Новини з Педпреси

Педагогічна преса: все про освіту в Україні та світі.
Адреса URL: http://pedpresa.ua
Оновлено: 34 хв 23 сек тому

Підвищення зарплат учителям на 25 %: освітня субвенція розрахована так, щоб вистачило всім

Птн, 02/23/2018 - 21:22

У 2018 році розподіл коштів освітньої субвенції між місцевими бюджетами вперше здійснюється за Формулою, яка враховує всі ключові параметри – обсяги бюджетної забезпеченості одного учня, контингент учнів, навчальні плани, наповнюваність класів по кожному з регіонів та інше. Тож вона є справедливою та абсолютно прозорою.

Якщо оперувати загальними показниками по країні, то в 2017 році розмір освітньої субвенції становив 52,6 млрд грн. Важливо заначити, що у 2017 році  освітня субвенція почала спрямовуватися виключно на оплату праці педагогічних працівників, і попередній її розрахунок тоді базувався лише на пропозиціях місцевих органів влади без урахування статистичних даних. І він був реально завищеним, особливо на рівні областей. Про це свідчить той факт, що, навіть з урахуванням підвищення зарплати вчителям в 2017 році в середньому на 50%, залишки освітньої субвенції на рахунках місцевих бюджетів склали 4,1 млрд грн. Таким чином місцеві органи влади фактично витратили на зарплату вчителям в 2017 році 48,5 млрд грн.

В 2018 році розмір освітньої субвенції, вже розрахований із застосуванням Формули, складає 61,7 млрд грн. У ній закладено кошти на збільшення оплати праці вчителям. І якщо порівняти 61,7 млрд грн цьогорічної освітньої субвенції з фактичними минулорічними витратами (48,5 млрд грн), то ми побачимо зростання на 27%. Тому заява Уряду про підвищення зарплати в цьому році на 25% є фінансово забезпеченою. До того ж, місцевим органам управління не слід забувати про залишки минулорічної освітньої субвенції на своїх рахунках (4,1 млрд грн).

Таким чином, проаналізувавши заяви деяких керівників місцевих органів влади про те, що грошей з цьогорічної субвенції їм не вистачає на зарплату вчителям, ми змогли виокремити найбільш поширені причини такої «нестачі»:

  • Маніпулювання місцевою владою рішеннями Уряду. Наприклад, деякі місцеві органи влади відправляють вчителів у відпустку без збереження заробітної плати під час карантину та зменшують надбавки за престижність праці з 20% до 5%, посилаючись на Постанову КМУ від 11 січня 2018 року № 23. В дійсності ж цією Постановою Уряд підвищив нижній поріг надбавки за престижність з 1% до 5%, а вищий – з 20 до 30%.
  • Створення за рішенням місцевої влади розгалуженої мережі спеціалізованих закладів середньої освіти з поглибленим вивченням окремих предметів.Місцеві органи влади мають розуміти, що прийняття рішення про створення спеціалізованих закладів передбачає більшу кількість видатків на одного учня в таких закладах (через поділ класу на групи, більшу кількість годин, надбавки для вчителів тощо). Отже фонд заробітної плати в таких закладах є вищим, ніж передбачено формулою. Тому місцева влада має нести відповідальність за такі рішення та закладати необхідні додаткові кошти до своїх бюджетів.
  • Подання органами місцевого самоврядування некоректної вхідної інформації для розрахунку. Зокрема, щодо учнівського контингенту.
  • Статус міст обласного значення, яке отримали маленькі міста. Так, є міста, що мають такий статус, проте там наповнюваність класів у школах дуже низька, і це впливає на обсяги освітньої субвенції для них.
  • Інші подібні випадки.

У будь-якому випадку Міністерство освіти і науки України відкрито до співпраці.

Для врегулювання питань недостатнього обсягу освітньої субвенції повідомляємо, що за результатами місячного/квартального звіту про виконання місцевих бюджетів обласна держадміністрація має право подати МОН як головному розпоряднику бюджетних коштів обґрунтовані пропозиції щодо перерозподілу видатків субвенції між обласним бюджетом, бюджетами міст обласного значення, районними бюджетами (у межах видатків регіону).
У разі підтвердження недостатнього обсягу освітньої субвенції за результатами спільного з Міністерством фінансів аналізу доходів та витрат кожного конкретного органу місцевого самоврядування Міністерство освіти і науки визначить доцільність виділення додаткового фінансування з резервного фонду за результатами виконання державного бюджету за 9 місяців.

 

Інформує прес-служба Міністерства освіти і науки України

Постійно ввімкнений телевізор шкідливий для дітей

Птн, 02/23/2018 - 17:48

Дослідники Массачу́сетського університету провели експеримент щодо шкоди постійно ввімкненого телевізора. Як стверджують психологи, третина малюків живе в оселях, де постійно працює телевізор. Батьки можуть залишити його включеним для фону і піти в іншу кімнату. А цей «фон», як з’ясувалося, є шкідливим.

Вчені запросили понад півсотні батьків із малюками у віці від року до трьох і запропонували їм провести в лабораторії годину. При цьому перші півгодини дитина та  батьки сиділи в ігровій кімнаті без телевізора, а решту часу – в такій самій кімнаті, де працював телевізор. Під час експерименту учасників дослідження знімали  на відеокамеру, а отримані записи потім передавали психологам для аналізу. Фахівці переглядали ролики і рахували, скільки разів батьки так чи інакше взаємодіяли з дітьми: брали їх на руки, зверталися до них або разом гралися.

Підрахунки підтвердили поширену думку про те, що телевізор справді відволікає батьків: там, де на екрані йшла популярна передача, до дітей зверталися в середньому на 20 % рідше. І, як вважають вчені, їхнє дослідження спростовує припущення про нешкідливість телевізора для дітей. «Блакитний екран» відволікає батьків від малюка, а це навряд чи залишається безслідним.

Раніше каліфорнійські психологи стверджували, що ввімкнений телевізор відволікає від ігор самого малюка. Ще одне дослідження показало, що розвиток інтернету теж призвів до зменшення часу, витраченого батьками на спілкування з дітьми: у сім’ях, де доступ до мережі є практично в кожного, спільне дозвілля якщо не стає рідкістю, то суттєво скорочується.

Також лікарі вважають небезпечним навіть вимкнений телевізор або комп’ютерний монітор. І справа не в електромагнітному випромінюванні і не в токсичних речовинах, що виділяє пластмасовий корпус,  все значно банальніше: за оцінками травматологів, для малолітніх дітей віком до п’яти років техніка небезпечна тим, що її можна легко перекинути, а ухилитися від удару падаючого монітора або телевізора  дитина не в змозі.

Тому мало просто приділяти малюку більше уваги і не залишати телевізор працювати як фон – техніка повинна бути надійно закріплена.

Психологи стверджують: телевізор до трьох років несе незрівнянно більше шкоди розвитку дитини, ніж користі. Річ у тім, що до трьох років у мозку людини формуються емоційна сфера, фантазія, творчі здібності і найголовніше – мислення, зокрема абстрактне, і внутрішнє мовлення. А яскравий екран привертає увагу малюка, в цьому телесвіті вирує життя, герої веселяться, плачуть і здійснюють вчинки – сиди собі і спостерігай! При цьому, по-перше, від маленького глядача зовсім не вимагається особливо думати та брати участь у дії. А по-друге, розвага приходить сама в будь-який час – не треба сушити голову, чим себе зайняти, яку гру придумати, який замок і з чого побудувати. Фантазія, можна сказати, потихеньку атрофується, внутрішнє мовлення не затребуване, придумати рольову гру дуже важко.

Учені стверджують, що рекламний ролик негативно впливає на  розвиток малюка. Реклама, здебільшого створювана грамотними фахівцями, привертає увагу. Прийоми маніпулювання прості і відомі: рекламний ролик – це швидка, динамічна зміна яскравих картинок, гучніший, ніж зазвичай, звук, емоційна насиченість і нерідко наявність хоч і короткого, але цілком закінченого сюжету. Ну справжня казка для дитини! Ролик стає часом навіть більш привабливим, ніж довгий мультик. Тут і причина збудженості нервової системи. Фахівці називають таких дітлахів гіперактивними, їм дуже важко потім навчатися в школі …

Тож діти, які багато дивляться ТБ, складно сприймають інформацію на слух, не вибудовують взаємозв’язку частин тексту, погано запам’ятовують, мають бідний словниковий запас.

Психологи дають пораду: якщо в кімнаті малюк до року – краще взагалі не вмикати телевізор, а дивитися улюблені серіали, поки він гуляє, спить або зайнятий грою в іншій кімнаті. Заповз у «зону телевізора» – не замислюючись, вимикаємо! Більше того, треба постаратися, щоб малюк прожив без телевізора, мультфільмів і комп’ютера хоч би до трьох років, коли буде сформована база – емоційна сфера, мислення, внутрішнє мовлення.

Для настрою нехай звучить хороша музика. І ще, звісно, читаємо книжки, розглядаємо картинки. Хороша альтернатива телевізору – аудіокасети, диски з записами казок: фантазія і абстрактне мислення в дитини працюють бурхливо, адже вона уявляє все почуте.

Юлія Осіння

Термін «дислексія» придумали батьки ледащих дітей, – вчені

Птн, 02/23/2018 - 16:33

На думку деяких вчених, термін «дислексія» (порушення навичок читання) придумали батьки, щоб виправдати дитяче небажання і невміння читати.

Як повідомляє Daily Mail, професор Джуліан Елліот з університету Дарема (Англія) заявив про те, що дислексія – абсолютно безглуздий термін. За його словами, симптоми та ознаки цього нібито захворювання настільки широкі й розмиті, що поставити за ними точний діагноз просто неможливо. Професор вважає, що, використовуючи модне слово «дислексія», батьки виправдовують своїх ледачих дітей, замість того, щоб вирішувати проблеми з читанням.

«Деякі симптоми просто сміховинні, – говорить професор. – Наприклад, “роздратування при читанні вголос” . Будь-яка дитина злитиметься, коли вчиться читати. Але батьки можуть побачити список симптомів і сказати: “О, а ми й не знали, що у нашого сина дислексія!” Це працює як гороскоп. Ви читаєте пророцтво, і раптом виявляється, що саме так і відбувається у вашому житті».

У професора Еліота є і опоненти. Наприклад, доктор Джон Рек з благодійної організації, пов’язаної з проблемами дислексії, стверджує, що таке захворювання справді існує. І його треба вивчати як із погляду медицини, так і з погляду педагогіки.

Попри розбіжності, вчені сходяться в одному: всі діти з різною швидкістю й успіхом оволодівають навичками читання. Вчителі та батьки повинні звертати більшу увагу на школярів, яким читання дається не так легко, як їхнім одноліткам.

У Сумському НАУ відбулася зустріч із Прем’єр-міністром

Птн, 02/23/2018 - 15:49

22 лютого у рамках візиту на Сумщину Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман відвідує Сумський національний аграрний університет.

Спершу Прем’єр-міністр відвідав унікальний для освітніх закладів Центр точного землеробства, де мав змогу познайомитися із останніми напрацюваннями сумських науковців. Відзначимо, що ЦТЗ Сумського національного аграрного університету співпрацює з такими гігантами, як Horsch, Кернел, ІМК, які виступили інвесторами цього проекту, а зараз активно користуються його напрацюваннями.

Після цього Прем’єр-міністр зустрівся із колективом СНАУ. Після короткого, але змістовного виступу, голова Уряду запропонував учасникам зустрічі продовжити роботу в форматі живої розмови.

Від імені студентства дискусію почала Кривуля Дар’я, яка порушила питання про відшкодування витрат на проходження виробничої практики в державних установах. Відповідь їй надав перший заступник Міністра освіти і науки України Володимир Ковтунець, який пообіцяв сприяти вирішенню цього питання.

Декан юридичного факультету Світлана Запара поставила питання, яке давно вже хвилює студентів-юристів про майбутнє юридичної освіти в аграрних вишах. Володимир Гройсман зауважив, що сьогодення нашої країни вимагає індивідуального підходу до існування юридичних факультетів в аграрних ВНЗ. Він відзначив, що, враховуючи потужну базу СНАУ, не може йти й мови про знищення цього факультету. Проте, така ситуація не скрізь, тому вирішувати питання доцільності підготовки юристів в аграрних університетах потрібно після оцінювання конкурентоздатності випускників того чи іншого ВНЗ та рівня їх фахової підготовки. Але він чітко пообіцяв, що ніколи не дасть знищити те, що працює та приносить користь.

Не оминули увагою науковці СНАУ і питання створення наукових парків та участь у цьому бізнесу. На це Прем’єр-міністр відповів, що за умови комерціалізації науки такі парки будуть створюватися значно активніше. Він зазначив, що сьогодні не може існувати «науки заради науки», тоді бізнес сам буде зацікавленим у її розвитку.

Наостанок, у Володимира Гройсмана запитали, як реалізувати себе в політиці. Прем’єр-міністр впевнено відповів, що найголовніше для того, щоб стати політиком, мати мету та ідею. Також потрібно уміти брати відповідальність на себе. І, звичайно ж, необхідно мати запит від суспільства на молодих та амбітних політиків.

Інформує прес-служба СумНАУ

Цьогоріч чергу в столичні дитсадки буде скорочено на 2000 місць

Птн, 02/23/2018 - 15:30

У 2018 році в столиці буде створено близько 2000 місць у дитсадках, що забезпечить скорочення черги практично вдвічі. Про це під час розширеної Колегії Київської міської державної адміністрації повідомив заступник голови КМДА Олексій Резніков. 

«Протягом 2017 року завдяки відкриттю 10 дитсадків  (5 комунальних, 1 відомчого та 4 приватних) та відновленню роботи 84 груп створено 3600 місць у столичних дитсадках. Це дозволило скоротити чергу, і наразі черга на першочергове зарахування до дитячих садочків становить 4200 дітей. Уже цього року буде створено ще близько 2000 місць, що дозволить скоротити чергу ще вдвічі», – сказав Олексій Резніков.

Заступник голови КМДА уточнив, що у 2018 буде відкрито 8 дитсадочків. Він також нагадав, що з 2014 року черга в дитсадки скоротилася з 15 тисяч до 4,2 тисячі.

Інформує перс-служба департаменту освіти і науки КМДА

Колегія МОН затвердила типові освітні програми для учнів початкової школи

Птн, 02/23/2018 - 14:55

Вчора, 22 лютого 2018 року, колегія Міністерства освіти і науки України затвердила типові освітні програми для початкової школи, за якими навчатимуться учні 1-2 класів. Вони стануть базою для розробки підручників, за якими вчитимуться учні початкової школи.

Загалом Міносвіти було розглянуто 2 типові освітні програми. Під час громадського обговорення цих програм до МОН надійшло близько 400 пропозицій від педагогів, науковців, батьків та громадських активістів. Їхні зауваження були ретельно опрацьовані та, за можливості, враховані”, – зазначив заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей

Отже, освітянам пропонуються 2 типові освітні програми, кожна з яких розроблена відповідно до нового Закону України “Про освіту” та Державного стандарту початкової освіти. Педагогічна рада закладу самостійно обирає за якою програмою буде проводити навчання, а керівник затверджує схвалену педрадою програму. Крім того, освітні програми, що будуть розроблятися на основі типових, не потребуватимуть окремого затвердження Міністерством чи центральним органом забезпечення якості освіти. Це дозволить школам самостійно визначати хід навчального процесу, орієнтуючись на формування ключових та предметних компетентностей учнів по закінченню навчального року.

Керівниками робочих груп, які працювали над розробками програм, стали академік НАПН Олександра Савченко та директор Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Роман Шиян.

Розроблені програми мають однаково визначені змістові лінії, бо створювались відповідно до проекту Держстандарту. Різниця між ними полягає у рівні інтеграції освітніх галузей до навчальних предметів. Ще однією відмінністю програм є очікувані результати навчання. За однією програмою їх визначають з розбивкою на 1-й та 2-й клас, за іншою – в кінці циклу (після 2-го класу)” – зазначила Олександра Савченко.

До змісту програм входить пояснювальна записка, типовий навчальний план та перелік освітніх галузей. Також програмами визначені вимоги до конкретних очікуваних результатів навчання, загальний обсяг навчального навантаження; коротко вказано відповідний зміст навчальних предметів чи інтегрованого курсу.

Наразі МОН готує наказ про затвердження типових освітніх програм, після чого вони будуть оприлюднені на сайті Міністерства.

Нагадуємо, що 21 лютого 2018 року Уряд затвердив Держстандарт початкової освіти, за яким навчатимуть першокласників з 1 вересня 2018 року. Документ визначає зміст освіти в початковій школі, а також обов’язкові результати навчання учнів.

Довідково.  З 2017/2018 навчального року 100 шкіл по всій Україні пілотують проект нового Державного стандарту початкової загальної освіти, а в 2018/2019 навчальному році за цим Стандартом будуть вчитись усі першокласники України.

Повідомляє пре-служба МОН

 

#КиївЗаговоритьАнглійською: у столиці презентували інноваційний безкоштовний ресурс

Птн, 02/23/2018 - 13:15

 22 лютого 2018 року в Укрінформі, в рамках реалізації проекту “#КиївЗаговоритьАнглійською”, відбулася презентація  інноваційного безкоштовного ресурсу для опанування англійської мови “Lingva.Inform”. 

Питання вивчення українцями англійської мові  є стратегічним завданням для України, тому Укрінформ, спільно із Асоціацією інноваційної та цифрової освіти, прийняли рішення створити цікавий та корисний ресурс Lingva.Inform (www.lingva.ukrinform.com), завдяки якому можна щоденно безкоштовно отримувати різноманітну інформацію для вивчення та вдосконалення англійської мови“, – сказав генеральний директор Укрінформу Олександр Харченко.

У свою чергу голова Асоціації інноваційної та цифрової освіти України, начальник Головного управління юстиції в м. Києві Станіслав Куценко заявив: “Ми щиро вдячні Укрінформу за підтримку такого потрібного для громадян України проекту. Відтепер кожен день українці матимуть можливість переглядати фільми, слухати пісні, працювати із цікавими навчальними матеріалами англійською мовою. Це дозволить відпочивати з користю – вивчаючи або вдосконалюючи англійську мову“.

Виконавчий директор Асоціації інноваційної та цифрової освіти, керівник Соціального проекту з вивчення іноземних мов “Lingva.Skills” та автор проекту “#КиївЗаговоритьАнглійською” Марія Богуслав повідомила: “Даний ресурс було створено в рамках реалізації проекту “#КиївЗаговоритьАнглійською”. З цього моменту на “Lingva.Inform” всі бажаючі вивчати англійську мову зможуть отримувати корисну інформацію у вигляді мотиваційних статей, відео-роликів, граматичних коментарів, корисних фільмів, та ін., також із трансляцією в телеграм-канал Lingva.Skills (https://t.me/lingvaskills).  На сайті також можна буде підписатися на розсилку та брати участь у безкоштовних заходах (розмовних клубах, семінарах, вебінарах, кінопоказах, тощо)“.

 

Разом з усіма зацікавленими сторонами, а особливо роботодавцями, ми маємо виробити спільну, зрозумілу всім візію змін профосвіти

Птн, 02/23/2018 - 12:08

Міністерство освіти і науки України працює над концепцією реформування професійної освіти, що буде відображена, зокрема, в новому Законі «Про професійну освіту». Про це розповіла міністр освіти і науки України Лілія Гриневич на підготовчому семінарі «Майбутнє ПОН в Україні: на шляху до концепції ПОН» у Києві 22 лютого 2018 року.

«Я дуже вдячна нашим партнерам з ETF (European Training Foundation) та ЄС за підготовку звіту, в якому ґрунтовно описано проблеми професійної освіти України, а також надані рекомендації щодо її реформування. Я думаю, що ці напрями можуть лягти в основу створення стратегії реформування профосвіти. Більш того, у сфері новацій в професійній освіті ми вже сьогодні рухаємося саме за цими рекомендаціями», – повідомила Лілія Гриневич.

Зокрема, звітом передбачено 7 напрямів для вдосконалення професійної освіти в Україні:

1. Децентралізація та оптимізація управління системою професійної освіти

2. Концепція оптимізації мережі закладів професійно-технічної освіти

3. Вдосконалення механізмів фінансування

4. Вдосконалення законодавства в сфері професійної освіти

5. Покращення якості професійної освіти та забезпечення її відповідності потребам ринку праці

6. Професійна орієнтація та розвиток кар’єри

7. Модернізація матеріально-технічної бази

Міністр розповіла, що Уряд наразі перебуває в процесі передачі майна професійних закладів на місцевий рівень.

«Процес рухається доволі складно. Однак уже зараз ми передали повноваження з управління закладами на місця. Також передано повноваження з формування регіонального замовлення. Щодо удосконалення мережі ПТНЗ. Лише протягом 2017 року 48 закладів професійної освіти приєднано до потужніших. Але ми маємо підійти до цього процесу системніше», – зазначила міністр.

Окремо йшлося про модернізацію системи фінансування професійної освіти. Міністр наголосила, що в майбутній Закон «Про професійну освіту» важливо закласти механізми для здійснення галузевого замовлення.

Щодо модернізації професійної освіти міністр відзначила, що в бюджеті 2018 року закладено вдвічі більше коштів на модернізацію профосвіти, ніж торік, а саме – 100 млн грн.

«Однак у цьому ж звіті зазначається, що зношення обладнання наших закладів коливається від 60 до 100 відсотків. Протягом 3 років ми вклали в модернізацію професійної освіти 200млн грн, однак цього катастрофічно недостатньо. І ми сподіваємося на підтримку Європейського Союзу в цьому питанні», – зауважила Лілія Гриневич.

МОН чекає на затвердження ліцензійних умов, які передбачають подальшу дебюрократизацію вищої освіти 

Птн, 02/23/2018 - 11:07

Процес затвердження нових Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладів освіти вийшов на фінішну пряму – документ пройшов усі потрібні погодження в ЦОВВах й днями буде внесений до Кабміну. Про це розповів заступник Міністра освіти і науки Юрій Рашкевич під час засідання членів Координаційної ради проректорів з науково-педагогічної роботи та міжнародних зав’язків при МОН.

«На розширеній колегії МОН у січні Міністр Лілія Гриневич наголосила, що МОН прикро спостерігати за тим, як з одного боку університети дістали широку автономію, а з іншого – є виші, де вона призводить до більшої бюрократизації. Йдеться, наприклад, про завищені вимоги до обсягу НМКД (навчально-методичних комплексів дисциплін). У більшості випадків це ініціатива самих закладів освіти. Бо наразі єдина річ, яка дотична до цього і залежить від МОН, – це Ліцензійні умови. Вони поки що визначають чітку структуру комплексів, якої виші мають дотримуватися. Але навіть це вже найближчим часом буде «вчорашній день». Бо зараз на виході нові Ліцензійні умови, де немає таких вимог», – зазначив Юрій Рашкевич.
Він додав, що в нових Ліцензійних умовах навчально-методичне забезпечення передбачає наявність усіх затверджених освітніх програм, навчальних планів, робочих програм, програм практичної підготовки тощо.

«Якщо ви подивитеся на проект нових Ліцензійних умов, який виставлявся на сайті МОН для обговорення, то побачите, що вже про жодну структуру НМКД не йдеться, «енна» кількість пунктів там не розписана. Натомість є базові речі. Вони, до речі, співпадають з тим, що перевіряє у вишах Держінспекція», – підкреслив заступник Міністра.

Окремо він відзначив, що інколи саме через страх, пов’язаний з перевірками інспекції та служби аудиту, виші повертають скасовані МОН бюрократичні процедури. Це стосується і завищення вимог до обсягу навчально-методичних комплексів дисциплін. Мовляв, про всяк випадок напишемо сотні сторінок, які можуть запитати перевіряючі. Щоб розвінчати міфи, Юрій Рашкевич запросив на засідання представників інспекції та служби аудиту, які розповіли про те, що саме та на підставі яких документів перевіряється у вишах.

Довідково: Навчально-методичний комплекс (НМК) – система нормативних та навчально-методичних документів і матеріалів, засобів навчання та контролю, необхідних для якісної організації освітніх програм відповідно до змісту навчального плану підготовки фахівця.

Повідомляє прес-служба МОН

У Дрогобицькому ДПУ ім. Івана Франка відбулася відкрита лекція професора соціології з Японії

Чтв, 02/22/2018 - 17:34

19 лютого 2018 року з ініціативи соціологів Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка відбулася англомовна лекція на тему «Глобалізація та її вплив на локальні спільноти» відомого професора соціології та урбаністичних студій Шінджі Іванага – професора факультету соціології та соціальної роботи, відділу соціології, університету Мейдзі Гакуїн (Токіо, Японія), гостьового професора Сорбонського та Гамбурзького університетів.

Після лекції професор Іванага спілкувався з викладачами Дрогобицького університету, студентами-соціологами, ознайомився з біолого-природничим факультетом і роботою його науково-дослідних лабораторій, а також відвідав університетський музей Бруно Шульца та здійснив екскурсійну мандрівку містом Дрогобич.
Слід зазначити, що професор Шінджі Іванага також виступав зі своїми лекціями в інших провідних українських університетах.

 Андрій Куцис, пеціаліст відділу інформаційної діяльності 
та зв’язків з громадськістю

В УДПУ вшанували Героїв Небесної Сотні

Чтв, 02/22/2018 - 16:31

З метою вшанування подвигу учасників Революції Гідності та увічнення пам’яті Героїв Небесної Сотні в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини відбулася серія тематичних заходів.

Для студентів ІІ курсу історичного факультету викладачі кафедри історії України Ольга Скус, Ольга Лісовська та Ігор Опацький спільно з науково-дослідною лабораторією «Історичне краєзнавство Уманщини» (завідувач — професор Тетяна Кузнець), музеєм історії університету (завідувач — Олена Джагунова) провели круглий стіл. Його учасники пригадали хронологію подій Революції Гідності на Уманщині. Доцент Ольга Скус розповіла про співпрацю з Українським інститутом національної пам’яті у рамках реалізації проекту «Майдан: усна історія», до якого долучилися студенти історичного факультету, зробивши записи спогадів учасників та очевидців подій зими 2013-2014 років. Студенти Вікторія Юрченко, Олег Подолян та Марія Олійник зачитали віршовані рядки, присвячені подіям Революції Гідності та Героям Небесної Сотні.

На факультетах відбулися тематичні лекторії, відеоперегляди, зустрічі із воїнами АТО. Для іноземних студентів була організована зустріч із представниками «Національного Корпусу» м. Умань. Студентам продемонстрували зразки зброї (автомати, пістолет Макарова, гранати, штик-ніж), які сьогодні перебувають на озброєні українського війська на Сході; приклади надання первинної медичної допомоги у бойових умовах, вміння користуватися джгутом для попередньої зупинки кровотечі перед госпіталізацією. Гості розповіли про героїчні приклади служіння народу України українських вояків в умовах агресії Росії і окупації нею Криму, частини Луганської і Донецьких областей.

Студенти Уманського педуніверситету відвідали також відкриття виставки «Два століття – одна війна», що експонується в ДІАЗ «Стара Умань». 27 стендів зображають воїнів АТО та УПА в різні моменти життя: військових діях, побуті, рейдах, розвідці тощо. Співорганізатором виставки виступив історичний факультет УДПУ, на базі якого у ці пам’ятні дні відкрито стенд «Вічна пам’ять Небесній Сотні!».

Інформує прес-служба УДПУ

Триває прийом заявок на навчання у вишах за стипендією ім. Лейна Кіркланда

Чтв, 02/22/2018 - 15:24

Кандидати з України можуть подати заявку на безкоштовне навчання у вишах Польщі за стипендійною програмою  ім. Лейна Кіркланда у 2018/2019 навчальному році.

Студенти зможуть пройти двосеместрове навчання у вищих навчальних закладах Республіки Польща (міста Варшава, Краків, Вроцлав, Познань, Люблін) або пройти 2-4 тижневе професійне стажування у державних або приватних установах/організаціях.

Навчання відкрите за такими спеціальностями:

Термін подачі заявок – 1 березня 2018 року.

  • економіка і менеджмент
  • адміністрація / менеджмент (бізнес, НУО, культура, охорона навколишнього середовища, охорона здоров’я, освіта);
  • державне управління (органи державної влади і самоврядування);
  • право;
  • суспільні науки (соціальна психологія, соціологія);
  • політологія і міжнародні відносини;
  • політика розвитку та гуманітарна допомога.

Докладніше про процедуру подачі документів, вимоги до кандидатів та умови фінансування програми за посиланням.

Повідомляє прес-служба МОН України

Дональд Трамп заявив, що озброєні вчителі можуть запобігти шкільним стрілянинам

Чтв, 02/22/2018 - 14:12

Днями у Білому домі відбулася конференція присвячена насильству із застосуванням зброї під час якої президент США Дональд Трамп завив, що озброєні вчителі можуть запобігти шкільним стрілянинам, таким як трагедія у Флориді, що сталася минулого тижня. Участь у заході брали вчителі та учні зі школи Марджорі Стоунман Дуглас, де стався напад. Про це повідомляє ВВС Україна.

Співробітник навчального закладу зі зброєю може зупинити напад “дуже швидко”, – сказав пан Трамп. А також підтримав пропозицію посилити систему перевірок охочих придбати зброю. “Ми будемо проводити дуже суворі перевірки, особливо щодо психічного здоров’я [тих, хто захоче придбати зброю]“, – сказав президент США школярам, ​​які пережили напад.

Одночасно Трамп підтримав пропозицію, яку раніше висловлювали в Національній стрілецькій асоціації США – дозволити вчителям та іншим працівникам шкіл носити зброю.

Якби у вас був учитель, який знав би, як поводитися з вогнепальною зброєю, можливо, що він міг би досить швидко зупинити напад“, – сказав Трамп.

Нагадаємо, що стрілянина в школі у Флориді стала найкривавішою за кількістю жертв з 2012 року. Обвинуваченого в масовому вбивстві – 19-річного Ніколаса Круза – через годину затримали і він повністю визнав провину.

 

На Закарпатті педагоги професій сільськогосподарського виробництва обговорили питання оновлення змісту профосвіти

Чтв, 02/22/2018 - 13:45

 20 лютого на базі Вищого професійного училища № 34 м. Виноградів відбулося засідання обласної методичної секції педагогічних працівників сільськогосподарських професій на тему «Оновлення змісту професійної освіти при підготовці кваліфікованих робітників сільськогосподарських професій».

У роботі секції взяли участь педагогічні працівники ДПТНЗ «Мукачівський професійний аграрний ліцей ім. М. Данканича», Професійно-технічного училища № 33 смт В. Березний та Вищого професійного училища № 34 м. Виноградів.

Розпочався захід із відвідування та обговорення уроку теоретичного навчання з предмета «Трактори» на тему «Гальмова система. Гальмові механізми», який провів викладач спеціальних дисциплін Галас З.Ю.

З метою належної організації роботи з розробки навчально-плануючої документації закладів професійної (професійно-технічної) освіти з предметів професійно-теоретичної підготовки й виробничого навчання та згідно з Графіком засідань творчих груп педпрацівників проведено семінар-практикум з розроблення робочих навчальних програм відповідно до стандартів професійної (професійно-технічної) освіти на основі компетентнісного підходу. Під час семінару Маслюк І.Ф., методист НМЦ ПТО у Закарпатській області зосередив увагу на особливостях розроблення робочих навчальних програм. Учасники зібрання отримали практичні поради щодо порядку та послідовності розробки робочої навчальної програми з предмета «Агротехнологія».

На завершення засідання обговорювалось питання реалізації інноваційного проекту «Створення електронного контенту дидактичного забезпечення у підготовці кваліфікованого робітника».

 

Інформує навчально-методичний центр  ПТО у Закарпатській області

МОН надало роз’яснення щодо участі в конкурсному відборі до закладів вищої освіти осіб із порушеннями зору

Чтв, 02/22/2018 - 12:10

У 2018 році проводитиметься апробація технології проведення ЗНО для осіб із порушеннями зору, які в процесі навчання використовують рельєфно-крапковий шрифт – шрифт Брайля. Апробаційне тестування буде проходити під час додаткової сесії ЗНО з 02 по 11 липня.

 

Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України особи з порушеннями зору, які візьмуть участь в апробаційному тестуванні й матимуть результати цього тестування з української мови і літератури, математики та/або історії України, зможуть використати їх під час вступу на навчання до закладів вищої освіти на загальних підставах, крім того, вони зможуть брати участь у конкурсному відборі за результатами вступних іспитів 2018 року, які проводять заклади вищої освіти, та/або результатами ЗНО 2016, 2017, 2018 років у будь-яких комбінаціях за їхнім вибором (за умови надання довідки про участь в апробаційному тестуванні).

Зауважимо, що результати апробаційного тестування не будуть зараховувати як оцінку за державну підсумкову атестацію.

Реєстрація для участі в апробаційному тестуванні проходить з 06 лютого до 19 березня за стандартною процедурою. Особа, яка успішно зареєструвалася, отримає від регіонального центру оцінювання якості освіти сертифікат ЗНО, інформаційний бюлетень, реєстраційне повідомлення учасника ЗНО та довідку, що підтверджує участь в апробаційному тестуванні.

За інформацією прес-служби УЦОЯО

Підсумки реєстрації на пробне ЗНО-2018

Чтв, 02/22/2018 - 11:34

У 2018 році для участі в пробному ЗНО зареєструвалися 170 992 особи. Для порівняння: минулого року для участі в пробному ЗНО було зареєстровано 132 012 осіб.

Найбільше зареєстрованих у м. Київ – 22 971 особа. Серед лідерів за областями: Львівська – 21 679 осіб, Дніпропетровська – 20 949 осіб, Харківська – 18 053 особи та Одеська – 16 781 особа.

Усього для проходження пробного тестування з української мови і літератури зареєструвалися 150 977 осіб, з англійської мови – 34 430, з математики – 28 761, з історії України – 22 735.

Загальна кількість тестувань, що їх проходитимуть зареєстровані учасники пробного ЗНО, – 259 523.

До 01 березня в особистих кабінетах усіх зареєстрованих учасників пробного ЗНО будуть розміщені запрошення-перепустки з адресами пунктів тестування.

Пробне тестування відбудеться:

24 березня – з української мови і літератури;

31 березня – з англійської, німецької, іспанської, французької мов, біології, географії, історії України, математики, фізики, хімії.

Визначити результати пробного ЗНО можна буде за допомогою онлайнового сервісу, який буде відкрито з 24 березня 2018 року. Докладно процедуру визначення результатів пробного ЗНО описано в інформаційному бюлетені «Як визначити результати пробного ЗНО», який учасники отримають після проходження тестування з конкретного предмета.

Повідомляє прес-служба УЦОЯО

Столична влада виділила кошти на якісне, збалансоване та повноцінне харчування дітей у школах

Чтв, 02/22/2018 - 10:44

Київської міської владою виділено кошти на якісне, збалансоване та повноцінне харчування дітей у школах у 2017 році – 487,1 млн.грн., а у 2018 році – 496,7 млн.грн. – зазначила Олена Фіданян під час колегії Київської міської державної адміністрації.

Проте, при проведенні тендерних процедур у районах міста відбувається економія цих коштів, через що заниження вартості харчування спричиняє погіршення якості безоплатних дитячих сніданків та організацію харчування загалом.

Вона додала, що вартість одноразового харчування відрізнялася в районах майже вдвічі. Так, ціна за обід коливається від 9,30 грн. на день у Дарницькому районі до 16,75 грн. у Шевченківському.

За інформацією Київського Лабораторного центру Міністерства охорони здоров’я в деяких школах невідповідність фактичної калорійності страв, недостатність викладання або відхилення від виходу страв, передбачених меню – розкладкою становить від 8% до 46%.

Кількість харчових відходів у шкільних їдальнях не витримують критики. Це говорить про те, що діти елементарно не хочуть їсти ті страви, які готують у школі. Така економія годує смітник, а не дитину – підсумувала Олена Фіданян.

Вона зазначила, що бюджет міста – це податки киян, які повинні витрачатись для і заради киян з усвідомленням усієї відповідальності перед громадою міста.

Нагадуємо, що районні у місті Києві державні адміністрації як головні розпорядники коштів здійснюють організацію харчування та встановлюють вартість харчування у навчальних закладах відповідно до власних нормативних актів (розпоряджень, наказів) з урахуванням чинного законодавства.

 Інформує прес-служба департаменту освіти КМДА

Важливо комплексно інформувати учнів та студентів про проблему торгівлі людьми, – Павло Хобзей

Срд, 02/21/2018 - 20:22

Українські учні та студенти мають більше знати про проблему торгівлі людьми та інші соціальні небезпеки, щоб розуміти, як їх уникати та як діяти за потреби. Тож МОН закладає відповідну інформацію у нові стандарти освіти. Про це розповів заступник міністра освіти і науки Павло Хобзей сьогодні, 21 лютого, на Всеукраїнському семінарі з питань попередження торгівлі людьми, що пройшов у МОН.

За період незалежності понад 230 тис українців постраждали від торгівлі людьми, за цим показником ми займаємо одне з перших місць в Європі. Тому для нас важливо комплексно і широко інформувати учнів та студентів про цю проблему, а також про інші питання безпеки життя, рівності, протидії булінгу. Піклування про себе та своє здоров’я – невід’ємна частина компетентностей, які закладаються у освітні стандарти. Так само це мають розуміти викладачі в інститутах післядипломної освіти, адже вони працюють з вчителями на місцях. Завдяки ним педагоги отримують інформацію про такі компетентності, як особиста гідність, безпека життя і громадянська позиція” – пояснив Павло Хобзей.

Спікери семінару розповіли про основні види та форми торгівлі людьми, а також дали рекомендації для попередження ризикових ситуацій. У заході взяли участь освітяни, представники Нацполіції та громадських організацій.

Семінар триватиме протягом двох днів. У перший день учасники обговорили загальні питання щодо громадянської освіти, проблему торгівлі людьми та особистісної безпеки. А в останній день семінару вони поділяться досвідом та обговорять ключові теми проведення занять з безпеки життя.

Нагадаємо, нещодавно відбулась презентація відкритої платформи “Живемо в демократії”, де вчителі, батьки та діти можуть отримати інформацію щодо  громадянської освіти.

Довідково. Семінар з питань попередження торгівлі людьми відбувся на виконання Закону України «Про протидію торгівлі людьми» та наказу МОН України «Про затвердження плану заходів Міністерства освіти і науки щодо протидії торгівлі людьми на період до 2020 року». Захід організовано в межах проекту «Впровадження програми з попередження торгівлі людьми в інститутах післядипломної педагогічної освіти», що реалізує Український фонд «Благополуччя дітей» у партнерстві Міністерством освіти і науки України за фінансової підтримки Міністерства міжнародних справ Канади.

 Інформує прес-служба МОН

Слюсарі, зварник, машиніст та монтажник – Уряд розширив перелік професій, які є дефіцитними і отримають підтримку держави

Срд, 02/21/2018 - 18:23

Кабмін додав ще 6 професій до переліку професій загальнодержавного значення – підготовка за ними тепер відбуватиметься за кошти держбюджету. Рішення про внесення відповідних змін було прийнято під час засідання Уряду сьогодні, 21 лютого 2018 року.

До переліку додали такі професії:

  • зварник
  • машиніст дорожньо-будівельних машин
  • монтажник систем утеплення будівель
  • слюсар з механоскладальних робіт
  • слюсар-інструментальник
  • слюсар-ремонтник.

«Гадаю, роботодавці, побачивши назви цих професій, можуть оцінити, що наразі це дійсно одні з найбільших дефіцитних професій на ринку праці. Окремо хочу наголосити, що це є наш внесок, щоб допомогти органам місцевого самоврядування профінансувати замовлення для професійно-технічної освіти», – зазначила Міністр освіти і науки Лілія Гриневич.

Так, на цей рік у держбюджеті закладено майже 120 млн грн для підготовки кадрів за професіями загальнодержавного значення. З них потреба у коштах на підготовку тих фахівців, які вже були в переліку, становить 103,7 млн грн. Решта – близько 16 млн – буде використана на підготовку за доданими професіями.

Професії, які треба додати до переліку, визначило МОН, провівши у вересні-жовтні 2017 року моніторинг найбільш затребуваних на ринку праці професій. До нього долучилися місцеві органи управління освітою, роботодавці, Мінсоцполітики, центри зайнятості, ДК «Укроборонпром» та інші стейкхолдери.

Довідково: Перелік професій загальнодержавного значення, підготовка за якими здійснюється за кошти державного бюджету, був затверджений постановою КМУ від 16 листопада 2016 р. № 818. Початково він містив 19 професій, зокрема, токар, фрезерувальник, монтер колій, слюсар з ремонту дорожньо-будівельних машин та тракторів, верстатник широкого профілю тощо. Підготовка кадрів за цими професіями здійснюється за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам.

Нагадуємо, що на 2018 рік на модернізацію ПТО виділено вдвічі більше коштів, ніж торік, а саме – 100 млн гривень на створення сучасних навчально-практичних центрів на базі закладів професійної освіти.

За інформацією МОН України

Студенти-правознавці ЛККЕіП практикувалися у Львівському апеляційному адміністративному суді

Срд, 02/21/2018 - 15:08

На сьогодні, основне завдання упровадження елементів дуальної форми навчання, це усунути основні недоліки традиційних форм і методів навчання майбутніх спеціалістів, подолати розрив між теорією і практикою та підвищити якість підготовки кваліфікованих кадрів із урахуванням вимог роботодавців у рамках нових організаційно-відмінних форм навчання. Саме тому, під час проведення навчальної практики на спеціальності «Правознавство», викладачі циклової комісії правознавчих дисциплін ( голова циклової комісії- Руслана Юзьків), Наталія Захарчук , Наталія Загорбенська та Соломія Мисак організували практичне заняття студентам 3-го курсу Львівського кооперативного коледжу економіки і права у Львівському апеляційному адміністративному суді.

Основною метою заходу було ознайомлення студентів із роботою суду в рамках закріплення здобутих теоретичних знань в коледжі з практичними на місці, вивчення історії становлення і розвитку судової влади в Україні та ознайомлення студентів – правознавців з практичною стороною професії юриста, адже навчальна практика є складовою частиною процесу підготовки майбутніх юристів та обов’язковим компонентом освітньо-професійної програми для здобуття відповідного кваліфікаційного рівня.
У холі будинку Апеляційного суду відвідувачів зустріла помічник судді Ірина Братків, яка наголосила молодим фахівцям, на важливості професії юриста, яка є не менш відповідальна, а ніж професія лікаря і тісно переплітається з таким поняттям, як – справедливість. Всім нам відоме прислів’я «людині властиво помилятися», в даному випадку воно є не доречне, адже юрист не має права на помилку. Його діями, можуть бути скалічені долі людей, душевні рани, втрата волі, здоров’я та навіть життя. Тому прийняті рішення з будь-якої юридичної справи мають бути глибоко виваженими, всебічно обміркованим, а головною передумовою прийняття таких рішень є якісна підготовка молодого фахівця у виші -поєднання практики з теорією, як великий філософ Імануїл Кант свого часу сказав: «Теорія без практики – мертва, практика без теорії – сліпа»
Молодші спеціалісти , прослухали розповідь про життєвий шлях до суддівської роботи та притаманні судовій системі атрибути: державні символи України – Державний Герб і державний Прапор України, про символ правосуддя – давньогрецьку богиню права, законності й порядку Феміду, та надали можливість оглянути атрибути здійснення правосуддя – мантію і нагрудний  знак, проведено екскурсію приміщенням суду та службовими кабінетами, де вони ознайомились із системою побудови суду, публічними, службовими та закритими зонами судового приміщення, роботою канцелярій суду, порядком реєстрації, руху документів, функціонуванням автоматизованої системи документообігу суду, системою  забезпечення порядку та безпеки під час судових засідань. Дізнались студенти і про середньомісячне навантаження та одного суддю, статистику розгляду судом справ у порядку цивільного та кримінального судочинства.
Практичне заняття завершилось залом судових засідань, у якій студенти коледжу мали змогу відвідати судові засідання, які проводили колегією суддів за головуванням суддів Львівського апеляційного адміністративного суду Ольги  Довгої та Сергія Кузьмича, що для студентів було найцікавішим та пізнавальним.

Кожен студент, будучи присутнім під час розгляду апеляційної скарги, поринув в атмосферу судового процесу та на практиці мав можливість ознайомились зі судовим процесом, із апеляційним розглядом справ, роботою секретарів судового засідання та судових розпорядників, на практиці побачили специфіку роботи юриста під час здійснення представництва осіб у суді.

Такі заходи є дуже корисними для студентів, адже допомагають закріпити отримані під час навчання знання, зміцнити і поглибити відчуття особистої відповідальності за якість опанування юридичної професії, а також підвищити повагу до права і довіру до судової влади. Захід  виявився  дуже  корисним  для  обох сторін, адже студенти правознавчого відділення –  майбутній кадровий потенціал суду.

Усі залишилися задоволеними та приємно здивованими теплим прийомом керівництвом та співробітниками і пізнавальною розповіддю про роботу апеляційного адміністративного суду. Сподіваємося, що подібні заходи сприятимуть формуванню високопрофесійних фахівців в галузі юриспруденції та допоможуть розвинути високий рівень правової свідомості та правової культури студентської молоді.
Адміністрація коледжу,викладачі циклової комісії та студенти висловлюють велику повагу і вдячність  керівництву та співробітникам Львівського апеляційного адміністративного суду за приділений час та надані практичні знання майбутнім фахівцям.

Михайло Голубка, прес-секретар з роботи зі ЗМІ та зв’язків із громадськістю Львівського кооперативного коледжу економіки і права

Сторінки