Києві пройшов Всеукраїнський конкурс стартапів innovation.festival, організований Міністерством освіти і науки України. Сумський національний аграрний університет представили молоді науковці під керівництвом Дмитра Бідюка. Розробка наших науковців вразила не тільки гостей, але й членів журі. Тож команда Сумського національного аграрного університету виборола ІІ місце у напрямі «Економічні інновації».

Інформує прес-служба СумНАУ

Громадське обговорення проекту Закону «Про професійну (професійно-технічну) освіту»

Птн, 09/21/2018 - 10:41

Нова якість освіти, учень та його професійна реалізація – пріоритет, орієнтованість на потреби роботодавців та економіки України, а також впорядкування принципів управління, які змінилися в межах децентралізації – саме ці ключові питання має врегулювати проект Закону «Про професійну (професійно-технічну) освіту». Він був розроблений фахівцями МОН спільно з усіма зацікавленими сторонами і сьогодні, 20 вересня, 2018 року, розміщений на сайті Міністерства для громадського обговорення.

«Зараз ми потребуємо кардинальних змін в системі професійної освіти. Судіть самі: в Україні лише 20% випускників шкіл обирають навчання в профучилищах проти 40%, а подекуди і 70% в Європі, вчитися їм доводиться на обладнанні, зношеному на 60-100%. При цьому після випуску роботодавцям уже на підприємствах потрібно доучувати чи навіть перенавчати робітників. Ми вже почали робити певні перетворення. Так, з 2016 року держава інвестує кошти в створення на базі профучилищ сучасних навчально-практичних центрів, зараз їх уже понад 50, з держбюджету надається субвенція на професії загальнодержавного значення, ми готуємо спільний інфраструктурний проект з ЄС. Однак усі зміни мають бути системними. Тому у травні цього року була затверджена концепція реформування професійної освіти, а зараз ми пропонуємо до громадського обговорення проект Закону «Про професійну освіту». Саме він містить ту візію і ті основи, що закладаються в реформу профосвіти в Україні», – пояснила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

У проект Закону закладено «перезавантаження» усієї системи підготовки фахівців, зокрема підходів до управління закладами, формування освітніх програм та використання обладнання. При цьому він орієнтується на принцип людиноцентризму, на те, щоб забезпечити освітні та професійні потреби учня, інтегрувати їх із ринком праці. Важливо також, що документ має унормувати децентралізаційні процеси в системі профосвіти, які розпочалися 2016 року. Тому в нього закладено такі основні положення:

Для забезпечення якісної підготовки здобувачів освіти:

  • розроблення стандартів професійної освіти на компетентнісному підході;
  • надання закладам свободи у розробленні освітніх програм, а також можливості використання наскрізних програм;
  • незалежне оцінювання професійних кваліфікацій не закладами, які власне і здійснюють підготовку, а спеціально уповноваженими установами – кваліфікаційними центрами;
  • створення центрів досконалості – цей статус зможе отримати будь-який заклад профосвіти, що відповідатиме певним вимогам;
  • запровадження акредитації освітніх програм.

Для забезпечення потреб учнів:

  • організація навчального часу відповідно до індивідуальних потреб учнів;
  • забезпечення права на професійну освіту осіб з особливими освітніми потребами;
  • набуття професії як з одночасним отриманням повної загальної середньої освіти, так і без нього;
  • професійне навчання впродовж життя;
  • академічна мобільність.

Для оновлення системи управління закладами професійної освіти:

  • уніфікація типів закладів професійної освіти (4 узагальнених замість 16-ти: професійний коледж, регіональний багатопрофільний центр професійної освіти, центр професійної підготовки, професійний ліцей);
  • включення до системи управління закладами професійної освіти педагогічної та наглядової (піклувальної) ради;
  • запровадження конкурсу на призначення на посаду керівників закладів професійної освіти. Посада керівника є строковою – 6 років, з правом повторного обрання.

Для забезпечення процесів децентралізації управління системою профосвіти:

  • розмежування повноважень органів центральної та місцевої державної влади, органів місцевого самоврядування, органів громадського самоврядування;
  • створення регіональних рад професійної освіти. Це буде консультативно-дорадчий орган в регіоні, в який, зокрема, входитимуть місцеві роботодавці. Серед іншого – він надаватиме консультації щодо впровадження політики у сфері професійної освіти.
  • зміна підходу до ліцензування освітньої діяльності у сфері професійної освіти – передача права здійснювати таке ліцензування на регіональний рівень.

Проект Закону відкриє значні можливості для академічної, організаційної, кадрової і, що є надзвичайно важливим, фінансової автономії закладів профосвіти. Наприклад, заклади зможуть створювати власні короткострокові освітні програми, зокрема за частковими кваліфікаціями. Також закладається можливість для них мати власні рахунки в держбанках та використовувати їх за більш спрощеною процедурою.

Щоб зменшити навантаження на заклади профосвіти та стимулювати їхній розвиток, планується запровадити єдину форму державного контролю в цій сфері – інституційний аудит. Водночас порядок його проведення буде позаплановим.

Варто окремо відзначити, що проектом Закону здобувачам професійної  освіти гарантується самостійне працевлаштування після завершення навчання, крім випадків передбачених договором або законом. Договірний порядок сприятиме свідомому вибору місця роботи та дозволить забезпечити потреби як випускників, так і роботодавців.

Підсумком реформування системи профосвіти має бути:

– ефективна система управління, зокрема удосконалена структура та мережа закладів;

– єдиний освітній простір, сформований закладами освіти, органами влади, роботодавцями, центрами кваліфікації та іншими партнерами;

– новий зміст та якість професійної освіти;

– розвиток публічно-приватного партнерства.

Обговорення проекту Закону триватиме до 20 жовтня 2018 року. Пропозиції та зауваження можна надсилати на адресу shumik@mon.gov.ua

  ЖНАЕУ реалізовуватиме спільні проекти з Aleksandras Stulginskis University

Чтв, 09/20/2018 - 15:07

Із робочим візитом делегація Житомирського національного агроекологічного університету відвідала Aleksandras Stulginskis University в Литві.

Зокрема, можливості подальшої співпраці із закордонними колегами обговорили ректор ЖНАЕУ Олег Скидан, декан факультету інженерії та енергетики Ярослав Ярош, завідувач кафедри механіки та інженерії агроекосистем  Савелій Кухарець,  докторант кафедри міжнародних економічних відносин та європейської інтеграції Олександр Ковальчук.
У рамках поїздки вони оглянули навчальний заклад, познайомилися з його історією та структурою, напрямками наукових досліджень,  а також розповіли про Житомирський національний агроекологічний університет, де нині на 8 факультетах студенти навчаються на 26 спеціальностях.

За словами ректор Олега Скидана, під час зустрічі з представниками Aleksandras Stulginskis University було досягнуто ряд домовленостей  про реалізацію   спільних проектів в освітній та науковій сферах.
До слова, днями  ЖНАЕУ оголосив про старт співробітництва з  Akademia Ignatianum w Krakowie, а також в університеті триває ІІІ етап реалізації освітнього проекту «Аграрна політика Європейського Союзу» у межах програми Еразмус+ Жан Моне.

Прес-служба Житомирського національного агроекологічного університету

 

Аудиторію «Етнодизайну» та виставку інноваційних художніх технік відкрили у Переяслав-Хмельницькому ДПУ ім. Г. Сковороди

Чтв, 09/20/2018 - 14:29

У 325 аудиторії «Етнодизайну імені народної художниці Марії Буряк» педагогічного факультету Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди презентований міні-музей старожитніх речей українського народу: це килим з міста Богуслава, дибинецька та опішнянська  кераміка, стародавні рушники та хустки Київщини тощо. Також є стародавня ікона ХІХ століття, яка мальована на дереві.

Сьогодні студенти вивчають з предмету «Етнодизайн» надзвичайно стародавню килимову техніку «уступами». Саме цю техніку використовувала магістрантка Дарина Овчиннікова при створенні дипломної роботи «Тканий жіночий жупан». Також в аудиторії можна оглянути інші стародавні техніки народного мистецтва України: малярство на склі, писанкарство, ляльку-мотанку та декоративне ткацтво.

Просимо  завітати в аудиторію «Етнодизайну» та поринути у стародавній світ рідного народу.

Також, у 316 аудиторії кафедри мистецьких дисциплін і методик навчання спеціальність «Образотворче мистецтво»  експонується виставка «Інноваційних художніх технік». Керівник: кандидат педагогічних наук, доцент Тетяна Борисівна Носаченко.

На виставці представлені роботи бакалаврів та магістрів у техніці «Мікс-медіа», «джгутова філігрань», «колаж з використанням глини, декупажу, модульної аплікації та контурного розпису».

Виставку нещодавно відвідали гості зі Стамбульського фонду науки та культури, які були вражені складністю техніки виконання .

Запрошуємо відвідати виставку і доторкнутися серцем до прекрасного.

Прес-служба педагогічного факультету

 

Учні Сумської школи №12 вибороли «золото» на Міжнародному творчому конкурсі в Грузії

Чтв, 09/20/2018 - 12:21

9-15 вересня у місті Урекі (Грузія) проходив традиційний мистецький конкурс-фестиваль «Золоте руно».

Цьогоріч учасниками Міжнародного змагання стали й аматорські колективи. Наймолодшими учасниками конкурсу виявилися учні Сумської загальноосвітньої школи №12, на базі якої уже третій рік діє хореографічний гурток, що об’єднав школярів у колектив «Сладкоєжки».

Цей колектив знайомий поціновувачам бальних танців не тільки міста Суми й Сумської області, а й за її межами, адже діти неодноразово брали участь у танцювальних конкурсах і неодмінно поверталися переможцями.

Тепер «Сладкоєжки» дебютували на фестивалі такого масштабу і знову повернулися із «золотом». Журі високо оцінило виконавську майстерність та наполегливість школярів. Після запального джайву у дитячого колективу просто не лишилося конкурентів, а зворушливий вальс остаточно переконав журі, що вони гідні «золота»!

edf

Відзначимо, що «Сладкоєжки» стали єдиним дитячим колективом серед професійних танцюристів, які удостоїлися честі виступити на гала-концерті в місті Батумі, де зірвали бурхливі оплески глядачів.

Батьки учасників колективу висловлюють глибоку подяку директору КУ Сумська ЗОШ №12 Ірині Олексіївні Губській та заступнику директора з виховної роботи і керівнику ансамблю Оксані Леонідівні Зіненко за сприяння всебічному розвитку школярів.

 

 

Учитель КУ Сумська ЗОШ №12 Ольга Бескорса

Всеукраїнська науково-практична конференція «Педагогіка Василя Сухомлинського: від традицій до інновацій»

Чтв, 09/20/2018 - 11:12

17 – 18 вересня 2018 р. на базі Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка проведено Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Педагогіка Василя Сухомлинського: від традицій до інновацій», приурочену до 100-річчя від дня народження педагога (за рішенням 39-ї сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО ця дата включена до Календаря пам’ятних дат ЮНЕСКО і святкується впродовж усього року в багатьох країнах світу, зокрема і в Україні).

Співорганізаторами конференції стали відділ освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради, ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», ГО «Всеукраїнська асоціація Василя Сухомлинського», фаховий науковий осередок якої – Дрогобицький регіональний центр ГО «Всеукраїнська асоціація Василя Сухомлинського» – створено при кафедрі загальної педагогіки та дошкільної освіти ДДПУ імені І. Франка.

У роботі Форуму взяли участь понад сто учасників, які представили провідні наукові осередки університетів України. Серед учасників конференції – дочка Василя Олександровича – Ольга Сухомлинська, доктор педагогічних наук, професор, академік НАПН України, заслужений діяч науки і техніки України, головний науковий співробітник відділу історії освіти Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В.О. Сухомлинського, співголова Всеукраїнської асоціації Василя Сухомлинського.

З вітальним словом до учасників конференції звернулася ректор професор Дрогобицького педуніверситету Надія Скотна. На пленарному засіданні виголосили доповіді провідні педагоги-науковці, а згодом відбулися наукові дискусії у шести секціях.

Учасники конференції мали змогу поспілкуватися з Ольгою Сухомлинською, обмінятися думками щодо популяризації ідей і творчості Василя Сухомлинського, підтримки дитини і дитинства, сприяння розвитку освіти і науки в Україні, ознайомитися з науковим доробком педагогів Дрогобицького педуніверситету, побувати у Державному історико-культурному заповіднику «Нагуєвичі».

Інформує прес-служба Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

 

1 жовтня стартує конкурс з обрання членів НАЗЯВО

Чтв, 09/20/2018 - 10:43

Оголошено конкурс щодо обрання членів Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти. Відповідне рішення прийняла Конкурсна комісія з відбору членів Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.

Участь в засіданні взяли 7 із 9 членів Комісії, зокрема, 4 іноземних члени та три представники України. На порядку денному було одне питання – затвердження тексту Оголошення конкурсу щодо обрання членів Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.

Члени Конкурсної комісії одноголосно затвердили текст Оголошення. Таким чином, Конкурс щодо обрання членів Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти розпочинається 1 жовтня 2018 року та закінчується 31 жовтня.

Докладнішу інформацію можна переглянути в офіційному тексті Оголошення.

Нагадуємо, що раніше Уряд затвердив процедуру конкурсу, за яким обиратимуть членів Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.  

До складу Нацагентства мають увійти 23 члени. Серед них – три особи з числа роботодавців; дві особи з числа студентів вишів; не менше одного представника від працівників Національній академії наук України, національній галузевій академії наук (по одному представнику від кожної академії), представники ЗВО державної форми власності, ЗВО комунальної форми власності та ЗВО приватної форми власності. Склад Нацагентства затверджуватиме Кабмін.

За інформацією прес-служби МОН

Вчителька “провчила” учня за те, що його батьки не здали кошти на нову парту

Срд, 09/19/2018 - 16:38

У школі на Волині учня посадили за єдину невідремонтовану у класі парту, бо його батьки не здали кошти на нову. Так твердить мати хлопця. Але вчителька запевняє – відсадила учня, бо він погано поводився. Інформує ТСН 1+1.

А гроші в багатодітної родини ніхто не вимагав.

 

Уряд затвердив Концепцію дуальної освіти

Срд, 09/19/2018 - 16:30

Уряд затвердив Концепцію дуальної освіти, що має на меті об‘єднати навчання та роботу в професійній і вищій освіті. Відповідний документ було прийнято на засіданні КМУ сьогодні, 19 вересня 2018 року.

Концепцію представила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич. Зокрема, вона підкреслила, що впровадження дуальної освіти допоможе подолати проблему зношеності на 60-100% обладнання у закладах вищої та професійної освіти, дасть змогу роботодавцям включитися у процес підготовки, а не перенавчати випускників, а також ефективніше використовувати часовий і фінансовий ресурс учнів, закладів, роботодавців.
«Дуальна форма здобуття освіти передбачає поєднання навчання осіб у закладах освіти з навчанням на робочих місцях (на підприємствах, в установах та організаціях) для набуття певної кваліфікації. Як правило, це навчання відбувається на основі договору. Тобто фактично це система, що дозволить нам ще в процесі навчання будувати місток між роботодавцем та здобувачем освіти. Учні та студенти зможуть побачити на власні очі виробництво чи компанію, в якій в майбутньому зможуть працювати, навчитися роботі на сучасному обладнанні», – розповіла Лілія Гриневич.

Концепція стала результатом 2,5 років обговорень між експертами, роботодавцями, закладами освіти та органами влади.

Концепція дуальної форми здобуття освіти передбачає:
•      Модернізацію освітніх програм
•      Підвищення якості підготовки фахівців
•      Зближення освіти з вимогами ринку праці
•      Посилення ролі та впливу роботодавців на освіту
•      Підвищення мотивації до навчання серед учнів та студентів
•      Ріст рівня зайнятості молоді
•      Скорочення адаптаційного періоду випускників на роботі
•      Підвищення конкурентоздатності працівників

«Усього цього ми плануємо досягти, зокрема, завдяки тому, що згідно з концепцією дуальна форма освіти передбачатиме здобуття від 25% до 50% кредитів під час навчання не за партою, зубрячи теорію, а безпосередньо на робочому місці. Результати навчання оцінюватимуться і роботодавцем, і закладом освіти. Роботодавець братиме безпосередню участь у відборі учнів, що навчатимуться на програмі. Усе це значний крок уперед назустріч новому формату побудови стосунків усередині освіти», – пояснила Міністр.

 

Вона додала, що важливим внеском концепції є закріплені на папері загальні зобов’язання закладів освіти, роботодавців, здобувачів освіти.

«Це дозволить зробити стосунки прозорими та зрозумілими, полегшить вироблення подальших документів, в яких прописуватимуться правила функціонування дуальної освіти в Україні. Зокрема, концепція ляже в основу Закону «Про професійну освіту», Закону «Про зміни до Закону «Про вищу освіту»,  Положення «Про підготовку фахівців за дуальною формою здобуття освіти», – повідомила Лілія Гриневич.

Повідомляє прес-служба МОН

Підтвердити місце проживання для обліку майбутніх учнів можна буде одним з 11-х видів документів – зміни до Постанови КМУ

Срд, 09/19/2018 - 16:26
Уряд визначив перелік документів, якими можна буде підтвердити фактичне місце проживання дитини для включення її до реєстру дітей шкільного віку на певній території. Відповідні зміни до постанови КМУ «Про затвердження Порядку ведення обліку дітей шкільного віку та учнів» були прийняті сьогодні, 19 вересня 2018 року, під час засідання Уряду. «Ухвалені зміни є дуже важливими, адже на наступний рік ми плануємо пов’язати механізм першочергового зарахування до першого класу за місцем проживання з обліком дітей, який ведуть на місцях. Тобто якщо в реєстрі буде визначено, що дитина живе на певній території, то вона матиме право в першу чергу бути зарахованою до тієї школи, що закріплена за цією територією. Передбачається, що в кількох великих містах цей реєстр буде електронним і буде пропілотований механізм електронного розподілу місць в школах», – пояснила Міністр освіти і науки Лілія Гриневич. Загалом Уряд визначив 11 видів документів, які можуть підтверджувати місце проживання для включення в реєстр. Це, наприклад, паспорт одного з батьків, довідка про реєстрацію місця проживання, довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, документ, що засвідчує право власності чи користування житлом, акт обстеження умов проживання або будь-який інший офіційний документ, що підтверджує місце проживання. Міністр також відзначила, що раніше порядок обліку стосувався лише дітей шкільного віку, а до обліку дошкільнят не було єдиних вимог. Тепер постанова КМУ урегульовує і питання обліку дітей дошкільного віку. Це дозволить, зокрема, краще прогнозувати та вчасно створювати потрібну кількість місць в дитячих садочках та школах. «Узагальнюючи та аналізуючи цю інформацію, на місцях краще розумітимуть перспективу на найближчі кілька років: скільки і коли місць їм треба буде додати в уже діючих закладах, чи можливо є потреба у відкритті нових тощо», – зауважила Лілія Гриневич. Водночас вона нагадала, що залучення працівників закладів освіти до організації та ведення обліку дітей дошкільного та шкільного віку забороняється. Зняття з вчителів обов’язку щодо всеобучу було закладено ще під час прийняття відповідної постанови Інформує прес-служба Міністерства освіти і науки України

Студенти ЗНУ принесли збірній Запорізької області 4 місце чемпіонату України з важкої атлетики

Срд, 09/19/2018 - 16:01

У Львові пройшов чемпіонат України з важкої атлетики серед чоловіків і жінок, участь у якому взяли 22 команди. Збірна Запорізької області в командному заліку серед чоловіків посіла четверте місце, а серед жінок 13 місце.

Цього разу хлопці зібрали потужну колекцію срібла. Другим у ваговій категорії 55 кг став студент Запорізького національного університету Дмитро Вороновський. Медаль того ж ґатунку додав студент Запорізького національного університету Тарас Гришин, виступаючи у ваговій категорії 73 кг. Загалом запоріжанин набрав 276 кг (121 кг ривок, 155 кг поштовх).

Ще одну срібну медаль завоював Костянтин Рева у ваговій категорії 102 кг. Його результат – 371 кг (161+210). Студент Економіко-правничого коледжу Запорізького національного університету Олег Ганзенко став срібним призером чемпіонату України з важкої атлетики серед чоловіків та жінок у ваговій категорії +109. Результат Олега 370 кг (172+198). Ще один студент факультету фізичного виховання ЗНУ Антон Сердюков у вазі 89 кг показав результат 341 кг (155 – ривок, 186 – поштовх).

У змаганнях серед жінок єдину нагороду здобула дебютантка чемпіонату – студентка Запорізького національного університету Анастасія Манєвська, яка виборола бронзу у ваговій категорії 76 кг з особистим рекордом 174 кг (75+99).

 

Для довідки. Активно підтримував важкоатлетів їх тренер – викладач факультету фізичного виховання Запорізького національного університету Анатолій Орлов.

 

Прес-служба ЗНУ

За меню для школярів серйозно взявся шеф-кухар Євген Клопотенко

Срд, 09/19/2018 - 13:04

Як під склепіннями карстових печер Франції дозріває сир Рокфор, так під склепінням черепної коробки шеф-кухара Євгена Клопотенка визрівають наполеонівські плани. Ні, не Москву спалити, а збірники радянських рецептів страв, якими все ще послуговуються у школах.

Принаймні, так він жартує.

Жарти жартами, але за меню для школярів Євген Клопотенко взявся серйозно.

– Амбітно, так. Ну і що? Насправді це не важко, – зненацька заявляє шеф-кухар. – Знаєте, чому? Ніхто там нічого не робив раніше, ха! Немає конкурентів, взагалі нічого. Десятки років!

Євген Клопотенко, киянин, стовідсотковий екстраверт. Народився 1986 року. Закінчив Київський університет туризму, економіки і права, хоча досі не розуміє, навіщо. Багато мандрував за кордоном, працював офіціантом. Всерйоз подумував займатися кельнерством усе життя, поки випадково не захопився приготуванням їжі. Почав кілька років тому з варення, а найближчим часом відкриває свій перший ресторан української кухні. Поетично описує стейки, сири “Рокфор” та “Горгонзола”, рукколу, рибу дорадо та першу, зготовану власноруч пасту. Ось уже 12 років як робота з їжею – для нього справа життя

Як в історії зі шкільними їдальнями, які Євген ненавидів і мріяв змінити ще зі своїх шкільних часів. І вже понад два роки цим займається.Каже: коли добігали останні півтори хвилини заключного ефіру, відчув на собі погляди восьми мільйонів людей. І зрозумів, що може робити те, на що раніше не вистачало сил та впевненості.

ЇЖА В ЗАКОНІ

Потертий життям фоліант “Збірник рецептур страв для харчування школярів” 1987 року. У ньому читаємо:

– При подготовке сборника использовались: сборник рецептур“Диетическое питание в столовых“ (изд. 1971 г.), Сборник рецептур блюд для питания школьников (изд. 1959 г.), сборник “Рецептура і технологія приготування страв української кухні” (изд.1968 г.)…

Клопотенко стверджує, що ця і старіша, 59-го року, книги залишаються настільними для сучасних українських шкільних їдалень. Хоча законодавство до цього не змушує.

Харчування школярів регулює постанова Кабміну №1591 “Про затвердження норм харчування у навчальних та дитячих закладах оздоровлення, та відпочинку” за 2004 рік.Як так сталося? Ось що вдалося з’ясувати.

Документ стосується різних закладів, але ми зосередимося на учнях середньої та старшої школи (харчування дітей в дошкільних, оздоровчих закладах чи в молодшій школі мають свої окремі нюанси).

Постанова №1591 чинна та обов’язкова до виконання. У ній є два критично важливі моменти, що впливають на формування шкільного меню.

Це додаток 7 з переліком затверджених продуктів та заборона використовувати інші харчі без попереднього дозволу з Міністерством охорони здоров’я.

У 2017 році наказом №1073 МОЗ затвердило ще один важливий документ – “Норми фізіологічних потреб населення України в основних харчових речовинах і енергії”.

У ньому вперше за 18 років переглянули добові потреби у харчуванні. Зокрема, для дітей шкільного віку. Змінили співвідношення білків, жирів та вуглеводів, а також – загальну калорійність.

Вони почали відповідати викликам сучасності – адже в Україні щороку фіксують близько 15,5 тисяч нових випадків дитячого ожиріння.

Ці норми не означають, що як за помахом палички всі діти стануть здоровими. Але там, де відповідальність лежить на державі, фахівці різних рівнів керуватимуться вже ними.

Дітям одного віку даватимуть менше солодкого, іншого – менше борошняного тощо.

При укладанні шкільного меню розробники мали б взяти перелік затверджених продуктів з постанови Кабміну №1591 та приготувати з них страви, що відповідали б нормам з наказу МОЗ №1073.

Таке меню було б і корисне, і збалансоване. Але є одне але. Самостійно розробити рецепти школам важко. Страви і порції мають відрізнятися залежно від того, чи це сніданок, обід чи вечеря (якщо в школі є групи подовженого дня). Для дітей різного віку існують свої норми щодо поживності і ваги порцій. Окремо існує затверджений асортимент для перекусів, які можна продавати в буфеті.

Розробники меню зважати на це не можуть, а мусять – адже є ще й спільний наказ МОЗ і МОН №242/329 2005 року.

Однак збірники часів Радянського Союзу мають ледь не містичну силу над сучасною їжею школярів.

Євген Клопотенко розповідає, що у шкільних їдальнях, наприклад, немає різноманіття страв з кукурудзяної каші.

Чому? Бо перший збірник написали у 1957 році, а генсек Микита Хрущов, який зайнявся кукурудзою, прийшов до влади у 1960 році. У пізнішу версію збірника цю крупу так і не внесли.

Щопонеділка у школах дають сосиски, наводить приклад ще одного курйозу Клопотенко. Чому? Бо на вихідних не можна робити заготовки.

Кухарі не встигають приготувати нічого з переліченого у збірнику, тому кожного понеділка у всіх школах України – сосиски.

– Повинно бути саме варене яйце і ніяк інакше. Сосиски по понеділках. Мусить бути саме молочна каша. Чому, навіщо? Такі правила, – згадує про магічний вплив необов’язкової та застарілої рецептури шеф-кухар.

Радянські збірники пустили щупальця навіть у нормативну базу. У постанові №1591 вказано, що сіль і перець видають “відповідно до затверджених рецептур”.

МАГІЯ ПЕРЕБИРАННЯ ХАРЧАМИ

Щоб розчаклувати шкільні їдальні, Євгенові Клопотенку довелося добряче попрацювати.

І не самому. Каже, що залучив групу експертів – і юристів, і дієтологів. Щоб зробити смачну та корисну їжу за всіма чинними правилами.

Спочатку вони придумували страви і пригощали школярів трьох київських шкіл. За два роки створили книгу рецептів.

Там супи без засмажок, старі рецепти на новий лад (наприклад, замість пюре з котлетою – “Пастуший пиріг”, запечений фарш на подушці з картоплі), більше печеного, менше смаженого тощо.

Спочатку вони придумували страви і пригощали школярів із трьох київських шкіл
Єдиним фаворитом для дітей став суп “Авголемоно”: без засмажки, на основі селери, моркви та лимонного соку. Його випробували серед 60 школярів. Суп отримав середній бал 4,8 за п’ятибальною шкалою.

Більше таких страв-чемпіонів не було, але команда Клопотенка не засмутилася.

– Навіть якщо я зроблю найкраще меню у світі: нереально круте, нереально корисне, нереально дешеве – його будуть їсти максимум 60-70% дітей, – запевняє шеф-кухар.

Пояснює – діти не можуть бути дегустаторами, оскільки їх смаки тільки формуються. І це не пов’язано з об’єктивною смачністю страв. Зараз у шкільних їдальнях їдять 25% дітей.

Не менш разючі цифри раніше називав журналістам експерт МОЗ України з гігієни харчування Олег Швець. У 2017 році він говорив про те, що 80% дітей не хочуть їсти у шкільних їдальнях, а держава витрачає півмільярда гривень щорічно на харчі, які просто викидають.

Книга рецептів страв, які діти схотіли б їсти – перший етап проекту.

Другий етап от-от розпочнеться – у жовтні випробують двотижневе меню, яке на 60% складатиметься із Євгенових страв, а на 40% – із тих, які готували раніше.

“Старі” страви будуть поряд з новими з кількох причин. Є рецепти у старому меню, які діти люблять, як от борщ. А є, які залишаться через зовнішні обставини – обов’язкові сосиски по понеділках.

“Старі” страви будуть поряд з новими
Третій етап – інтеграція нового меню у всіх школах, які захочуть його собі запровадити.

Для цього команда Клопотенка працює не лише над рецептами, а й над алгоритмом – покроковою інструкцією, як запровадити нове меню у школі так, щоб воно загалом вплинуло на культуру харчування.

Для цього хочуть запропонувати школярам готувати страви з нового меню разом з батьками вдома, а дирекції – організовувати для учнів екскурсії на кухню тощо.

Коли персонал зрозуміє, що нові рецепти прості і легкі, діти з довірою ставитимуться до того, що відбувається на кухні, а вдома готуватимуть таку ж смачну і корисну їжу, як і в школі, Клопотенко буде нарешті задоволений.

Паралельно з другим і третім етапом альтернативний збірник рецептів мали б перевірити в МОЗ. Чи справді ці страви корисні, здорові і можуть бути у школах.

Клопотенко бідкається, що для цього не існує прописаної процедури, але все одно намагається це зробити. Після такої перевірки команда шеф-повара обіцяє викласти своє меню у відкритий доступ.

А поки ми попросили Євгена розповісти, як він генерував ідеї. Каже – натхнення для нової їжі можна спіймати навіть на футболі.

Василина Думан спеціально для “Української правди. Життя” знають Євгена Клопотенка через те, що у 2015 році він переміг у п’ятому сезоні популярного кулінарного шоу “МастерШеф”, де змагаються кухарі.

Курс на здоровий спосіб життя: стартувала реєстрація на участь у  програмі «Healthy Schools»

Срд, 09/19/2018 - 12:16

З 18 вересня по 8 жовтня шкільні навчальні заклади по всій країні мають можливість зареєструватися у програмі «Healthy Schools: заради здорових і радісних школярів». Програма організована Центром  «Розвиток КСВ» у рамках програми Mondelēz International Foundation за підтримки Міністерства молоді та спорту України, Інституту модернізації змісту освіти та Національного олімпійського комітету.

Її мета – популяризація здорового способу життя, раціонального харчування серед учнів та концепції «здорового дизайну» рекреацій та приміщень, де перебувають і харчуються діти.

Для участі у проекті потрібно зробити декілька простих кроків:

1) Заповнити заявку на сайті www.healthy-schools.org.ua

2) Розробити план «здорових» активностей на цей навчальний рік.

3) Кожні два тижні подавати звіти.

4) Брати участь у інших активностях проекту і вигравати круті призи.

5) Школи, які дійдуть до фіналу у квітні, буде запрошено до Києва для звітної презентації.

Протягом трьох тижнів організатори приймають заявки на участь, ще тиждень ми перевіряємо надіслані анкети.

Старт програми заплановано на 15 жовтня 2018 року.

В цьому навчальному році плануються різноманітні активності, присвячені спорту, харчуванню та дизайну: зустрічі з відомими спортсменами, дизайнерами, архітекторами та експертами проекту. В планах організаторів залучати якомога більше людей до програми, не лише вчителів та школярів, а й зірок, волонтерів, амбасадорів і зробити все, щоб рух за здоровий спосіб життя серед учнів набув національних масштабів.

«Міністерство молоді та спорту України підтримує такі ініціативи, адже важливим аспектом стає популяризація здорового способу життя серед учнів та впровадження раціонального харчування у школах. Створюються сприятливі умови для підтримки та розвитку здорового молодого покоління, що є визначним показником достатку кожної країни. Завдяки подібним акціям в дітей та молоді відбувається процес формування свідомого ставлення до власного здоров’я та здоров’я інших. Маю надію, що розроблені рекомендації в рамках Програми для закладів освіти щодо реалізації активностей будуть сприяти розвитку корисних звичок серед учнів» – коментує Олександр Ярема, Заступник Міністра молоді та спорту України.

За результатами реалізації міні-проектів найактивнішим закладам освіти буде виділено гранти на закупівлю обладнання для STEM**-лабораторій на загальну суму 10 000 USD.

Навесні минулого навчального року успішно пройшов пілотний етап проекту, в якому взяли участь понад 70 освітніх закладів з Київської та Сумської області. В рамках фінальної події свої звіти представили 36 шкіл, у фінал пройшли десять найактивніших, які мали змогу боротися за грошові гранти.

Також чекаємо всіх охочих на «Здорових годинах з Healthy Schools» в рамках фестивалю «Арсенал ідей» у Мистецькому Арсеналі 29-30 вересня з 16:00 до 17:00. На відвідувачів чекають руханки, естафети та вікторини щодо здорового способу життя.

Якщо Ви мрієте про здорових діток, зацікавлених батьків та вчителів, які стають друзями для учнів. Про свідоме ставлення школярів до власного здоров’я. Про школу, вчитись у якій прагнуть із дитячого садка. Реєструйтеся у програмі та приєднуйтеся до спільноти Healthy Schools!

Довідка: «Healthy Schools: заради здорових і радісних школярів» – унікальна соціальна програма, яка реалізується  Центром «Розвиток КСВ» за підтримки Mondelēz International Foundation. Програма має на меті сприяти розвитку здорового харчування, фізичних активностей та свідомого ставлення до власного здоров’я у понад 500 школах, залучивши 17 500 дітей по всій Україні протягом трьох років. Програми Mondelēz International Foundation впроваджені цього року у 10 країнах світу.

 

Про затвердження порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів: МОН запрошує до обговорення

Срд, 09/19/2018 - 11:04

Міністерство освіти і науки України пропонує до громадського обговорення проект наказу МОН «Про затвердження Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів та внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 20 лютого 2002 року № 128», підготовлений відповідно до частини третьої статті 14 Закону України «Про загальну середню освіту».

Метою проекту є створення сприятливих умов для вивчення окремих предметів, спрямованих на формування знань, інших компетентностей, світогляду, розвиток інтелектуальних і творчих здібностей, емоційно-вольових та/або фізичних якостей учнів.

Зауваження та пропозиції до проекту приймаються до 15 жовтня 2018 року в письмовому вигляді на електронну пошту krasnostup@mon.gov.ua (Красноступ Ганна Миколаївна) або за адресою Міністерство освіти і науки України, проспект Перемоги, 10, м. Київ, 01135.

Чому батьки і вчителі проти того, щоб діти вивчали англійську мову за державними підручниками

Срд, 09/19/2018 - 10:12

Не секрет, що чимало українських дітей, навіть дуже здібних, погано володіють іноземною — незважаючи на те, що в школі можуть мати 3 — 4 уроки на тиждень. І одна з причин — навчальні матеріали, якими держава забезпечує учнів.   Незалежні експерти кажуть, що оволодіти, приміром, англійською, користуючись цими підручниками, просто unreal, тобто нереально, пише газета “Експрес“.  

Це розуміють і батьки, і вчителі. Тож у багатьох школах  відразу у вересні батьки купують дітям навчальні матеріали для іноземної мови. Найчастіше — британських видавництв.   Моя подруга Євгенія — мама двох школярок. Хоче, аби діти добре оволоділи іноземною, тому не проти здавати гроші на навчальні матеріали з цього предмета. Щороку витрачає приблизно 300 гривень на книжку, зошит та диск.

“Шкільні підручники написані за застарілою методикою, — каже подруга. — Треба опановувати сучасну мову, нові слова. Оксфордська методика нам підходить, тому купуємо спеціалізовані підручники. Щоправда, вони дорогі. Тож для того, аби здешевити, беремо дітям копії, а не повноколірні видання“.

Ми теж купили комплект на півтора року за 360 гривень, — каже Уляна Ковлига. — Державні підручники просто жахливі! Наша школа вже років 15 вчиться лише за британськими. Усі батьки — “за”.

У нас дуже люблять гроші збирати — зокрема і на вивчення англійської, — каже Світлана Павлюшок, двоє дітей якої навчаються у школі №5 міста Павлограда Дніпропетровської області. — На навчальні матеріали витратили приблизно 450 гривень! Я не проти, аби дитина якісно вивчала іноземну мову, проте фінансово “потягти” двоє школярів — дуже важко“.

Чому ж рекомендовані МОН шкільні підручники припадають пилом? Експерти кажуть, що ці навчальні матеріали — неякісні, і не можуть забезпечити дитині повноцінне опанування мовою.   Утім деякі педагоги знаходять вихід із таких ситуацій без купівлі дороговартісних матеріалів.

Жодного року мої учні не купували британські комплекти,  — запевняє учителька англійської Ірина Василик з Львівщини. — Я переконана, що більшу роль відіграє методика викладання. У мене на заняттях діти постійно слухають аудіозаписи, ми розбираємо тексти пісень їхніх улюблених англомовних виконавців, вони пишуть твори про те, що їм справді подобається.  Така англійська — цікава й легко вивчається“.

При цьому й батьки зауважують: не завжди саме книжка визначає ефективність вивчення мови. Значно більше залежить від бажання учня та компетентності вчителя.

Пригадую, вчителька просто нахабно вимагала купити оксфордські книжки в 9-му класі, — ділиться Христина, колишня школярка. — Батьки купили. На закінчення року — лише 18 вивчених сторінок! Вчителька не могла дати раду підручнику — на одному розвороті ми могли зависнути на 2 — 3 тижні. А робочий зошит — то взагалі окрема історія. Вчителька перевіряла домашнє завдання з книжки з відповідями, бо сама не розуміла що й до чого. Тож 450 гривень — на вітер“.

Висновок простий: українські школярі потребують якіснішого навчального матеріалу для вивчення англійської. Міністерству освіти й науки пора зробити висновки і виправити таку ситуацію.

Олена КОВАЛЬСЬКА

Дуальна освіта сприятиме працевлаштуванню безробітних

Втр, 09/18/2018 - 17:16
За сприяння Київського міського центру зайнятості понад 140 безробітних пройшли навчання та працевлаштовані на КП «Київпастранс». Про це повідомляє Укрінформ.

«Комунальне підприємство «Київпастранс» є давнім партнером і клієнтом служби зайнятості. А зі створенням нового структурного підрозділу у службі зайнятості – відділу організації рекрутингу та партнерства, посприяло ще більш тісній співпраці. Адже тут понад рік активно користується новітніми послугами», – зазначили у службі зайнятості.

За кошти служби зайнятості навчально-курсовий комбінат комунального підприємства «Київпастранс» здійснює навчання безробітних за напрямками: водій трамвая, тролейбуса та автобуса.

«Ми пропонуємо нашим безробітним перелік курсів, за якими вони проходять навчання. Наразі є попит на навчання за робітничими спеціальностями, адже це нагальна проблема у місті Києві, і саме «Київпастранс» є одним із лідерів з працевлаштування безробітних з робітничими професіями», – зазначила заступник начальника відділу організації профорієнтації та профнавчання Лариса Качан.

Вона повідомила, що у цьому році впроваджується новітня форма навчання з елементами дуальної освіти і «Київпастранс» також бере участь у цьому освітньому проекті.

«Дуальність, на нашу думку, передбачає більшу взаємодію освітньої та виробничої сфери з підготовки кваліфікованих кадрів певного профілю. Основним завдання дуальної форми навчання є усунути основні недоліки традиційних форм і методів навчання майбутніх кваліфікованих робітників, подолати розрив між теорією і практикою, освітою й виробництвом, та підвищити якість підготовки кваліфікованих кадрів з урахуванням вимог роботодавця», – підкреслила Качан.

Водночас, директор навчально-курсового комбінату комунального підприємства «Київпастранс» Валентина Штукерт повідомила, що на підприємстві здійснюється навчання за професіями: водій тролейбуса, водій  трамвая, водій категорії «D», водій категорії «B», після якого можливе працевлаштування на КП «Київпастранс». Вона наголосила, що навчання через службу зайнятості здійснюється за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

«Ми займаємося підвищенням та відновленням класу водіїв, проводимо навчання та тренінги для контролерів пасажирського транспорту і навчання контролерів-касирів, кондукторів. Варто наголосити, що ми отримали атестацію Міністерства освіти і науки України, тобто маємо ліцензії, і ми не автошкола, ми є навчальний заклад», – наголосила Штукерт.

Вона додала, що на підприємстві навчаються учасники АТО, малозабезпечені категорії громадян. За їхнє навчання сплачує держава.

За інформацією Київського міського центру зайнятості КП «Київпастранс» та його філіями надано 1755 вакансій, з яких понад 140 укомплектовані за допомогою служби зайнятості.

Сторінки