Hosting Ukraine

Новини з Педпреси

Педагогічна преса: все про освіту в Україні та світі.
Адреса URL: http://pedpresa.ua
Оновлено: 17 хв 16 сек тому

ТОП-5 найпопулярніших спеціальностей та вишів за підсумками подання заяв вступників

36 хв 18 сек тому

Право, філологія, середня освіта, менеджмент та медицина – наразі саме на ці спеціальності вступники подали найбільше заяв. Про це розповів заступник Міністра освіти і науки Юрій Рашкевич сьогодні, 19 липня 2018 року, під час прес-конференції у МОН.

Серед університетів найпопулярнішими у вступників зараз є КНУ ім. Шевченка, ЛНУ ім. Франка, КПІ ім. Сікорського, Львівська політехніка та ХНУ ім. Каразіна.

«Сьогоднішній день можна вважати «екватором» вступної кампанії – тиждень подачі заяв вже позаду і тиждень ще попереду, їх прийом триватиме до 18-ї години 26 липня. До 18-ї години 25 липня буде відкрита реєстрація електронних кабінетів. А вже 1 серпня відбудеться оприлюднення рейтингового списку вступників», – повідомив Юрій Рашкевич.
Він наголосив, що база, через яку відбувається реєстрація електронних кабінетів, працює бездоганно і жодного критичного збою за цей час в її роботі не було.

«Робота триває в штатному режимі. Якщо навіть бувають невеликі порушення, вони оперативно усуваються. Комунікація як зі вступниками, так і з приймальними комісіями налагоджена добре. Працюють гарячі лінії та електронні скриньки МОН та Інфоресурсу, для операторів ЄДЕБО створена окрема група в соціальній мережі, де можна швидко та напряму вирішити всі питання», – зазначив заступник Міністра.

Загалом на ранок 19 липня вступники подали до вишів майже мільйон заяв на бакалавра, магістра та молодшого спеціаліста. З них понад половина – близько 600 тис заяв – подані в електронному вигляді.

Електронні кабінети зареєстрували вже 151 тис вступників – це понад 90% відсотків від очікуваної цього року кількості. З них 130 тис вже подали електронні заяви.
«Середня кількість заяв, яку на сьогодні подали вступники – 4. Згідно з Умовами прийому, кожен вступник може подати на бюджет до 7 заяв. Тобто скоріше за все більшість вступників чекають останніх днів вступної кампанії, щоб залежно від ситуації, рейтингових списків подати заяви, що залишилися. У підсумку тільки на бакалавра ми очікуємо близько мільйона заяв», – відзначив Юрій Рашкевич.

За інформацією МОН

20 молодих науковців мають отримати по 150 тисяч – Кабмін затвердив проект Розпорядження Президента України

2 години 29 хв тому

20 докторів наук у віці до 45 років мають отримати річні гранти по 150тис гривень кожен. Проект відповідного Розпорядження Президента України «Про призначення грантів Президента України докторам наук для здійснення наукових досліджень на 2018 рік» підтримано Урядом сьогодні, 18 липня 2018 року.

«Для України надзвичайно важливо мати та підтримувати стимули для розвитку молодих науковців, адже це саме те покоління, яке ми сьогодні втрачаємо. Ці гранти Президента надаються саме молодим докторам наук. Я надзвичайно вдячна Президенту та Уряду за політику підтримки молоді в науці. Очевидно, що річний грант у розмірі 150тис гривень це не так багато. Однак Уряд рухається вперед, і ми поступово нарощуємо фінансування науки», –  зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

Загалом на конкурс для здобуття грантів Президента України на 2018 рік подалися 95 кандидатів. За його результатами й було відібрано 20 найкращих проектів науковців, що отримають фінансування власних наукових досліджень.

Роботи переможців охоплюють практично всі наукові напрями. Йдеться про підтримку досліджень з соціальної безпеки, політичних, географічних, хімічних та економічних наук. Найбільше відібраних проектів – фізико-математичного чи біологічного спрямування.

Найближчим часом Президент має підписати затверджене Урядом Розпорядження, після чого науковці зможуть отримати кошти. Нагадуємо, що за оцінкою Європейської дослідницької ради 79% наукових проектів, у яких беруть участь українські організації в межах програми «Горизонт 2020», зробили значний науковий прогрес чи науковий прорив.

Також важливо, що нещодавно Урядом було створено Національний фонд досліджень, який з 2019 року почне грантову підтримку наукових досліджень та розробок. Фонд розподілятиме кошти шляхом надання індивідуальних, колективних та інституційних грантів. Це означає, що система грантової підтримки буде гнучкою та даватиме більше можливостей для всіх українських науковців.

За інформацією МОН

Групи подовженого дня в школах стануть комфортніші та інклюзивні – МОН розробило новий Порядок

Срд, 07/18/2018 - 18:16

МОН підготувало новий порядок створення груп подовженого дня у школах – відповідний документ наразі перебуває на реєстрації в Мін`юсті. Він, зокрема, передбачає комфортніші умови для дітей, враховує особливості сільських та гірських місцевостей, а також уперше надає можливість відкривати інклюзивні групи.

«Раніше затвердження порядку створення груп подовженого дня у школах було виключною компетенцією Уряду.Однак новий Закон «Про освіту», прийнятий восени минулого року, закріпив це повноваження за МОН. Тому наш директорат дошкільної та шкільної освіти підготував порядок, який відповідав би вимогам часу та враховував потреби як усіх дітей, так і закладів освіти. Документ уже затверджений наказом МОН та очікує на юстування. Але щоб він міг запрацювати, нам потрібно було скасувати старе Положення про групу продовженого дня. Відповідне рішення Уряд прийняв сьогодні, 18 липня», – пояснила Міністр освіти і науки Лілія Гриневич.

Так, Кабінет Міністрів визнав такою, що втратила чинність, постанову КМУ від 5 жовтня 2009 р. № 1121 «Про затвердження Положення про групу продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу».

На зміну їй прийде новий Порядок, створений МОН. У ньому закладено такі важливі зміни:
передбачено можливість створення інклюзивних та/або спеціальних груп подовженого дня.Визначено особливості процедури їх відкриття, наповнюваності та організації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами.

  • групи, як і основне навчання, мають формувати в учнів ключові компетентності, а також забезпечувати виконання індивідуальної програми розвитку дітей з особливими освітніми потребами.
  • скасоване Положення допускало комплектування груп у межах щонайменше 4-х вікових категорій (наприклад, з учнів 2-5 класів), а тепер різниця у віці учнів з однієї
  • групи не має перевищувати двох вікових груп (приміром, з учнів 2-3 класів). Це дозволить забезпечити комфортніші умови для дітей з урахуванням їх індивідуальних психологічних відмінностей та фізичного розвитку.
  • водночас заклади, що знаходяться в сільській та/або гірській місцевості, як і раніше, зможуть утворювати групи подовженого дня для учнів різного віку.

Повідомляє прес-служба МОН

Медична освіта: мінімальний прохідний бал для вступу – 150 за результатами ЗНО

Срд, 07/18/2018 - 16:52

Медична освіта, а точніше — можливість її отримати, залежатиме від результатів зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО). Як повідомляють у Міністерстві охорони здоров’я (МОЗ) України, вступити на спеціальності «Стоматологія», «Медицина» і «Педіатрія» зможуть лише ті абітурієнти, які набрали понад 150 балів за результатами ЗНО з конкурсних предметів — біології, хімії або математики. Таким чином, уже на етапі вступу майбутні медики мають довести свої здібності, високу мотивацію та спроможність стати високоосвіченим професіоналом.

Вступна кампанія почалася

12 липня 2018 р. в країні розпочалася вступна кампанія у заклади вищої освіти. Вперше в Україні для вступу на медичні спеціальності подолати поріг у 150 балів з конкурсних предметів мають усі абітурієнти, незалежно від форми навчання (за кошти державного бюджету чи за кошти фізичних чи юридичних осіб) та підпорядкування закладу вищої освіти.

Навіщо це зроблено

Мета такого нововведення — відібрати найкращих абітурієнтів і в кінцевому результаті підвищити якість медичного обслуговування. Адже досі, попри великий конкурс на медичні спеціальності, рівень знань зарахованих абітурієнтів часто був незадовільним. Наприклад, з-понад 8 тис. абітурієнтів, які були зараховані на медичні спеціальності у 2017 р., 41% набрали менше 150 балів за результатами ЗНО з одного предмету, 19% — з двох предметів і 7% — з трьох. Ще гіршою є статистика за окремими спеціальностями. Так, більше половини майбутніх педіатрів мали менше 150 балів за результатами ЗНО з одного предмету, 20% — з двох предметів і 6% — з трьох.

Скільки місць є на «бюджеті»

Цього року за кошти державного бюджету готуватимуть 4507 медичних працівників (спеціальність «Медицина»). Місця не закріплені за конкретними закладами вищої освіти, вони розподілятимуться за процедурою «широкого конкурсу». Це означає, що заклади вищої освіти, до яких подали заяви найбільше абітурієнтів, отримають найбільше місць за держзамовленням.

Завдяки новим правилам вступу на медичні спеціальності вирішальне значення мають знання абітурієнтів і їхня мотивація стати медиком.

Прес-служба «Українського медичного часопису»
за матеріалами moz.gov.ua

Фахівці НАУ розробили та виготовили гібридну енергетичну установку, яка виробляє енергію для освітлення вишу

Срд, 07/18/2018 - 15:29

Вчені Національного авіаційного університету вперше в Україні розробили, виготовили та ввели в дію гібридну енергетичну установку. Отримана від її роботи електрична енергія вже використовується для зовнішнього освітлення семиповерхового навчального корпусу в нічний час.

Пропонована розробка складається з вертикальної осьової вітроенергетичної установки з комбінованим ротором та сонячного енергетичного приладу. Серед інших особливостей установки – робота при малих швидкостях вітру (до 2 м/с). Також до вітроенергетичної установки можуть додатково підключатися інші відновлювані джерела енергії. Загалом її потужність складає 1 кВт.

Команда розробників працювала під керівництвом завідувача кафедри авіаційних комп’ютерно-інтегрованих комплексів НАУ Віктора Синєглазова.

У Луцькому НТУ відкрили центр професійного і кар’єрного консультування

Срд, 07/18/2018 - 14:36

На базі Луцького національного технічного університету відкрили Центр професійного і кар’єрного консультування, який допомагатиме місцевій молоді визначатися з майбутнім фахом. У ньому проводитимуть семінари, конференції і майстер-класи. Також у Центрі будуть доступні профільні навчальні посібники та інформаційні матеріали.

До роботи платформи залучатимуть роботодавців та представників бізнесу, які докладніше розказуватимуть про особливості окремих професій. Скористатися можливостями Центру зможуть школярі, вступники та студенти, які ще не визначилися з професією. Здобуті знання допоможуть учасникам розсудливо відбирати вакансії та обирати лише ті пропозиції, які найбільш відповідають їх вподобанням.

“Презентований проект має колосальний потенціал. Адже сам Центр наповнили відповідним програмним забезпеченням та спеціалізованими продуктами, які є унікальними в Україні. Сьогодні лише наш університет разом з НУ «Острозька академія» проходить первинний цикл професійного тестування і адаптації цих програмних продуктів. Такий досвід, зокрема, використовують країни Балтії та Німеччина”, – розповів ректор Луцького НТУ Петро Савчук.

Відкриття Центру відбулось в межах проекту ЄС “Підвищення конкурентоспроможності випускників на ринках праці України і Білорусі шляхом створення транскордонної регіональної мережі університетських Центрів професійного і кар’єрного консультування”. Загалом у його реалізацію інвестували близько 100 тис євро.

Студенти з 11 країн світу вивчатимуть українську мову та культуру у Міжнародній літній школі ЛНУ

Срд, 07/18/2018 - 13:25

У Львівському національному університеті ім. І. Франка стартувала Міжнародна літня школа, учасниками якої стали 30 студентів з 11 країн світу. Протягом трьох тижнів вони інтенсивно вивчатимуть українську мову, працюватимуть над дослідницькими проектами, візьмуть участь у майстер-класах та країнознавчих екскурсіях. Захід із нагоди відкриття школи провели вчора, 17 липня 2018 року, на базі львівського вишу.

“Досвід проведення попередніх шкіл показав, що до нас приїжджають щирі друзі, які згодом стають своєрідними послами України у світі. Під час навчання у школі, учасники дізнаються більше цікавих фактів про історію України, української мови та культури. Для нас також дуже важливо, щоб студенти-іноземці у живому спілкуванні отримали правдиву інформацію про ці речі”, – зазначив ректор ЛНУ ім. І. Франка  Володимир Мельник

Це вже тринадцята літня школа, яку організовує університет. Цьогоріч виш проводить захід у партнерстві з Університетом іноземних мов Ханкук (Південна Корея), Берлінським університетом (Німеччина) та Загребським університетом (Хорватія).

Передбачається, що в межах літньої школи для учасників проводитимуть гостьові лекторії, спікерами яких будуть відомі науковці, журналісти, аналітики, громадські діячі, культурознавці та митці.

Стартує конкурс для молодих науковців, переможці отримають грант Президента України

Срд, 07/18/2018 - 12:30

Державний фонд фундаментальних досліджень (ДФФД) оголошує конкурс Ф84 для молодих вчених. Переможці отримають гранти Президента України (150 тис гривень) для здійснення наукових досліджень у 2019 році. До участі приймаються нові наукові проекти, а також ті, які є продовженням попередніх досліджень та вже отримували гранти.

Термін прийому заявок – 20 вересня 2018 року.

Важливо, що претендувати на отримання гранту можуть молоді доктори наук віком до 45 років (на момент подання заявки). Перевага надаватиметься тим командним проектам, виконавцями якого є молоді вчені.

Для подання заявки на участь необхідно:

– зареєструватися на сайті contest.dffd.gov.ua (для учасників, які раніше не брали участі у конкурсах ДФФД, або не є зареєстрованими користувачами ресурсу);

– заповнити онлайн форму для конкурсу Ф84;

– зберегти та роздрукувати заповнену форму (паперовий запит має збігатися з електронним).

Перелік документів для оформлення заявки:

  • паперова заявка із титулом, який містить підписи всіх учасників проекту, керівника організації та мокру печатку (титул заявки формується автоматично при збереженні файлу у електронній формі) – 1 примірник,
  • гарантійний лист підприємства, установи або організації, яка зобов’язується забезпечити проведення наукових досліджень – 1 примірник,
  • довідка з місця роботи із зазначенням посади – 1 примірник,
  • копії опублікованих молодим ученим наукових праць (крім монографій) за тематикою проекту (до п’яти найменувань) – 1 примірники,
  • завірені копії першої сторінки паспорта і сторінки паспорта, де позначена його прописка (реєстрація) – 1 примірник,
  • завірена копія диплома про присудження відповідного наукового ступеня – 1 примірник.

Документи оформлюються у паперову папку та направляються поштою (або надаються заявником особисто) за адресою: м. Київ, бульвар Шевченка, 16.

Докладніше про участь у конкурсі, оформлення заявок та заповнення електронної форми можна дізнатися за телефоном – (044) 246-39-29 або надіславши лист на електронну пошту office@dffd.gov.ua.

Умови конкурсу – за посиланням.

Харківський IT Кластер підбиває підсумки трирічної роботи

Срд, 07/18/2018 - 11:25

Харківський IT Кластер відсвяткував свій трирічний ювілей і підбив підсумки своєї роботи за цей період, зокрема освітнього напрямку діяльності. Святковий мітап зібрав під одним дахом понад 200 учасників.

Свою історію Харківський IT Кластер почав у липні 2015 року. Тоді в дуже неспокійний для міста час керівники IT компаній вирішили об’єднати зусилля заради втілення загальної місії: зробити Харків технологічної столицею України з працюючим електронним урядом, сприятливими умовами для роботи бізнесу і високим рівнем підготовки фахівців у вищих навчальних закладах. Сьогодні організація налічує 38 учасників і 11 партнерських навчальних закладів.

Сьогодні в скарбничці Кластера – 34 активних проекти, і кожен напрямок діяльності вже приніс свої результати.

Освітній вектор охопив всі вікові категорії – від дітей і до фахівців високого рівня, які продовжують розвиватися. Понад 200 школярів області провели незабутні дні в офісах компаній, побачили зсередини роботу індустрії і сформували бачення своєї майбутньої професії. Для вчителів інформатики проведено ряд семінарів, присвячених застосуванню фундаментальних знань в актуальних прикладних напрямках, що дасть їм основу для створення дисциплін за STEM стандартами. Робота зі студентами теж дала свої результати – Кластер активно розвиває міську культуру стартапів. 70 студентів партнерських ВНЗ взяли участь у проекті “Kharkiv IT Unicorns”, 30 з них пройшли відбір і стали фіналістами, запропонувавши свої ідеї, а в результаті один проект посів 1 місце в Битві стартапів, яка пройшла в Дніпрі.

За підтримки Кластера розроблена нова магістерська програма “Цифрові медіа та стратегічні комунікації”. Вона буде запущена на базі соціологічного факультету ХНУ ім.В.Н.Каразіна з вересня 2018 року із залученням представників бізнесу для викладання практичних дисциплін.

Команда Кластера також працювала над зміцненням репутації Харкова як сприятливої і комфортної локації для життя і роботи в IT. За цей час було випущено ряд іміджевих матеріалів в регіональних та національних ЗМІ. Наше місто залишається на слуху ще й завдяки мережі “амбасадорів” – тих, хто виїхав працювати за кордон, але ділиться теплими спогадами про свій старт на батьківщині.

Отже, Кластеру поступово вдається ставати у центрі IT екосистеми міста та закладати міцний фундамент для перетворення Харкова на технологічну столицю країни. З кожним роком тих, хто поділяє цінності організації, стає все більше. Попереду – нові горизонти, партнери, проекти і робота, щоб зробити наш світ кращим.

За інформацією прес-служби 

Залежність батьків від гаджетів призводить до дитячих травм

Втр, 07/17/2018 - 16:25

Дослідники вивчають вплив нових технологій на дітей, їхнє фізичне та психічне здоров’я, а також соціальні навички. Наприклад, цьогорічне опитування американських підлітків Pew Research Center показало, що 45 % із них майже постійно перебувають онлайн, а 24 % відчувають негативний вплив соцмереж на їхнє життя. Психологи сперечаються, які саме пристрої та інтернет-платформи шкодять дітям найбільше, а також визначають, скільки годин хлопцям та дівчатам безпечно проводити онлайн у тому чи іншому віці. 

А ось американська соціальна антропологиня та педагогиня Еріка Крістакіс, авторка книжки «Як важливо бути маленьким: чого маленькі діти справді потребують від дорослих» (The Importance of Being Little: What Young Children Really Need From Grownups), звертає увагу на іншу проблему. Вона стверджує, що значної шкоди розвитку дітей завдають батьки, які, проводячи час із сином чи донькою, раз-у-раз поглядають на свої смартфони.

У її публікації «Небезпеки від відволікання батьків»  йдеться про те, що повсюдність використання смартфонів призвела до багатьох негараздів: смертельних аварій, порушень сну, втрати здатності до співпереживання, проблем у взаєминах… Видається, легше перерахувати речі, на які смартфони не вплинули. Деякі нові дослідження показують, що ключова проблема розвитку дітей залишається недооціненою: це використання батьками ґаджетів. Стверджуючи це, я не применшую прямої загрози технологій. Є серйозні докази того, що тривалий час перед екраном (особливо перегляд швидких або жорстоких зображень) має руйнівний ефект для мозку дитини. Сьогоднішні дошкільники проводять за ґаджетами більше чотирьох годин на день. А з 1970 року середній вік, у якому діти починають дивитися на екран, змістився з чотирьох років до… лише чотирьох місяців. Проте деякі нові інтерактивні ігри можуть бути безпечнішими для дітей, ніж перегляд телебачення або відео на YouTube, оскільки краще імітують природні навички гри. І, звісно, багато хто з теперішніх нормальних дорослих у дитинстві дивився чимало дурнуватого контенту. Але так чи інакше, час за пристроями, — це час, не витрачений на активне вивчення світу та стосунків з іншими людьми.

Батьки в наш час проводять більше часу з дітьми, ніж будь-коли раніше. Попри різке збільшення відсотка працюючих жінок, тепер вони приділяють більше часу турботі про дітей, ніж у 1960-х роках. Але взаємодія між батьками й дитиною все менш якісна. Вони постійно присутні в житті своїх чад фізично, але емоційно менше в нього включені.

На ще одну проблему, пов’язану з активним використанням батьками ґаджетів, звернув увагу Крейг Палсон: він відстежував залежність зростання кількості дитячих травм від популярності смартфонів. Це привернуло увагу до фізичних небезпек для дітей, чиї батьки відволікаються на ґаджети, але мало хто замислився про вплив на когнітивний розвиток дітей.

Сучасні батьки страждають від того, що експертка з технологій Лінда Стоун понад 20 років тому назвала «постійною частковою увагою». Це шкодить і нам самим, і нашим дітям.Новий стиль батьківської взаємодії може призвести до переривання давньої емоційної інформаційної системи, особливістю якої є чуйна комунікація — основа переважної більшості підходів до навчання людей чогось нового.

Науковці пропонують різні назви для двоїстої сигнальної системи між дорослим та дитиною, яка створює основну архітектуру мозку. Джек Шонкофф, педіатр і директор Гарвардського центру розвитку дитини, називає цей стиль комунікації «служити й повертати»; психологині Кеті Хірш-Пасек і Роберта Міхнік Голінков пропонують назву «розмовний дует». Батьки по всьому світу вдаються до одного й того ж: вони спілкуються з дітьми вищим тоном мовлення, спрощеною граматикою та з дещо перебільшеним зацікавленням та ентузіазмом. Незважаючи на те, що ці розмови можуть набридати дорослим, дітям їх ніколи не досить. Як свідчить одне з досліджень, діти, які брали участь у такому спілкуванні в 11 місяців та в 14 місяців, у два роки знали вдвічі більше слів, ніж ті, хто його не мав.

Проблеми виникають, коли емоційна інформаційна система спілкування дитини й дорослого, украй важлива для раннього розвитку, переривається, наприклад, повідомленням у чаті.

В одному експерименті група дев’ятимісячних дітей, які отримали кілька уроків мандаринської мови від живої людини, могла вирізняти певні її фонетичні елементи. Тоді як інша група, яка отримала цю ж інформацію з відео, не могла. За словами пані Хірш-Пасек, усе більше досліджень підтверджують важливість бесіди. «Мова є єдиним найкращим провісником досягнень у навчанні, а ключем до сильних мовних навичок є ці обопільні вільні бесіди між дітьми й дорослими», — вважає вона.

На початку 2010-х років бостонські дослідники таємно спостерігали за 55 батьками та опікунами, які їли з одним або декількома дітьми в ресторанах швидкого харчування. Із 55 дорослих сорок були поглинені своїми телефонами, деякі з них майже повністю ігнорували дітей. Науковці виявили, що дорослі насамперед відволікалися на друкування й натискання на екран, а не на дзвінки. Не дивно, що багато дітей почали пробувати привертати на себе увагу. Наступне їхнє дослідження стосувалося взаємодії 225 матерів та їхніх у середньому 6-річних дітей у знайомій їм обстановці. І мамам, і дітям дали їжу, яку необхідно було спробувати, і цей процес записували на відео. Виявилося, що чверть матерів спонтанно використовували свій телефон, і ті, хто це робив, мали значно менше словесних і невербальних взаємодій із дитиною.

Ще один експеримент провели психологині Хірш-Пасек, Голінков і Джесса Рід. Вони з’ясовували, чи впливає використання батьками мобільного телефона на те, як вони вчать дітей. Тридцять вісім матерів та їхніх дворічних дітей помістили в кімнату. Мами мали навчити своїх дітей двох нових вигаданих слів. Їм дали телефони для зв’язку з дослідниками, які були в іншій кімнаті. Експеримент довів, що у випадках, коли спілкування мам і дітей переривалися дзвінком, діти не навчалися цих слів, а коли їм не заважали, все вдалося.

Схоже, ми виробили найгіршу модель виховання, яку можемо собі уявити, — ми присутні біля дітей фізично, тим самим блокуючи дитячу автономію, та лише частково залучені емоційно. Виправити це непросто, особливо з урахуванням стрімких змін в освіті.

Тепер близько двох третин чотирирічних дітей ходять у дитячі садки якогось типу, де часто заняття відбуваються у форматі односторонньої «вчительської розмови». У таких середовищах діти рідко мають нагоду для спонтанного спілкування.

Збалансувати потреби й бажання дорослих та дітей ніколи не було легко. Наївно думати, що діти могли би коли-небудь стати незмінним центром уваги батьків. Мати, яка відправляє дітей погратися, чи батько, який каже, що йому потрібно зосередитися на роботі в наступні півгодини, — це цілком обґрунтовані відповіді на конкурентні вимоги дорослого життя.

Багато дорослих людей побудували своє повсякденне життя навколо хибної установки, що вони завжди зможуть усе поєднувати — працювати, піклуватися про дітей, мати добрі стосунки зі своїм чоловіком чи дружиною, приділяти увагу батьками та всім іншим, хто може їх потребувати. А крім цього, бути в курсі всіх подій і пам’ятати, йдучи до машини, що потрібно замовити більше туалетного паперу. Сучасні батьки застрягли в цифровому еквіваленті циклу обертання.

Батьківська неуважність, якщо вона трапляється час від часу, не є катастрофою — вона навіть може виробити в дитини стійкість та — у старших дітей — незалежність. Та інша річ, коли це відбувається постійно. Неуважні дорослі стають дратівливими, коли їх відривають від телефона; вони не тільки пропускають емоційні сигнали дітей, а й часом неправильно їх тлумачать. Батько, зосереджений на ґаджеті, може бути більш схильним до гніву. Адже він може припустити, що дитина намагається ним маніпулювати, тоді як насправді вона просто хоче уваги.

Добре, що маленькі діти запрограмовані на те, щоб отримати від дорослих потрібне їм. Маленькі діти будуть робити чимало для того, щоби здобути увагу. Але колись вони можуть здатися. Дослідження румунських дитячих будинків показало, що існують межі того, як мозок дитини може обходитися без взаємодії з дорослим. Якщо батьки не змінять свою поведінку, в дітей може помітно зрости кількість істерик. Ми насправді не уявляємо, наскільки страждатимуть наші діти, якщо ми не будемо більше залученими у спілкування з ними.

Батькам легше непокоїтися про те, скільки часу за ґаджетом проводить дитина, а не вони самі. Це класичний випадок проекції — захисного перенесення своїх проблем на інших. Якщо ми зможемо дати раду втручанню технологій у наше життя, ми, швидше за все, виявимо, що можемо зробити набагато більше для наших дітей, роблячи менше. Припиніть намагатися бути всім для всіх. Підіть із дитиною на майданчик, візьміть у руки футбольний матч. Із вашою дитиною все буде добре. Просто на час, який ви проводите з нею, відкладіть свій смартфон.

Джерело

У Львові стартувала ХІ Міжнародна літня школа україністики

Втр, 07/17/2018 - 12:20

У Львові стартувала 11 Міжнародна літня школа україністики «Крок до України». У цьому році український просвітницький захід відвідують представники з 6 країн світу: США, Алжиру, Словенії, Туреччини, зокрема найчисленніше представлені Білорусь та Аргентина.Студентів зустрічали на відкритті 11 школи «Крок до України» у Національному університеті «Львівська політехніка».

Керівник проекту «Крок до України» та школи україністики Ірина Ключковська звернулася до учасників навчань з вітальним словом:

«Я дуже вдячна, що ви приїхали та підтримали нашу ініціативу. Вивчення української мови є важливим для кожного зокрема. Воно важливе для України, бо вона має народних дипломатів у вашій особі, і ви будете розповідати усім про Україну не лише як про державу, що офіційно має трошки більше, ніж 25 років, а ви будете розповідати про Україну, яка має тисячолітню історію, і насправді історія нашої державності сягає значно далі».

Організатори заходу зазначили, що студентів чекає насичена двотижнева просвітницька програма з лекціями, дискусіями, відвідинами музеїв, знайомствами з цікавими львів’янами та ін.

На базі ЛНУ відкрили сучасну мультимедійну лабораторію

Втр, 07/17/2018 - 11:41

На філологічному факультеті Львівського національного університету ім. І.Франка  відкрили сучасну мультимедійну лабораторію. Її обладнали інтерактивною дошкою та понад 20-ма сучасними комп’ютерами. Використовуючи можливості лабораторії студенти зможуть застосувати інтерактивні методи навчання, стати учасниками онлайн лекцій та проводити скайп семінари з носіями іноземних мов.

Загалом на факультеті навчається 1,5 тис студентів за 4 спеціальностями, серед яких є слов’янські мови – польська, чеська, словацька, болгарська, сербська, словенська, хорватська, російська мова та література. Скористатися перевагами лабораторії також зможуть викладачі та студенти інших спеціальностей вишу.

Інвестиції в освіту та сприяння в організації матеріального забезпечення навчального процесу є дуже важливими. Презентована аудиторія стала вже другою сучасною лабораторією, яку цьогоріч відкрили на базі університету – у травні відбулося урочисте відкриття Лабораторії інновацій. Сподіваємося надалі створювати більше можливостей для розвитку наших студентів”, – зазначив проректор з науково-педагогічної роботи та інформатизації ЛНУ ім. І. Франка Віталій Кухарський

Повідомляє прес-служба ЛНУ

Криза підліткового віку, або Як поводитись у незнайомій компанії

Пон, 07/16/2018 - 17:23

За традиційною класифікацією підлітковим вважається період розвитку особи від 10 – 11 до 14 – 15 років. А найскладніший час у житті підлітків припадає на 13 – 14 років, бо саме тоді вони найбільше схильні відчувати невпевненість у собі та неповноцінність. Тому цей період у житті молодої людини дослідники називають складним, критичним, зламним, перехідним і кризовим.

Зазвичай у цьому віці діти прагнуть звільнитися від опіки дорослих, стати незалежними, самостійними, що спонукає їх балансувати на межі дозволеного та недозволеного. Грубість, упертість, ігнорування вимог дорослих, спротив нормам і правилам поведінки – це ознаки, які супроводжують загострену потребу підлітка в самостійності, в самоствердженні себе як особистості.

Хоча більшість батьків і витрачає багато часу, енергії та любові, щоб дати своїм дітям усе найкраще, проте інколи уявлення дорослих про це «найкраще» не збігається з поглядами підлітка.

У перехідний період від дитинства до дорослості підліток відчуває особливу потребу в спілкуванні з однолітками. І задоволення цієї потреби зазвичай відбувається в неформальних групах або компаніях.

Усі ми живемо, спілкуючись між собою. Але часто спілкування буває проблемним. Далеко не всі вміють швидко адаптуватися в нових умовах, налагоджувати контакти, особливо це стосується підлітків.

Тому, щоб уберегти дітей від впливу асоціальних груп, батьки повинні більше часу приділяти дітям, з розумінням і терпінням ставитись до їхніх проблем і переживань, бути друзями і порадниками, навчати поведінки в незнайомих компаніях.

Як це зробити найкраще, знають фахівці Обласного методичного кабінету Навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Київської області. Вони пропонують 10 корисних настанов, які батьки можуть дати своїм дітям, щоб убезпечити їх від неприємностей:

  1. У будь-якій компанії будь доброзичливим і толерантним.
  2. Одразу ознайомся з принципами спілкування в новій компанії, її інтересами – чи збігаються вони з твоїми.
  3. Намагайся запам’ятати імена нових знайомих.
  4. Поводься природно. Нещира поведінка в малознайомій компанії завжди привертає увагу й викликає негативні емоції.
  5. Уважно слухай інших, підтримуй спільну розмову, але не перебивай співрозмовників. Краще спочатку послухати, а потім «показувати» себе.
  6. Якщо не хочеш відповідати на особисті запитання, – пожартуй або усміхнись.
  7. Не відповідай на образливі жарти, провокації, агресію. У цьому разі краще швидше піти з такої компанії.
  8. Жартуючи, не ображай нікого, особливо це стосується зовнішності, манер, поведінки тощо.
  9. Не говори ні про кого погано, особливо про відсутніх. Не підтримуй таких розмов – краще промовч або відійди.
  10. Уникай агресивних компаній узагалі. Особливо, якщо вони вживають алкоголь, наркотики або чинять протиправні дії. Це може мати дуже погані наслідки.

А дорослим хочеться нагадати: любіть своїх дітей і не соромтесь говорити їм про це, не відгороджуйтесь від них стіною байдужості та заклопотаності. Відтак діти більше вам довірятимуть і менше шукатимуть розради в сумнівних компаніях.

А ще – частіше усміхайтесь! Адже, як зазначив знаний американський психолог, педагог і письменник Дейл Карнегі, який розробив теорію успішного та безконфліктного спілкування, усмішка – це «…засіб, створений природою для розв’язання всіх проблем».

Вступна кампанія триває: через електронні кабінети подано вже 342 тисячі заяв

Пон, 07/16/2018 - 16:13

За перші 2 тижні вступної кампанії абітурієнти зареєстрували 139 тис 340 електронних кабінетів, з яких майже всі активовані. Це близько 87% від очікуваної кількості цього року.

Майже 81 тис вступників уже подали через кабінети електронні заяви – їх загальна кількість наразі становить 341 тис 801 заява.

Відповідні дані подає ДП «Інфоресурс» – технічний адміністратор бази, через яку відбувається реєстрація електронних кабінетів.

Нагадуємо, що створення кабінетів вступників було відкрито 2 липня і триватиме до 25 липня, а подавати через них заяви можна з 12 до 26 липня. Докладна інструкція щодо реєстрації кабінету та подання заяв розміщена на сайті МОН за цим посиланням https://bit.ly/2L2t8Gx . Також вступники можуть переглянути відео-інструкцію https://youtu.be/L1Rjqx8TjPI .

За перші 2 тижні на гарячі лінії МОН та Інфоресурсу було отримано понад 27,6 тис дзвінків. На пошти vstup2018@mon.gov.ua та ez@inforesurs.gov.ua надійшло майже 37,5 тис електронних звернень від вступників. Офіційна група в Фейсбуці «Вступ 2018», куди також можна писати свої запитання, зараз налічує майже 3400 учасників.

Порівняно з минулим тижнем тематика звернень вступників особливо не змінилася: переважали питання щодо реєстрації електронних кабінетів, отримання пільг, вступу з Криму та Донбасу через освітні центри, сільського коефіцієнта.

Додалися запити про подання, скасування та зміни статусу заяв, а також щодо виявлення помилок у внесеній в кабінет інформації після подання першої заяви. Відповіді на ці та інші поширені питання можна знайти на сайті МОН.

Так, якщо після подання заяви вступник виявив помилки в електронному кабінеті (неправильно розрахований середній бал, завантажений інший документ замість скан-копії атестата тощо), то для їх виправлення йому треба звернутися до приймальної комісії закладу освіти, куди подано заяву.

За інформацією МОН

 

Наукові проекти, у яких беруть участь українські організації в межах програми «Горизонт 2020», зробили значний науковий прорив

Пон, 07/16/2018 - 15:57

За результатами конкурсів програми «Горизонт 2020» з 2014 року до сьогодні 97 українських організацій-учасників отримали фінансування на суму 17,88 млн євро на виконання 98 проектів. Це на 5,3 млн євро більше, ніж Україна сплатила за внесок (12млн 508тис 284,8 євро, – Ред.). Про це розповіла Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час Першого засідання Координаційного центру з питань виконання Рамкової програми ЄС «Горизонт 2020».

«Програма «Горизонт 2020» дає шанс нашим науковцям розкрити свій науковий потенціал саме в Україні. Що стосується впливу на економіку, суспільство та формування політики, то Європейська дослідницька рада встановила, що близько половини проектів уже вплинули на сфери науки та бізнесу. Більш того, майже три чверті з них мають середньостроковий та довгостроковий вплив. Якісна оцінка виконаних проектів у 2017 році показала, що 19% опитаних проектів вже призвели до наукового прориву (оцінка категорії А) і 60% проектів призвели до значного наукового прогресу (оцінка категорії Б). Таким чином 79% наукових проектів, у яких беруть участь українські організації в межах програми «Горизонт 2020», зробили значний науковий прогрес чи науковий прорив», –  зазначила Лілія Гриневич.

Ці результати узгоджуються з результатами, отриманими у 2015 та 2016 роках, коли відповідно 71% та 73% проектів вважалися такими, що зробили значні наукові досягнення.

Розлогу презентацію щодо результатів участі України в програмі «Горизонт 2020» представив заступник Міністра освіти і науки України Максим Стріха. Зокрема, він розповів, за якими напрямами Україна є найуспішнішою.

Так, найбільша кількість проектів здійснюється за такими напрямами:

  • дії Марії Складовської-Кюрі – 47 проектів;
  • розумний, екологічно чистий та інтегрований транспорт – 15 проектів;
  • безпечна, чиста та ефективна енергетика – 12 проектів;
  • клімат, навколишнє середовище, ефективне використання ресурсів і сировини – 8 проектів;
  • Європа в мінливому світі – інклюзивні, інноваційні та свідомі суспільства – 7 проектів;
  • науково-дослідницькі інфраструктури – 6 проектів;
  • продовольча безпека; сталий розвиток сільського та лісового господарства; морські, приморські ресурси та внутрішні води – 6 проектів.

«На сьогодні понад 30% установ, які виграли гранти в межах “Горизонту”, –  це заклади вищої освіти. Серед інших виконавців проектів: 30% – установи НАН України та 40 % –  бізнес-установи. Це перші плоди участі України в програмі, і вони демонструють однаково високу залученість науки та бізнесу», – додала Лілія Гриневич.

Нагадуємо, що Уряд створив Національний фонд досліджень, який даватиме гранти на науку з 2019 року.

Довідково:

16 липня 2015 року ВРУ ратифікувала Угоду між Україною та Європейським Союзом «Про участь України у Рамковій програмі Європейського Союзу з наукових досліджень та інновацій “Горизонт 2020”».

Координаційний центр з питань виконання Рамкової програми ЄС «Горизонт 2020» створено Урядом. На нього покладено завдання проаналізувати досягнення та визначити наступні кроки для максимізації  результатів українських наукових колективів у програмі «Горизонт 2020». Фактично Центр буде платформою для вироблення узгодженої позиції і діяльності органів влади у сфері реалізації програми «Горизонт 2020» в Україні.

До складу Координаційного центру входять представники заінтересованих центральних органів виконавчої влади, Національної і галузевих наук України. Таким чином, Центр забезпечуватиме координацію дій усіх зацікавлених сторін, спрямованих на досягнення єдиного Європейського дослідницького простору та інноваційного союзу.

Повідомляє прес-служба МОН України

Копії документів для підписання декларації з лікарем більше не потрібні

Пон, 07/16/2018 - 13:15
 МОЗ України внесло зміни до Порядку вибору лікаря, що надає первинну медичну допомогу. Розповідаємо, що змінилося.

Кампанія з вибору сімейних лікарів, педіатрів та терапевтів триває з квітня. Це перша подібна кампанія національного рівня. За цей час виникла необхідність удосконалити порядок подання декларацій про вибір лікаря. Міністерство охорони здоров’я України внесло зміни до Порядку вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу, що набрали чинності 3 липня 2018 року.

Декларації про вибір лікаря, які були підписані до набрання чинності змін, дійсні і не анулюються.

Невідкладну допомогу можна отримати без декларації

Держава може гарантувати надання повного пакету послуг первинної медичної допомоги, коли ви підписуєте декларацію про вибір лікаря. Якщо ви поки не обрали лікаря та перебуваєте у невідкладному стані, маєте право отримати безперервну та безоплатну первинну медичну допомогу у державних і комунальних закладах охорони здоров’я.

Невідкладні стани супроводжуються такими симптомами:

  • раптовим підвищенням температури тіла з кашлем, нежиттю, болем у горлі;
  • головним болем, запамороченням, слабкістю;
  • болем у попереку, суглобах;
  • підвищенням артеріального тиску;
  • больовим синдромом у онкологічних хворих;
  • алкогольним, наркотичним, токсичним абстинентним синдромом;
  • загостренням хронічних захворювань у пацієнтів, які перебувають під наглядом лікаря, що надає первинну медичну допомогу, з приводу гіпертонічної хвороби, виразки шлунка та дванадцятипалої кишки, хронічного запалення печінки, жовчного міхура, кишківника, хвороби нирок, суглобів тощо.

 

Копії документів тепер не потрібні

Лікар або реєстратор більше не зобов’язані виготовляти і зберігати копії документів, які надає пацієнт. Пацієнт при підписанні декларації відтепер має тільки показати один з документів, що посвідчують особу, та документ про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (РНОКПП). Зберігати тепер необхідно тільки один примірник декларації, підписаний пацієнтом. Інший примірник, як і раніше, залишається у пацієнта.

Як і раніше, у випадку якщо людина через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомила про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті, цей документ не надається під час укладання декларації і цей пункт у декларації не заповнюється. Для ідентифікації особи у такому разі використовують номер документа, що посвідчує особу.

Спрощення форми декларації

Перелік інформації, що вноситься до декларації, скоротився. Відтепер декларація буде на одному аркуші, що зекономить час пацієнтів та лікаря на її заповнення.

У декларації тепер не потрібно зазначати зареєстроване місце проживання пацієнта, оскільки пацієнт обирає лікаря незалежно від місця прописки.

Також уточнене положення декларації щодо ознайомлення пацієнта з його правами як суб’єкта персональних даних. Пацієнт своїм підписом підтверджує добровільний вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу, і достовірність наданих даних. Також пацієнт засвідчує, що йому відомі його права відповідно до Закону України «Про захист персональних даних», та мету збирання та обробки персональних даних, зазначених у декларації.

Термін дії декларації подовжений

До 1 січня 2020 року подовжили термін дії декларацій про вибір лікаря, які були підписані до 23 березня 2018 року. Тобто до початку національної кампанії з вибору лікарів. До цього часу пацієнт можуть подати нову декларацію про вибір лікаря. Але немає необхідності спеціально для цього приходити у заклад. Підписати декларацію можна під час найближчого візиту до лікаря.

Декларації укладені після 23 березня 2018 року не мають кінцевого терміну дії. Їх переукладати не потрібно.

 

Після зміни юрособи закладу декларації залишаються дійсними

Відтепер не лише у разі перетворення закладу охорони здоров’я у комунальне некомерційне підприємство, а й при поділі, виділі, приєднанні юридичних осіб-надавачів медичних послуг,  раніше подані декларації залишаються чинними і вважаються поданими юридичній особі-правонаступнику за умови, що обраний пацієнтом лікар продовжує працювати у закладі.

Таким чином, зміни в юридичному статусі надавача медичних послуг не будуть впливати на права пацієнта отримувати безоплатну первинну медичну допомогу в обраного лікаря.

Повідомляє прес-служба МОЗ

Студент ХДУ на міжнародному турнірі з боксу виборов золоту медаль

Пон, 07/16/2018 - 13:13

Студент факультету фізичного виховання та спорту Херсонського державного університету Жан Гаспарянц здобув “золото” на Міжнародному турнірі з боксу Malyo Kupa. Турнір проходив на початку липня у Мезйокйовешд (Угорщина). Загалом у змаганнях взяли участь близько 260 спортсменів з 5 країн Європи.

Студент херсонського вишу змагався у ваговій категорії до 60 кг. Його суперниками стали спортсмени з Польщі, Швеції, Румунії та Угорщини. Загалом до складу української команди увійшло 7 учасників.

 

17 липня представники МОН відповідатимуть на запитання вступників на гарячій телефонній лінії Кабміну

Пон, 07/16/2018 - 11:03

17 липня 2018 року відбудеться пряма телефонна лінія Кабінету Міністрів України за участі генерального директора директорату вищої освіти і освіти дорослих МОН Олега Шарова.

Головна тема – питання вступу до закладів вищої освіти України на всі освітні рівні: молодшого спеціаліста, бакалавра, магістра.

Пряма телефонна лінія працюватиме з 14:00 до 16:00 за номером: 254-05-65.

Місце проведення: Клуб Кабінету Міністрів України, вул. Інститутська, 7.

Повідомляє прес-служба МОН

Cтуденти ЧДТУ проводять археологічні розкопки Молюхового Бугра

Птн, 07/13/2018 - 16:17

Команда студентів кафедри історії України та суспільних дисциплін Черкаського державного технологічного університету проводять розкопки археологічної пам’ятки доби неоліту та енеоліту – Молюхового Бугра (Чигиринщина). Наразі студенти вже виявили фрагменти кераміки доби неоліту та енеоліту, знаряддя праці з кременя та кістки тварин. Розкопки триватимуть протягом двох тижнів.

Майбутні музеєзнавці та експерти культурно-історичних цінностей досліджують поселення другої половини V початку другої чверті III тисячоліття до н.е. Нині черкаські археологи виявили серп із кременя, який був поширеним знаряддям праці тієї доби. Завдяки таким знахідкам студенти матимуть комплексне уявлення про побут та культуру людей, які жили у той період.

Дослідження проводять в межах двотижневої практики студентів, керівниками якої стали археолог Тетяна Нераденко та завідувач кафедри вишу Ірина Стадник.

За інформацією прес-служби ЧДТУ

Українські школярі здобули шість медалей у міжнародній математичній олімпіаді

Птн, 07/13/2018 - 15:12

Шестеро українських старшокласників здобули 4 золоті та 2 срібні медалі на 59 Міжнародній математичній олімпіаді, яка проходить 3 – 14 липня в м. Клуж-Напока (Румунія). У загальному рейтингу українська команда посіла 4 місце з понад 100 країн світу, після США, Росії і Китаю.

Це вже 26 виступ команди з України на цих змаганнях. Попередні роки наша команда жодного разу не піднімалася вище 6-го місця.

Нашими переможцями стали учні:

Олімпіада проходить у два тури. У кожному з них учасники розв’язували по три задачі з різних напрямів шкільної математики – геометрії, теорії чисел, алгебри і комбінаторики.  

  • Харківського фізико-математичного ліцею № 27 – Роман Сарапін («золото»), Нго Нгок Тхай Шон («золото»), Аліна Гарбузова («срібло»),
  • Харківського НВК № 45  “Академічна гімназія”  – Ілля Коваль («золото»)
  • ліцею № 208 м. Києва – Федір Юдін («золото»)
  • природничо-наукового ліцею №145 м. Києва – Арсеній Ніколаєв  («срібло»)

Команду юних математиків супроводжували: науковий керівник –  Богдан Рубльов, професор кафедри обчислювальної математики КНУ ім.  Тараса Шевченка, та заступник керівника –  Андрій Паньков, завідувач сектору в  Інституті модернізації змісту освіти.

Довідково: Міжнародна математична олімпіада (MMO) – чемпіонат світу з математики серед старшокласників. Змагання проводять щороку в одній із країн-учасниць. Перша ММО пройшла в 1959 році в Румунії. Минулого року українська команда посіла 14 місце. Загалом, за всю історію своєї участі в олімпіаді Україна здобула 141 медаль: 38 золотих, 59 срібних і 44 бронзових.

Нагадаємо, раніше команда ВНТУ перемогла у національному відборі конкурсу Enactus Ukraine

Сторінки